Marty Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei, Når jeg skulle installere Windows XP Home Ed fikk jeg beskjed 3 ganger om at det var filer som ikke kopieres: driver.cab dbgeng.dll autofmt.exe Windows fungerer som bare det hittil, men jeg bare lurte på hva disse filene er for noe og om det har noe å si om de mangler? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Prøv å se om det er noe urenheter på CD'en. Pleier å være det som er feilen. Edit: Prøv å google etter filene, så finner du sikkert ut hva de er til. Endret 9. oktober 2006 av SN25P Lenke til kommentar
persistent Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 driver.cab "contains all of the files potentially installed by Plug and Play (PnP)-class installers. Setup and other components use this file to install the drivers for new devices (for example, a PCMCIA card or a USB keyboard) without requiring access to the Windows CD or the network." dbgeng.dll - debugger autofmt.exe - autoformat, om du booter til recovery console så kan du ikke bruke vanlig formatteringskommando derfra, du må angi plassering til autofmt.exe Så driver.cab er kjekt å ha, de andre to ikke så vesentlige men kunne vært greit å ha dem på plass. Google litt så finner du linker til å laste dem ned enkeltvis. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Driver.cab er heller ikke nødvendig. Har du drivere til all din hardware lett tilgjengelig er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Marty Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Noen av installeringsprosessene går lovlig tregt. Er det et resultat av at driver.cab mangler? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Kan nok absolutt være en mulighet for det ja Rådet til SN25P var egentlig godt, prøv så godt du kan å få rensa plata. Har hatt samme trøblet selv et par ganger og det hjelper som regel å ta ut og rense plata. Kan faktisk hjelpe når du får feilmeldinga, at du tar ut plata og setter den inn igjen og så klikker Prøv igjen. Ikke gi opp. Endret 9. oktober 2006 av persistent Lenke til kommentar
Marty Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Kan nok absolutt være en mulighet for det ja Rådet til SN25P var egentlig godt, prøv så godt du kan å få rensa plata. Har hatt samme trøblet selv et par ganger og det hjelper som regel å ta ut og rense plata. Kan faktisk hjelpe når du får feilmeldinga, at du tar ut plata og setter den inn igjen og så klikker Prøv igjen. Ikke gi opp. 7035195[/snapback] Gidder ikke reinstallere XP igjen, hvis det var det du mente? Et litt dumt sp.mål, men er driver.cab unik for hver PC, eller kan jeg laste ned filen av av andre? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Den er prikk lik. Det hadde tatt seg ut om hver gang en XP-plate br trykt/brent at den forandret seg Lenke til kommentar
dr.steen Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hvis det ikke er feil på cd'en kan det være du må bruke en annen cd-rom, jeg måtte skifte cd-rom her for å få installert xp skikkelig en gang. Lenke til kommentar
Marty Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Den er prikk lik. Det hadde tatt seg ut om hver gang en XP-plate br trykt/brent at den forandret seg 7035502[/snapback] Så mao kan jeg kopiere filen av en kompis og legge den inn der den skal? Edit: jeg vil ha meg frabedt mobbing pga dumme sp.mål.. Endret 9. oktober 2006 av Marty Lenke til kommentar
dr.steen Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Sett at det er samme xp versjon og språk, at ikke han har xp med sp2 og du har med sp1 eller lignende problemstilling. Kan godt være det går uansett, men antakelig best å ha akkurat samme versjon. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Om du skal legge den inn manuelt, så skal den isåfall legges inn i "C:\WINDOWS\Driver Cache\i386" - forutsatt at windows-installasjonen din ligger på c: Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det er bare å google så finner du lenker til nedlasting av filene. Eventuelt kan du jo putte inn Windows - CD'en uten å kjøre den, og bare lete om du finner filene der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå