Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor store felger kan jeg ha?

Marzo

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan man regner ut hvilken dimensjon man må ha på felgen versa profil for å få lik diameter etc..

Har en Polo N9 som leveres med 165/70/14 orginalt, hvis jeg ikke husker feil.

Hvor mye går jeg ned i profil for hver tommer jeg øker med felg?

Skal ha nye hjul og tenker på 17" hvis dette ikke blir med for lav profil.

Vil ikke så mye under 40..

Andre her med Polo N9? Hvilke dimensjoner anbefales? Bredde? 205/195?

Ellers er jeg på let etter felgtype også..

Tenker litt på denne:

post-11307-1160417587_thumb.jpg

Har også tenkt på Audi sine Parabol felger, men finner ingen som selger disse.

Anyone knows?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken profil kjører hun på?

Ingen som har kjennskap til audi sine parabol felger?

post-11307-1160512460_thumb.jpg

Er på jakt etter noen som selger replica av denne modellen. En leverandør eller produsent?

Ellers har jeg snakka med en som hadde 18" med 30 eller 35 profil på en lik polo. Det gikk problemfritt uten at den tok oppi eller noe, men jeg vil ha litt mere comfort og vil opp på 40/45 profil tenkte jeg..

Noen som kan si meg hvordan man regner ut hvor mye man må gå ned i profil når man øker felg str?

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Hvilken profil kjører hun på?

Ingen som har kjennskap til audi sine parabol felger?

post-11307-1160512460_thumb.jpg

Er på jakt etter noen som selger replica av denne modellen. En leverandør eller produsent?

Ellers har jeg snakka med en som hadde 18" med 30 eller 35 profil på en lik polo. Det gikk problemfritt uten at den tok oppi eller noe, men jeg vil ha litt mere comfort og vil opp på 40/45 profil tenkte jeg..

Noen som kan si meg hvordan man regner ut hvor mye man må gå ned i profil når man øker felg str?

7043440[/snapback]

Ligner litt på disse, kan finne ut hva de heter..

polovaaler3.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for responsen. Bilen som er avbildet lengre oppe har jeg funnet ut mere om og at dette er orginale Audi Parabol felger.

Jeg har enda ikke klart å spore opp replica utgave av disse felgene og må se etter et brukt sett på bruktmarkedet. Selvfølgelig gikk det et sett for noen dager siden på finn.no. Men håper å kunne komme over noen, fint hvis noen tipser meg hvis de vet om noen :) Boltsirkel 5-100 ;)

Lenke til kommentar

Det er jo orginale audi felger så skulle bare mangle at de ikke var "komplette".

Vidar som eier bilen over her fikk custom laga noen senter kopper som var helt clean. I stede for audi logo, siden bilen er vw! Ait!

Er stadig på utkikk etter felgene, men er tolmodig nå som vinteren nermer seg. Har øynene åpne i tilfelle det skulle dukke opp noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...