Gå til innhold

Hvor mange egg er sunt hver dag?

DNA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 råe egg om dagen skulle sette fart i magan ja.. :p

Om det er 1 eller 2 spiller ingen rolle, du dør ikke om du tar 2. Derfor, ta 3.

7034640[/snapback]

Mener du at råe egg er bra? Har ikke tid til å koke/steke egg på morningen så hadde vært fint å bare drikke det sjapt ;)

Lenke til kommentar
3 råe egg om dagen skulle sette fart i magan ja.. :p

Om det er 1 eller 2 spiller ingen rolle, du dør ikke om du tar 2. Derfor, ta 3.

7034640[/snapback]

Mener du at råe egg er bra? Har ikke tid til å koke/steke egg på morningen så hadde vært fint å bare drikke det sjapt ;)

7034649[/snapback]

Råe egg skal være både bra og vondt! ;) Klarer du å spise det så er jo det supert.
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke så mye peiling på kolestrol, men jeg mener på at totalkolestrolet faktisk går ned. Det har med at det er ldl-kolestrolet som går opp, og ikke hdl-kolestrolet. Derfor er det ikke farlig å spise for mye egg.

Råe egg er heller ikke å anbefale. Råe egg hindrer biotinopptaket i kroppen som gjør at du får bare tatt opp rundt 50% av proteinene i egget. Snarveien til salmonella og kanskje ? ;)

Ett egg inneholder vel ~7 gram proteiner, så du må spise ganske mye egg for å dekke kroppens trengsel etter proteiner om du trener mye.

Lenke til kommentar

eller så kan man gjøre som oss andre folk og ha noe godt kjøttpålegg til frokost ;)

men et variert kosthold er vel det som funker best i lengden. (og tre egg om dagen må jo bli dyrt) det og spise rå egg forstår jeg ikke at folk klarer, og det tar vel ikke mer enn 5 min og lage seg en enkel omelett, et kokt egg eller lage eggehakk, stå opp 5 min tidligere,

Lenke til kommentar

Egg er selvfølgelig sunt og bra å spise, men man trenger selvfølgelig ikke å overdrive inntaket heller da. Nå er ikke jeg en ernærings ekspert, men for mye av uansett er vel ikke så bra. Bare man balanserer inntaket så er alt jolly good :!:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Har vi egg i kjøleskapet hjemme pleier det å gå tre egg om dagen, gjerne fler. Det med at man maksimalt skal spise 1egg om dagen er bare et gammelt kjerringråd, nyere forskning har vist at høyt innhold av kolestrol i kosten ikke har noen sammenheng med høyt kolestrolnivå i blodet å gjøre. Du kan lese mer på www.egg.no

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Kolestrol og egg er bare gammelt pisspreik ja.

Spurde faktisk fastlegen min om dette, sa at jeg var glad i egg og likte å spise en 2-4 stk. per dag, burde jeg begrense dette? Han svarte at jeg kunne spise så mye egg jeg ville.

Nå spiser jeg 5-6 egg på en bra dag.

Lenke til kommentar
Spiste en omelett med 9 egg en gang. :w00t: Siste biten var hard å få ned og det  kjentes ikke sunt ut etterpå. :cry: Setter grensen ved 8 tenker jeg. :thumbup:

Ha en fin dag. :)

7057869[/snapback]

Dette var frivillig, eller?

7057976[/snapback]

Høyst frivllig. Var skrubbsulten etter en lang dag på farten og stakk innom den lokale sjappen og bestillte to skinkeomeletter. Siden eieren kjente meg hev han i ett ekstra egg. Dette er vel en 20 år siden så jeg har så smått begynt å komme til hektene.

Maks tre egg i omeletten nå.

Lenke til kommentar
Spiste en omelett med 9 egg en gang. :w00t: Siste biten var hard å få ned og det  kjentes ikke sunt ut etterpå. :cry: Setter grensen ved 8 tenker jeg. :thumbup:

7057869[/snapback]

Dette var frivillig, eller?

7057976[/snapback]

Høyst frivllig. Var skrubbsulten etter en lang dag på farten og stakk innom den lokale sjappen og bestillte to skinkeomeletter. Siden eieren kjente meg hev han i ett ekstra egg. Dette er vel en 20 år siden så jeg har så smått begynt å komme til hektene.

Maks tre egg i omeletten nå.

7082892[/snapback]

lol :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...