Gå til innhold

[løst] Problemer med dynamisk lengde på to-kolonne

Anbefalte innlegg

Jeg har redesignet et lite Geir original design og forsøker å tilpasse det dynamisk høyde. Siden er relativt enkel med to kollonner og ble i utgangspunktet designet med låst høyde. Jeg trenger nå fleksibiliteten med dynamisk høyde styrt etter innholdet i en av kollonnene, men sliter litt med implementeringen.

Den venstre kollonnen er enkel. Den inneholder tekst i form av innhold, og vil sannsynligvis være den lengste kollonnen. Denne utvider tekstområdet i designet slik den skal. Problemet blir å få den høyre kolonnen til å henge med. Den siste hvite div-en i menyen er lagt inn med statisk høyde for å illustrere hvordan jeg vil ha det.

På hovedsiden er designet balansert. På side 1 ser vi problemet. Her skulle den nederste div-en vært usynlig, og den siste div-en med innhold vært den som plasserte seg i bunn. Høyden på innholdet er lavere enn menyen, og menyen skulle da gå i bunn uten noen ekstra spacer.

På side 2 er problemet motsatt. Den nederste div-en strekker seg ikke langt nok ned. Innholdet er høyere, og spaceren trengs for å dra menyen med ned i bunnen og opprettholde balansen

Side 3 illustrerer bare dynamisk bruk av de andre div-ene i menyen.

Finnes det noen enkel måte å implementere en gummistrikk av et element som kan fylle opp den nederste delen av menyen dynamisk for meg?

For guds skyld åpne siden i ff. Den er ikke helt riktig i IE, og det driter jeg en smule i så lenge den ikke er helt ubrukelig. Jeg bryr meg om at ting skal være pent i alle nettlesere, ikke likt. Opera har jeg ikke turt å teste enda :)

http://fundingsrud.net/troja

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kudos til jorgis som hjalp meg over MSN. Liker egentlig ikke hacken helt, men det ble en semi faux column og litt redigering av marginer på meny-div-ene som ble redningen. Da var det bare å mekke et wp-template...

Hvis noen kjeder seg så tar jeg gjerne litt feedback på andre ting. Bare glem å si at det er grått og kjendelig. Jeg er litt halvveis EMO og liker de fargene. Husk også at man aldri kødder med en original Geir :p

Endret av enden
Lenke til kommentar

Du kunne ha fjernet meny.gif og heller bruke bakgrunnsfarge.

Men men, det er ikke galt i det du gjør heller.

Fordi søkemotor leser filer også (Dvs. navnet)

Men det går i alle sider og bør bruke diskre navn.

Kanskje f.eks navnet på nettsiden din, eller et overskrift som virkerlig forteller helheten til siden. hey bare en tips asså. :)

Lenke til kommentar
Du kunne ha fjernet meny.gif og heller bruke bakgrunnsfarge.

Men men, det er ikke galt i det du gjør heller.

Fordi søkemotor leser filer også (Dvs. navnet)

Men det går i alle sider og bør bruke diskre navn.

Kanskje f.eks navnet på nettsiden din, eller et overskrift som virkerlig forteller helheten til siden.  hey bare en tips asså. :)

7037744[/snapback]

Tar gjerne i mot konkrete råd om hvordan jeg fjerner den gif-en :) Det er et hack for å løse problemet beskrevet opprinnelig.

Når det gjelder innhold og overskrifter og slikt så er ikke det lagt inn enda, som du sikkert skjønner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...