jocke Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Utfører førstegangstjeneste i Sambandsbataljonen i Troms for tiden. Rekrutten er nettopp ferdig, og eg har hatt med meg babyen ut på tur i skog & mark. Bildene er tatt med et 350d m/ standard 18-55 objektivet som følger med kit'et. Bestillte forøvrig canon ef17-40 f/4L usm idag, så får håpe det hjelper på litt. http://www.jocke.no/diverse/images/IMG_0748.jpg http://www.jocke.no/diverse/images/IMG_0889.jpg http://www.jocke.no/diverse/images/IMG_0939.jpg http://www.jocke.no/diverse/images/IMG_1132.jpg http://www.jocke.no/diverse/images/IMG_1144.jpg http://www.jocke.no/diverse/images/IMG_2149.jpg Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det var flotte valg i komposisjon og utsnitt i motiv 1&2, men personlig synes jeg de er dårlig eksponert. Motiv 5 ligger mitt hjertet nærest med flott skarp siluett som har et fint overgangsfelt i disen som ligger der. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg må si jeg likte 0889, 1132 og 1144. Absolutt likte jeg 1144 best, det ser virkelig ikke ut som det er fra Norge, magisk Lenke til kommentar
jocke Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Koselig med positive tilbakemeldinger. Er egentlig vandt med å ta bilder i "normale" omgivelser, så å gå til å ta bilder på farten, uten å ha noe særlig sjangs til komponering & eksponering, har vært utfordrende. Slenger med et bilde eg tok av klessnora idag. http://www.jocke.no/diverse/images/IMG_0278.jpg Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 mm veldig bra bilder, farger, kontrast og motiv var alle top notch.. post flere da Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hvilken tropp hører du under? Ser du har grønne merker, som skulle tilsi KKP ? Jeg likte også bildet av radaren best. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Hvilken tropp hører du under? Ser du har grønne merker, som skulle tilsi KKP ? 7038200[/snapback] KKP stemmer ja. Er i Kommando-troppen. Liten, men koselig Tok noen bilder av soloppgangen idag, som var nydelig. Legger dem ut i kveld. Dog legger eg ved et bilde som isje har noen særlig mening, men som eg egentlig liker ganske godt. Bildet er uredigert. http://www.jocke.no/diverse/images/IMG_0078.jpg Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Veldig "Stock" preg på det siste, noe som tilsier at jeg synes det er teknisk godt. OT: Kommando kan være morsomt ja, men sikkert litt ensformig i lengden, blir du ikke lei av å sette opp telt? Hvordan er Bygland som troppsjef? Kjenner du noen av gutta i TREN-Troppen? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Bare meg, eller var det ganske mye støy på bildene, spesiellt det første? Det femte bildet var kanon! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Bare meg, eller var det ganske mye støy på bildene, spesiellt det første? Stemmer. Vet isje helt hva det skyldes. Har justert minimalt på kontraster/farger på bildene. Har du noen anelse om hva som kan forårsake det? Det femte bildet var kanon! 7039360[/snapback] Takk OT: Kommando kan være morsomt ja, men sikkert litt ensformig i lengden, blir du ikke lei av å sette opp telt? Hvordan er Bygland som troppsjef? Kjenner du noen av gutta i TREN-Troppen? 7039231[/snapback] Er nettopp ferdig med rekrutten, så kan isje si så mye mtp din påstand om telt. Pleier dem å sette opp mye telt? Og evt. hvorfor? Bygland er troppsjef ja. Har generellt ingenting imot han, men han ser ut til å ha noe imot meg. Litt vanskelig å vite hvor man har han, da han kan være snill, for så plutselig å være sur timen etterpå. Har planer om å søke meg inn i sambandskompaniet, så, da får eg Nypan. Det hadde vært digg. TREN-troppen kjenner eg nok isje folk på navn/etternavn nei. Hvordan det? Slenger ut bildet av soloppgangen i morres, som lovt. http://www.jocke.no/diverse/images/IMG_2871.jpg Endret 10. oktober 2006 av jallakim Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Bilde nr. 4 og 5 var veldig fine. Du kunne kanskje gjort dem litt mindre og laget en ramme rundt dem, så hadde de blitt virkelig flotte. De andre bildene hadde litt for høy feriebilde-faktor. Det siste bildet du nettopp postet hadde veldig fine farger, men du burde kanskje tatt det fra en annen posisjon da bygningene og bilene ødelegger endel av stemningen. Lenke til kommentar
supern- Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Bra bilder Litt OT: Er det ikke sambandsbataljonen som styrer med internett-tilgangen på de andre leierene? Jeg tjenestegjør på Setermoen og internett fungerer ALDRI her. (Sitter i kantina nå). På tide og komme å fikse det kanskje? hehe Endret 12. oktober 2006 av supern- Lenke til kommentar
