ulrikft Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvis du ikke har skjønt poenget jeg vil frem til så langt tror jeg neppe det hjelper at jeg henter den enda mindre teskjeen.. Du får bare avskrive meg som håpløs og traske videre på stien. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvis du ikke har skjønt poenget jeg vil frem til så langt tror jeg neppe det hjelper at jeg henter den enda mindre teskjeen.. Du får bare avskrive meg som håpløs og traske videre på stien. 7112885[/snapback] Javel, du får ha en god tur da. Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Poenget her er ikke å rettferdiggjøre USA på noe vis 7112789[/snapback] Hm... Men denne allegorien din... Du sammenligner invasjonen av Irak med det å gå imellom to kamphaner... Men den borgerkrigslignende tilstanden mellom sunnier og shiaer i Irak er jo kommet i gang *etter* invasjonen. Vitner ikke dette om en hjerne som ikke kan annet enn å forsvare invasjonen, selv når den tror at den ikke gjør det? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) USA har ikke fraskrevet seg ansvaret. Det er du som med utsagnet ditt forsøker å fraskrive resten av verden ansvar ved å skyve hele ansvaret over på USA og USA alene. (Fordi USA ødela, så må USA ta ansvaret og ikke resten av 'butikken') Er ikke USA i ferd med nettopp å fraskrive seg ansvaret da? Siste dagers nyheter i tv/aviser viser til meldinger om "ny strategi i Irak". Både å evt. la de landene USA omtaler som Axis Of Evil, Syria og Iran overta styring i Irak (USA sørget for å hive Saddam, men vil tilby prestestyre og ekstremister?? -Iflg. Bush) En annen "løsning" de snakker om er å dele Irak i 3 deler... JA, USA har ansvaret, og de burde forbys å trekke seg ut før de har lagt på plass hver eneste murstein de har revet ned. Desverre tyder litt av hvert på at de kommer til å stikke avgårde om ikke alt for lenge. Endret 20. oktober 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 USA har ikke fraskrevet seg ansvaret. Det er du som med utsagnet ditt forsøker å fraskrive resten av verden ansvar ved å skyve hele ansvaret over på USA og USA alene. (Fordi USA ødela, så må USA ta ansvaret og ikke resten av 'butikken') Er ikke USA i ferd med nettopp å fraskrive seg ansvaret da? Siste dagers nyheter i tv/aviser viser til meldinger om "ny strategi i Irak". Både å evt. la de landene USA omtaler som Axis Of Evil, Syria og Iran overta styring i Irak (USA sørget for å hive Saddam, men vil tilby prestestyre og ekstremister?? -Iflg. Bush) En annen "løsning" de snakker om er å dele Irak i 3 deler... JA, USA har ansvaret, og de burde forbys å trekke seg ut før de har lagt på plass hver eneste murstein de har revet ned. Desverre tyder litt av hvert på at de kommer til å stikke avgårde om ikke alt for lenge. 7114416[/snapback] Yes, 2003 gikk "the big tit" in med we will rock you som en øredøvende bakgrunn for sin anntatte gloriøse seier. Nå sitter de og vokser leggene sine og klimprer på enstrengers gitarer og hulker: We shall overcome ... Så vakkert, så vidunderlig vakkert Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) For min egen del hadde det vært vesentlig lettere å støtte USA dersom jeg visste hvilke motiver som faktisk lå bak invasjonen av Irak. Jeg har liten tro på at USA hovedsaklig dro dit for å redde mennesker fra undertrykkelse og vanskelige kår. På meg virker det likevel som dette ofte blir dratt frem som begrunnelse for USAs deltagelse. Det var nok mange årsaker til krigen i Irak, internt var det "vi må sette oss i respekt" (dumt det enn kan høres ut) som var en særs viktig årsak. Det å sette foten ned og vise at angrep på USA IKKE kunne lønne seg på noe vis. "Det å sette foten ned og vise at angrep på USA IKKE kunne lønne seg på noe vis" ulrikft, hvilket angrep? Endret 25. oktober 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 "WASHINGTON (Reuters) - More than 200 active duty U.S. armed service members, fed up with the war in Iraq, have joined an unusual protest calling for withdrawal of U.S. troops from the country, organizers said on Wednesday." http://news.yahoo.com/s/nm/20061025/ts_nm/...usa_campaign_dc Tidligere i dag var tallet 100. Snøballen ruller (?) Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Var det noen som sa "birthpangs of a new middle-east"? "U.S. approves contacts with Muslim Brotherhood: 'Region is going Islam' WASHINGTON - The Bush administration has been quietly engaging the Muslim Brotherhood movement. Officials said the State Department has approved a policy that would enable U.S. diplomats to meet and coordinate with Brotherhood leaders in Egypt, Iraq, Syria and other Arab states. They said the program would first be restricted to elected officials from the Brotherhood and eventually be extended to their political chiefs. "The region is going Islam," an official said. "We see this in nearly every country in the Middle East. We either understand it and engage with it or find ourselves completely out of the picture." " http://www.worldtribune.com/worldtribune/W...egypt_06_27.asp "As U.S. troops battle to retake Baghdad and surrounding areas, the government is reported to have lost its control of Basra where almost all of the country’s oil exports originate. The city, according to well-placed sources, is under the hegemony of militias who do not run its streets only but have imposed levies and taxes on oil output. “It may be too late for Prime Minister Nouri al-Naliki to restore control of Basra,” one source working for Iraqi intelligence said. The sources, who all spoke on condition of anonymity for fear of retribution, point to the growing Iranian influence in Basra and most of southern Iraq." http://www.azzaman.com/english/index.asp?f...-06-27/kurd.htm L.A.Times skriver ( nesten med rene ord ) at USA har gitt opp å bekjempe Muqtada Al Sadr og hans Mahdi-armé. De konsentrerer seg nå om å bekjempe "Sunni-led Al Qaeda" mens de venter på beskjed om at de skal trekkes ut. "Iraq strategy geared to U.S. pullout Expecting a timeline soon, the military shifts main focus to Sunni-led Al Qaeda, a move it says will calm Shiite militias too." http://fairuse.100webcustomers.com/faireno...latimesA78.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå