Mr.Elendig Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ta med maskinen og kom: Install-workshop i Bergen! Ja, det er den tiden på året igjen! Søndag 15. oktober 2005 holder Bergen (BSD and) Linux User Group (BLUG) i samarbeid med Matematisk institutt ved Universitet i Bergen høstens INSTALL-WORKSHOP i Matematisk institutts Auditorium PI, i Autogården, Johannes Bruns gate 12. Tid: søndag 15. oktober, fra kl 12 til 21. Hvis det ikke er noen som åpner når du kommer, bank på eller ring til ett av mobilnumrene som vi slår opp på synlig sted. INSTALL-WORKSHOP - hva er det? Først og fremst det som ligger i ordet - et arrangement der du kan komme og få hjelp til å installere Linux eller annen fri programvare. Det kan selvfølgelig være andre ting du vil ha hjelp til, kanskje du vil tilby hjelp til andre, eller kanskje du ser etter en anledning til å sosialisere med andre Linux- eller BSD-interesserte. Se for eksempel http://www.installfest.org/whatis.html og http://www.faqs.org/docs/jargon/I/installfest.html Kort fortalt: Ta med egen maskin (den du vil ha gjort noe med). Ta med hvis du sitter på nye installasjonsmedier, ellers vil det meste være tilgjengelig via UiBs nett. Skjermer, litt nettverkskort, kabler og sånn vil være tilgjengelig. Det stilles med kaffe og det er brusautomat i bygget, men nærmeste kiosk med fast føde i noen form er langt unna. Hvis du trenger hjelp til å finne frem, finnes det kart og muligheter for kjøreanvisninger på http://www.blug.linux.no/redirect/audpi Parkering: Plassen foran fysikkbygget (Allégaten 55) kan brukes på kveldstid og i helgen. Det kan gjerne være en fordel å sende en påmelding og en beskrivelse av hva *du* ønsker å få gjort og omtrent når du kommer på install-workshopen, til blug-listen, mailto:[email protected], men du er velkommen uten forhåndspåmelding også! Det kan forresten være en god ide å abonnere på blug-listen hvis du er linux-bruker i Bergensområdet. Innmelding til listen skjer ved å sende en mail til [email protected] med tomt Subject -felt og med "subscribe blug" i selve meldingen. Vil du henge opp plakat for arrangementet? Hent PDF fra http://engen.priv.no/~hallvor/blug/plakat/ ! Eg anbefaler alle som er i strøket å taseg ein tur innom vist ein har tid/anledning. Uansett ferdighetsnivå. Det største problemet ved dei siste arengemanga har vert mangel på "nybegynnere" som vi kan hjelpe Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hmm... Har aldri vært på en før, men kanskje jeg skal ta turen. Er jo på alle BLUG-møtene, så det er vel på tide å få med seg en workshop også, selv om det sikkert blir litt lite arbeid. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det hørtes jo faktisk litt positivt ut. Hvor mange tipper du kommer? Må vel nesten ta meg en tur. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hvis noen kommer over en slik installshop i nærheten av oslo/drammen så for guds skyld meld ifra . Jeg vet hvor jeg hadde vært hvis jeg bodde i nærheten av Bergen . Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 OLUG arangerer vell tilsvarande skulle eg tru? Kor mangen som er innom varierer eindel frå gong til gong, og sjølvsagt kortid på dagen er stikk innom. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 da er jeg herved på mailing lista til olug , takk skal du ha Mr.Elendig Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Nokon her som skal innom? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Spørs litt hvordan formen er i morgen, men godt mulig jeg popper innom litt utpå dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå