And.rs Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) http://lostpedia.com/wiki/Norway_Video Jeg surfet meg litt gjennom youtube og fant denne videoen. Er den ekte og har den i det heletatt noe med LOST og gjøre? Begynte og lure da Narvik var nevnt. Narvik er jo før avbildet i serien. Mulig det er tatt opp før, men jeg fant ingen ting lenger bak til tross for iherdig leting Endret 9. oktober 2006 av ReSSaA Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jepp, de var med i den tredje episoden av sesong 2. Der vises et klipp fra rådhuset i Narvik. Senere i serien sier også Hurley "Norwegian plane", om det nigerianske. I tillegg har det vært et norsk flagg i bakgrunnen i en episode. Videoen du linker til er fra The Lost Experience, et nettspill som har holdt på i sommer for lost-g33kene som kjeder seg. Og Norge dukket her opp på stedet det Alvar Hanso er/var. I tillegg har det blitt nevnt på nettsiden til Apollo Bars (en internettside til en sjokolade fra Lost). 1 Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Ok, morsomt da. Hvilken episode vises det et norskt flagg? Lurer på hvorfor skaperne har valgt akkuratt Norge og Narvik. Mulig Norge blir sett på som et eksotisk og mystisk land for Amerikanere...(?) Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Episode 19 i sesong 2, S.O.S. I et Rose/Bernard-flashback, da de er på besøk hos en healer. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Morsomt det her, kult at norge har en aldri så liten "rolle" i en av verdens mest populære tv serier.... Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Im proud to be norwegian! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Syns dette skjer ganske ofte, at Norge nevnes i forskjellige sammenhenger i engelskspråklige produksjoner. Uansett artig dette! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 En av produsentene bak serien (husker ikke hvilken av dem det var), ble spurt hvorfor de viste akkurat Narvik, og da sa han at de bare hadde valgt det tilfeldig. De hadde sett gjennom et helt arkiv med gamle filmer, og syntes akkurat Narvik passet bra. Etter det har Norge blitt nevnt hvertfall en gang til i serien, når Hurley trodde det var "Norwegian plane" i stedet for "Nigerian plane", og dette var nok skrevet inn i manus som et slags lite "easter egg" til oss nordmenn. Det har nok ikke spesielt mye med selve handlingen å gjøre, men det er artig når Norge nevnes Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Norge er liksom et land som nevnes en del, men ganske få vet noe om det i utlandet får jeg inntrykket av.. Men ja, narvik har vært i Lost faktisk, er imponerede det. Gleder meg til noen år da vi forhåpentligvis får vite hvorfor narvik ble med edit: og der kom Nevnarion og ødela det for meg Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Føler vel egentlig at Sverige er nevnt mer egentlig, kanskje like mye. Beste er i en CSI:LV episode, hvor vi får vite at Greg har norske aner, og at han snakker norsk. Grissom forstår ingenting for en gangs skyld Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) LOST-spill ender i narvik @ it-avisen. @ VG Endret 9. oktober 2006 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Norge er liksom et land som nevnes en del, men ganske få vet noe om det i utlandet får jeg inntrykket av..Men ja, narvik har vært i Lost faktisk, er imponerede det. Gleder meg til noen år da vi forhåpentligvis får vite hvorfor narvik ble med edit: og der kom Nevnarion og ødela det for meg 7036520[/snapback] nå vard et jo bare tilfeldig tatt utav et arkiv.. er egentlig ment for å være danmark.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Og hvor får du det fra? Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Alvar Hanso (sjefen i The Hanso Foundation) er dansk, noe som sies i Orientation-filmen. Nå brukes ordet "Scandinavia" ofte på diverse offisielle Lost-sider på nettet, sammen med både Norway og Denmark. Dårlig forklart, jada. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Stemmer at vi vet at Alvar Hanso er dansk ja, siden det nevnes i filmen. Men han kan jo fortsatt ha jobbet og hatt hovedbase i Norge, nærmere bestemt Narvik. Mange utlendinger ser jo på hele Skandinavia som en eneste stor smørje, og vet ikke forskjellen på landene, så det kunne jo vært derfor, men jeg tror forfatterne av Lost har litt mer peiling enn det. Det jeg lurer litt på er hvor mye dette med Alvar Hanso osv. vil ha å si for seriens utvikling videre, om det vil spille noen stor rolle, eller om de bare blir "glemt bort". Endret 10. oktober 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Føler vel egentlig at Sverige er nevnt mer egentlig, kanskje like mye.Beste er i en CSI:LV episode, hvor vi får vite at Greg har norske aner, og at han snakker norsk. Grissom forstår ingenting for en gangs skyld 7036886[/snapback] Var faktisk en norsk fyr som var morder/drept i CSY Miami på TVN for ikke så lenge siden (sesongstart). Resten av posten jeg postet var feilpost! Sorry for den! Endret 28. oktober 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 7. oktober 2021 Del Skrevet 7. oktober 2021 (endret) Hei og hå. Beklager for å bumpe opp et 15 år gammelt emne. Men for de som fremdeles husker den rare tiden vi trodde at Norge hadde noe å si for plottet til Lost (etter sesong 2 episode 3 - "Orientation"), så har jeg en videoserie på YouTube hvor jeg blant annet tar opp dette emnet. Synes det var en festlig tid da norske Lost-fans var ekstremt engasjerte for denne serien. Endret 7. oktober 2021 av Choekaas 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå