kverna Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei. Den siste tiden har jeg slitt litt med å få meg jobb, står liksom stille. Tenker på hvor mye jeg har lyst på jobb om kveldene og bestemmer meg for å dra å spørre litt rundt neste dag, men når morgenen kommer blir jeg bare sittende og se i veggen. Har litt jobbfrykt etter siste jobben hvor sjefen var skikkelig uproffesjonell, men det er noe annet også.. Noen som kan hjelpe meg ? Og anbefale noen jobber ? /Kverna Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Vi aner jo ikke om du er en student som leter etter deltidsjobb eller en 30-åring utdanna akademiker som leter etter fulltidsjobb, og da blir det vanskelig for oss å hjelpe deg... Men aetat.no er et bra sted å begynne! Lenke til kommentar
ArizarD Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 gå med vg på søndager Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 oi så jeg var litt rask her. er 19år og skal jobbe ett år, så deltid/heltid er det jeg leter etter. Avis er utelukket. Trenger bare noen tips til yrker som er litt anneledes enn å jobbe i matbutikk feks, det har jeg gjort før.. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kommer litt an på, men da jeg var 19 jobbet jeg deltid som pizzakokk. Var en slitsom jobb, men utrolig gøy. Kommer selvsagt an på arbeidsmiljøet, men jeg stortrivdes. Du trenger ikke være noen mester på kjøkkenet for å få det til! Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Hei. Den siste tiden har jeg slitt litt med å få meg jobb, står liksom stille. Tenker på hvor mye jeg har lyst på jobb om kveldene og bestemmer meg for å dra å spørre litt rundt neste dag, men når morgenen kommer blir jeg bare sittende og se i veggen. Har litt jobbfrykt etter siste jobben hvor sjefen var skikkelig uproffesjonell, men det er noe annet også.. Noen som kan hjelpe meg ? Og anbefale noen jobber ? /Kverna 7036125[/snapback] He he, kjenner meg igjen i det du sier! Er i akkurat samme situasjopnm som deg. Jeg er 20 år da. Planen var å arbeide dette året... Jeg registrerte meg på Adecco som er et arbeidsfomidligsbyråd. I tre månder var jeg utleid som vikar på fotoknudsen. Men det var seong basert arbeide. Da sommeren var over var det ikke bruk for meg lenger. Så jeg ble plassert i barnehage som ringevikar. Var der i to dager. Aldri mer. Jeg sa opp jobben og ja nå sitter jeg her. Glor i veggen og går i sirkler. Slik går dagene. I går ringte jeg siviltjenesten og ba de sende meg et søkesjema som jeg fyller ut og sender inn og ber de sette meg opp som sivilarbeider i 13 månder. Vilkårene der er vist ganske gode. Du får husleige dekket. Du får lønn som er ca det samme som jeg tjente på sommerjobben min. Ca 100kr timen og du får dekket kurs og diverse annet småtteri når du arbeider i det sivile. Du kan be dem finne jobb til deg eller du finner et sted selv du vil arbeide. Det hele skal vist være lite smertefult. En i kollektivet her jeg bor nå er sivilarbeider og han har det virkelig bra. Problemet er at jeg sansynligvis ikke vil bli satt opp før til jul. Så imellomtiden trenger jeg jobb. Så del gjerne deres erfaring så kan jeg dele min, og vi kan hjelpe hverandre Endret 13. oktober 2006 av Gammelsko Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Litt bump men. Jeg slet og med å få jobb, begynte å søke jobb da jeg var 19, fikk endelig jobb da jeg ble 22, dvs 3 år arbeidsledig. Hadde heller ikke noe rett på penger fra staten, så endte opp med å trutte hjemme i 3 år, uten særlig å gjøre. Mitt tips er, ikke bli for selektiv i hva du vil jobbe som, arbeidet skjemmer ingen. Søk på ALT, og da mener jeg det du er kvalifisert til. Får du f.eks en kassajobb på Rimi så vær fornøyd med det, det er en jobb og det er det som betyr noe. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Veldig enig i Bear^ her. Et også viktig poeng, slutt med røykingsen.. Kjenner veldig igjen det du sier her trådstarter. Man er topp motivert om kvelden, men om morgenen så får man det liksom ikke til. Dette har mest med urasjonell og rasjonell frykt å gjøre, men det hjelper heller ikke å røyke luring heller. Det øker bare frykten og da blir det bare verre, selv om kroppen sier at det kanskje blir bedre. Ta hvilken som helst drittjobb. Jobb er jobb og ærlig er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå