Gå til innhold

Beyerdynamic DT231, skal øreputene gå ann å ta av?

Anbefalte innlegg

Jeg ha begynt å irritere meg over en liten sak med DT231'ene mine, det er ikke noe i veien med dem, men jeg har et hår eller noe som ligger på et element. Så lurte jeg, skal det gå ann å ta av putene på vanlig måte, uten at noe blir skadet?

Jeg prøvde å vri litt, men det virket ikke som de ville av :hmm:

Dessuten er det en rar fjærlyd i venstre kanne, når jeg pekker på klokka, kommer det en sånn "spjoing spjoing" lyd..hva kan det være?

Takker for hjelp, spessielt hos han der beyerdynamic mannen, som sikkert har mye peiling :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øreputene er bare å ta av. Du kan enten lirke noe flatt (kjøkken kniv) mellom selve det grå klokke-huset og skinnkanten på puten. Bare å bende rett ut så løsner greiene. Øreputene fester du ved å trykke de på plass igjen.

Enkelt å greit, og lite å være redd for.

Når du først har de oppe så kan du jo ta frem en stjernetrekker å ta en titt inni klokka som rasler..

Kan høres ut som at kabelen som går inn i klokka har fått seg en liten smell og at den litte plast-tappen som holder kabelen er brukket.

Mvh Ketil Morstøl

Norsk importør av beyerdynamic.

Lenke til kommentar
Øreputene er bare å ta av. Du kan enten lirke noe flatt (kjøkken kniv) mellom selve det grå klokke-huset og skinnkanten på puten. Bare å bende rett ut så løsner greiene. Øreputene fester du ved å trykke de på plass igjen.

Enkelt å greit, og lite å være redd for.

Når du først har de oppe så kan du jo ta frem en stjernetrekker å ta en titt inni klokka som rasler..

Kan høres ut som at kabelen som går inn i klokka har fått seg en liten smell og at den litte plast-tappen som holder kabelen er brukket.

Mvh Ketil Morstøl

Norsk importør av beyerdynamic.

7037869[/snapback]

Elsker deg Ketil :love:

Må bare legge til at jeg rett og slett elsker disse klokkene!

Hvilke ville du anbefale meg av de litt mere 'high end' dere har?

Lenke til kommentar
Hvilke ville du anbefale meg av de litt mere 'high end' dere har?

7044599[/snapback]

Tja, nå skal jeg være litt forsiktig så dette ikke tipper over i reklame, men DT-770 er jo ikke "så værst".

Låter utrolig bra, og er dønn solide.

Ps. Når vi demonstrerer bygge-kvaliteten på DT-770, så legger vi den ene klokka på bakken å kjører over'n med en Honda CR-V...

Mvh Ketil

Lenke til kommentar
Jeg var å testet DT-770 og det var potensialet i de ja!

De var ikke spessielt tunge, men virket av svært høy kvalitet på de fordet.

Var mye bass, men ikke for mye

7067829[/snapback]

Hvilken versjon prøvde du?

DT-770pro 80

DT-770pro 250

DT-770 2005 Edition (250)

Hvilken var det, og testet du med hodetelefonforsterker også?

Lenke til kommentar

Var oppe hos kjetil for litt siden og testet alt av hva de hadde av beyer på demo rommet. DT-880 pro imponerte meg mest, helt sjefe hodetelefoner.

Bruker selv DT-770 Pro 250ohm.

Er litt usikker på om jeg hørte noe serlig forskjell på de forskjellige omh's utgavene ,har testet 32,80,250 med forskjellige puter.

Men forskjell er det nok, kjetil må nesten svare på dette.

Jeg syns selv kansje at 770 pro har litt for mye bass, men ikke noe å klage på egentlig, skal vel gå til innkjøp av et sett 880 pro etterhvert også.

Passer bare så bra med lukkede hodetelefoner når dama ser på supermodellen eller idol. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt DT 770 pro 80 i snart to år og kjøpte meg nylig et par DT 880 edition 2005. Rett ut av boksen er det ingen tvil om at 880 er en seriøst god hodetelefon. Kjøpte den som erstatning for Sennheiser HD580, som jeg har hatt i nesten tre år. Etter å ha brukt 880 i en liten uke er det heller ingen tvil om at den er en del hakk over HD580. Uten at mine 880 er ferdig innspillt er det ingen tvil om at de spiller utrolig bra. Man må ut med en god del lapper for å finne noe som overgår disse.

I likhet med miracl brukes mine lukkede DT 770 flittig når samboeren ser på hjernedøde serier som supermodel etc.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert alle toppmodellene til Beyerdynamic, men ut fra det jeg finner ut, så er DT880 helt nøytral, jeg synes slik "nøytral lytting" blir veldig kjedelig i lengden, men det er kanskje bare for jeg ikke har vært serriøs nokk i lyttingen, eller kritisk nokk.

Dessuten så er jo DT880 helt åpne, å det gjør dem bare mere uaktuelle.

DT770 pro 80, er den hodetelefonen jeg kom fram til, etter litt rådgivning fra Kjetil.

Bestiller DT770 og en PortaCorda MkIII, tror det blir å passe fint sammen.

Men hvist det er noe jeg gjør forferdelig galt nå, etter deres mening, si ifra :)

Ps:

Gratulerer med nye kanner Peterman.

Hvordan hodetelefonforsterker er det du benytter deg av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...