jocke Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Det siste bildet du nettopp postet hadde veldig fine farger, men du burde kanskje tatt det fra en annen posisjon da bygningene og bilene ødelegger endel av stemningen. 7049367[/snapback] Er klar over det. Bildet ble tatt fra vinduet på rommet vårt, 1 minutt før inspeksjon Litt OT: Er det ikke sambandsbataljonen som styrer med internett-tilgangen på de andre leierene? Jeg tjenestegjør på Setermoen og internett fungerer ALDRI her. (Sitter i kantina nå). På tide og komme å fikse det kanskje? hehe 7052582[/snapback] Nope, selv om vi driver med samband, er det isje vi som har med nettet på andre leirer å gjøre. Det kan meget godt hende at han som er områdeansvarlig for internett, tjenestegjør i sambandsbataljonen, men thats it. Nettet her borte er isje akkurat noe særlig bedre, om det er til trøst Lenke til kommentar
supern- Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ok, var bare et spørsmål mer ot: vet du om dere har egen branntropp i leieren? Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Heggelia leir har ikke egen branntropp, men hører under Rustad Leir (Bardufoss Flyplass). Kommandotroppen setter opp komandoplasser, telt etc. og driver nærforsvar av disse. Bygland er en kjernekar, han bare leker tøff Lenke til kommentar
jocke Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Kommandotroppen setter opp komandoplasser, telt etc. og driver nærforsvar av disse. 7057513[/snapback] Det gjør forsåvidt ISTAR og MTLK også, bare i større skala. Lurte bare på om han mente at Kommando kun drev med telt elns, siden han spesifikt lurte på om vi var lei av å sette opp telt. Du tjenestegjør hvor/hvem/hva? Lenke til kommentar
mrf00rk Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Artig å se Marshall-hjelpen fungerer fortsatt! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Når jeg ser slike bilder gleder jeg meg til militæret! Jeg skal seriøst bli Jeger, og har veldig lyst til å ha lengre militærtjeneste... Med tanke på å reise ut av landet og slikt. Nå har jeg hvertfall lyst til det, aner ikke hva jeg vil senere Lenke til kommentar
lma Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei! Ikke dumt dette, mange av motivene dine er gode, men dog dårlig eksponert. Av dine bilder her er 1144 og 2149 best. 1144 er et klassisk stemningsbilde fra forsvaret, mens 2149 er et godt bilde fra tjænesten. Det fanger uttrykket og det gir derfor en del.. Objektivet du har bestilt er helt klart et svært godt objektiv, jeg liker det veldig godt, men husk at det i hovedsak er personen BAK kamera det kommer ann på. Setter du deg litt inn i PhotoShop kan du få mye ut av disse bildene. Førstegangstjenesten i Troms er interessant skjønner jeg. Selv er jeg inne til førstegangstjeneste på GSV, Grensevakten. LM Lenke til kommentar
jocke Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Når jeg ser slike bilder gleder jeg meg til militæret! Jeg skal seriøst bli Jeger, og har veldig lyst til å ha lengre militærtjeneste... Med tanke på å reise ut av landet og slikt. Nå har jeg hvertfall lyst til det, aner ikke hva jeg vil senere. 7062940[/snapback] Anbefales! Selv har eg allerede bestemt meg for å forlenge arbeidet i forsvaret ut over førstegangstjenesten. Om det blir videre som befal, eller ut i IntOPS, vet eg dog isje helt ennå. Får se kor lista legger seg iløpet av det neste året. Ikke dumt dette, mange av motivene dine er gode, men dog dårlig eksponert. (...) Objektivet du har bestilt er helt klart et svært godt objektiv, jeg liker det veldig godt, men husk at det i hovedsak er personen BAK kamera det kommer ann på. Setter du deg litt inn i PhotoShop kan du få mye ut av disse bildene. Er fult klar over det. Har hatt digitalkamera i mangfoldig år, men dog bare rent digitalkamera. Har brukt digitalt speilrefleks her og der, men har aldri hatt mitt eget før eg kjøpte meg noen dager før innrykk. Så er fersk i faget :> Gjør endel "dumme" feil her og der, blandt annet glemme å stille ISO'en tilbake etter at eg har tatt bilder i mørke forhold. Hihi. Førstegangstjenesten i Troms er interessant skjønner jeg. Selv er jeg inne til førstegangstjeneste på GSV, Grensevakten. Tja, å gå fra Bergen til Troms er litt drøyt, tror isje eg har sett snø på julaften i Bergen på vel så mange år. Skal riktignok bli interessante opplevelser. Midnattsol, kulde, usivilisert mtp byliv, etc. Hvordan er det å tjenestegjøre på GSV da? Btw, du skulle isje tilfedigvis ha møtt på Sjt.Gundersen/Gunnersen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå