Gå til innhold

Narvik med i Lost?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, de var med i den tredje episoden av sesong 2. Der vises et klipp fra rådhuset i Narvik. Senere i serien sier også Hurley "Norwegian plane", om det nigerianske. I tillegg har det vært et norsk flagg i bakgrunnen i en episode.

Videoen du linker til er fra The Lost Experience, et nettspill som har holdt på i sommer for lost-g33kene som kjeder seg. Og Norge dukket her opp på stedet det Alvar Hanso er/var. I tillegg har det blitt nevnt på nettsiden til Apollo Bars (en internettside til en sjokolade fra Lost).

• Liker 1
Lenke til kommentar

En av produsentene bak serien (husker ikke hvilken av dem det var), ble spurt hvorfor de viste akkurat Narvik, og da sa han at de bare hadde valgt det tilfeldig. De hadde sett gjennom et helt arkiv med gamle filmer, og syntes akkurat Narvik passet bra. Etter det har Norge blitt nevnt hvertfall en gang til i serien, når Hurley trodde det var "Norwegian plane" i stedet for "Nigerian plane", og dette var nok skrevet inn i manus som et slags lite "easter egg" til oss nordmenn. :) Det har nok ikke spesielt mye med selve handlingen å gjøre, men det er artig når Norge nevnes :)

Lenke til kommentar

Norge er liksom et land som nevnes en del, men ganske få vet noe om det i utlandet får jeg inntrykket av..

Men ja, narvik har vært i Lost faktisk, er imponerede det. Gleder meg til noen år da vi forhåpentligvis får vite hvorfor narvik ble med :)

edit: og der kom Nevnarion og ødela det for meg ;)

Lenke til kommentar
Norge er liksom et land som nevnes en del, men ganske få vet noe om det i utlandet får jeg inntrykket av..

Men ja, narvik har vært i Lost faktisk, er imponerede det. Gleder meg til noen år da vi forhåpentligvis får vite hvorfor narvik ble med :)

edit: og der kom Nevnarion og ødela det for meg ;)

7036520[/snapback]

nå vard et jo bare tilfeldig tatt utav et arkiv.. er egentlig ment for å være danmark..

Lenke til kommentar

Stemmer at vi vet at Alvar Hanso er dansk ja, siden det nevnes i filmen. Men han kan jo fortsatt ha jobbet og hatt hovedbase i Norge, nærmere bestemt Narvik.

Mange utlendinger ser jo på hele Skandinavia som en eneste stor smørje, og vet ikke forskjellen på landene, så det kunne jo vært derfor, men jeg tror forfatterne av Lost har litt mer peiling enn det. :p

Det jeg lurer litt på er hvor mye dette med Alvar Hanso osv. vil ha å si for seriens utvikling videre, om det vil spille noen stor rolle, eller om de bare blir "glemt bort".

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Føler vel egentlig at Sverige er nevnt mer egentlig, kanskje like mye.

Beste er i en CSI:LV episode, hvor vi får vite at Greg har norske aner, og at han snakker norsk. Grissom forstår ingenting for en gangs skyld

7036886[/snapback]

Var faktisk en norsk fyr som var morder/drept i CSY Miami på TVN for ikke så lenge siden (sesongstart).

Resten av posten jeg postet var feilpost! Sorry for den!

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
  • 14 år senere...

Hei og hå. Beklager for å bumpe opp et 15 år gammelt emne. Men for de som fremdeles husker den rare tiden vi trodde at Norge hadde noe å si for plottet til Lost (etter sesong 2 episode 3 - "Orientation"), så har jeg en videoserie på YouTube hvor jeg blant annet tar opp dette emnet. Synes det var en festlig tid da norske Lost-fans var ekstremt engasjerte for denne serien.

Endret av Choekaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...