superdigg Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Som tema sier så lurer jeg på hvem som har klart radio og mp3 best av Nokia (både S. 40 og S. 60) og SE. Så vidt jeg vet så er det vel bare SE som har RDS - spørsmålet er hvorvidt det har noen betydning i det daglige? Overføring av mp3 - noen forskjeller her? Lydkvalitet generelt (mulig individuelle forskjeller er så store at det er umulig å si)? Lenke til kommentar
kartoon Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Som tema sier så lurer jeg på hvem som har klart radio og mp3 best av Nokia (både S. 40 og S. 60) og SE. Så vidt jeg vet så er det vel bare SE som har RDS - spørsmålet er hvorvidt det har noen betydning i det daglige? Overføring av mp3 - noen forskjeller her? Lydkvalitet generelt (mulig individuelle forskjeller er så store at det er umulig å si)? 7034964[/snapback] Altså, jeg hadde SE w800 ... og va kjempefornøyd med MP3-spilleren. kjempelyd syntes jeg. Men jeg ville ha en litt mer avansert telefon. Så etter mye sjekking på nettet endte jeg opp med en N80. I Dinside sin test av N80 så skrev de at denne ikke sto noe tilbake for SE sine MP3 telefoner når det gjaldt lydkvalltet! Altså, makan til bullshit skal du lete lenge etter. Det er natt og dag, W800 har så mye bedre lyd en N80 at jeg bare måtte sende en mail til forfatteren av testen på dinside. Men jeg har ikke hørt en lyd til svar på mailen min ... og det er vel noe sånt som 5 uker siden jeg skrev den eller noe. Skuffende!! Både lyd, og respons fra Dinside. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 kartoon, prøvd å justere på equalizeren? Ut av boksen har N80 veldig kjedelig og lite livlig lyd. Men ett par små endringer kan gi MYE bedre lydkvalitet. Nå har ikke jeg sammenlignet de to med samme headsett. Men jeg har sammenlignet N80 med iPod 5G og jeg synes lydkvaliteten var ca. lik, om ikke bedre på N80. Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Du stiller et spørsmål som åpner for subjektive meninger. Hvilken produsent som har best lyd avhenger helt av øret som hører. Jeg har nå en N80 og har tidligere hatt W800 og W900. Når det gjelder radio synes jeg at SE har bedre lyd og bedre mottak av radiokanaler. Når det gjelder mp3 er jeg mer usikker. Jeg har sammenlignet begge produsentene med samme headsett. Og forskjellene er minimale. Det som utmerker seg er at N80 har veldig høy lyd. Volumet er kraftig, og man trenger ikke skru opp mye før lyden ljomer. Jeg synes dog at SE har noe bedre lyd. Dette er min subjektive mening. Headsett med egen volumknapp gjør at SE kommer foran, siden det er tungvindt å regulere lyd ved å måtte ta frem mobilen. Dette unngår man på W900. Lenke til kommentar
kartoon Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Du stiller et spørsmål som åpner for subjektive meninger. Hvilken produsent som har best lyd avhenger helt av øret som hører. Jeg har nå en N80 og har tidligere hatt W800 og W900. Når det gjelder radio synes jeg at SE har bedre lyd og bedre mottak av radiokanaler. Når det gjelder mp3 er jeg mer usikker. Jeg har sammenlignet begge produsentene med samme headsett. Og forskjellene er minimale. Det som utmerker seg er at N80 har veldig høy lyd. Volumet er kraftig, og man trenger ikke skru opp mye før lyden ljomer. Jeg synes dog at SE har noe bedre lyd. Dette er min subjektive mening. Headsett med egen volumknapp gjør at SE kommer foran, siden det er tungvindt å regulere lyd ved å måtte ta frem mobilen. Dette unngår man på W900. 7040044[/snapback] Da tror jeg rett og slett at det må være noe feil med min N80. Den har ikke i nærheten så høy lyd som W800'en min. Det er samme headset jeg bruker. Og jeg har fremdeles W800 telefonen. Så jeg kan sammenligne. Har prøvd å justere på det kan jeg kan EQ osv. Det blir bedre, men fremdeles ikke i nærheten av SE. Hverken volummessig eller når det gjelder "livligheten" i musikken ... Lenke til kommentar
kartoon Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 kartoon, prøvd å justere på equalizeren? Ut av boksen har N80 veldig kjedelig og lite livlig lyd. Men ett par små endringer kan gi MYE bedre lydkvalitet. Nå har ikke jeg sammenlignet de to med samme headsett. Men jeg har sammenlignet N80 med iPod 5G og jeg synes lydkvaliteten var ca. lik, om ikke bedre på N80. 7039878[/snapback] Ja jeg har prøvd alt av justeringer ... det blir ikke like bra uansett. Kjempetam lyd. Men jeg begynner jo å lure på om det er min telefon det er noe i veien med. ... Lenke til kommentar
kartoon Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 kartoon, prøvd å justere på equalizeren? Ut av boksen har N80 veldig kjedelig og lite livlig lyd. Men ett par små endringer kan gi MYE bedre lydkvalitet. Nå har ikke jeg sammenlignet de to med samme headsett. Men jeg har sammenlignet N80 med iPod 5G og jeg synes lydkvaliteten var ca. lik, om ikke bedre på N80. 7039878[/snapback] Bare lurer på en ting ... kan det ha nore å si hvilken måte og i hvilket format man overfører musikken i? Har hittil brukt hjemmenettverk-funksjonen og bare overført MP3'ene som de er. Er det noe som kan bli bedre ved å bruke kabelen, samt å endre filformatet?? Bare lurer Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Som tema sier så lurer jeg på hvem som har klart radio og mp3 best av Nokia (både S. 40 og S. 60) og SE. Så vidt jeg vet så er det vel bare SE som har RDS - spørsmålet er hvorvidt det har noen betydning i det daglige? Overføring av mp3 - noen forskjeller her? Lydkvalitet generelt (mulig individuelle forskjeller er så store at det er umulig å si)? 7034964[/snapback] Radio er best på SE vil jeg påsto, i og med at de bruker RDS, justeres da automatisk hvis du er ute å går etc.. Mht lyd kvalitet, så er ikke N80 noen jeg ville si utmerker seg, de som er best på lyd er følgene : N91, SE W850 og W950. Hvis lyd kvalitet er viktig er det disse som er topp 3. MEN, et stort men, er batteri kapasiteten, ha dette i bakhodet når du velger en mobil som du skal bruke som musikk spiller, da er det W300 og W850 fra SE du skal se på. Vi snakker om 28-30 timers spilletid, noe som er minst dobbelt så bra som alle andre musikk mobiler der ute. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå