Marzo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg lurer på hvordan man regner ut hvilken dimensjon man må ha på felgen versa profil for å få lik diameter etc.. Har en Polo N9 som leveres med 165/70/14 orginalt, hvis jeg ikke husker feil. Hvor mye går jeg ned i profil for hver tommer jeg øker med felg? Skal ha nye hjul og tenker på 17" hvis dette ikke blir med for lav profil. Vil ikke så mye under 40.. Andre her med Polo N9? Hvilke dimensjoner anbefales? Bredde? 205/195? Ellers er jeg på let etter felgtype også.. Tenker litt på denne: Har også tenkt på Audi sine Parabol felger, men finner ingen som selger disse. Anyone knows? På forhånd takk Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 ta disse du... de har eg på min Golf 2 Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 En i klassa mi har en polo med 17" felger. Om det er videre godt å kjøre med er en anna sak. Bilen er ikke senka Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Hvilken profil kjører hun på? Ingen som har kjennskap til audi sine parabol felger? Er på jakt etter noen som selger replica av denne modellen. En leverandør eller produsent? Ellers har jeg snakka med en som hadde 18" med 30 eller 35 profil på en lik polo. Det gikk problemfritt uten at den tok oppi eller noe, men jeg vil ha litt mere comfort og vil opp på 40/45 profil tenkte jeg.. Noen som kan si meg hvordan man regner ut hvor mye man må gå ned i profil når man øker felg str? Endret 10. oktober 2006 av Marzo Lenke til kommentar
pine Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Har en kompis som har en polo GTI, med 195 \ 45 \ 16. Passer helt fint. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Snakka med kompisen min. Han kjører på 205/40zr17 Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvilken profil kjører hun på? Ingen som har kjennskap til audi sine parabol felger? Er på jakt etter noen som selger replica av denne modellen. En leverandør eller produsent? Ellers har jeg snakka med en som hadde 18" med 30 eller 35 profil på en lik polo. Det gikk problemfritt uten at den tok oppi eller noe, men jeg vil ha litt mere comfort og vil opp på 40/45 profil tenkte jeg.. Noen som kan si meg hvordan man regner ut hvor mye man må gå ned i profil når man øker felg str? 7043440[/snapback] Ligner litt på disse, kan finne ut hva de heter.. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Hadde satt umåtelig stor pris på det! Har du kjenskap til bilen som er avbildet? Er det folie som er brukt på taket? Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Ja, veit hvem han er, og ein ei klassen min kjenner ham. Men jeg skal prøve å finne det ut. Taket er lakka.. Lenke til kommentar
Urge-Boy Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Noen som kan si meg hvordan man regner ut hvor mye man må gå ned i profil når man øker felg str? 7043440[/snapback] Sjekk ut denne sida.. http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar...a1294/a1294.php Legg inn din originaldimensjon og legg inn ny dimensjon. Lovlig økning er 5% på rullediameter.. Lenke til kommentar
Afterburner Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 7x18 passer også fint på Polo, i Riegerkatalogen r det avbildet en Polo med 18", ser gromt ut det Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Ser nok bra ut ja, men ikke så komfortabelt vil jeg tro... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Felgene på bildet er TT Parabol 7x17 med 195/40-17 dekk. Taket er lakket sort. Dekkalkulator finner du på http://www.dack.tk Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Takk for responsen. Bilen som er avbildet lengre oppe har jeg funnet ut mere om og at dette er orginale Audi Parabol felger. Jeg har enda ikke klart å spore opp replica utgave av disse felgene og må se etter et brukt sett på bruktmarkedet. Selvfølgelig gikk det et sett for noen dager siden på finn.no. Men håper å kunne komme over noen, fint hvis noen tipser meg hvis de vet om noen Boltsirkel 5-100 Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Felgene leveres jo uten senter kopper. det må du fikse sjølv. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Felgene kommer med senter kopper med 4 ringer logo, vertfall i alle de tilfellene jeg har sett. Se bildet i min 2 post her ... Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ok eg kan bere huggse at han me poloen litt ovenpå stressa med noen senterkopper.=D men eg Misforsto sikkert. Veldi kule felger at sånne må du få deg viss du ikkje har skaffa=D Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Det er jo orginale audi felger så skulle bare mangle at de ikke var "komplette". Vidar som eier bilen over her fikk custom laga noen senter kopper som var helt clean. I stede for audi logo, siden bilen er vw! Ait! Er stadig på utkikk etter felgene, men er tolmodig nå som vinteren nermer seg. Har øynene åpne i tilfelle det skulle dukke opp noen. Lenke til kommentar
Snufi Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ok va det de Vidar dreiv me=D hehe. då sjønne eg det=D lykke te på jakt etter nye. ka dekk skal du ha då? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Det blir nok noen 195/40-17 dekk men hvilket merke etc aner jeg ikke enda! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå