DNA Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Vel har alltid lurt på hvor mange egg man burde spise hver dag hører stadig noen sier 1 og noen sier 2 og blir forvirret. Har tenkt til å begynne å spise det hver dag for proteintilskudd. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 3 råe egg om dagen skulle sette fart i magan ja.. Om det er 1 eller 2 spiller ingen rolle, du dør ikke om du tar 2. Derfor, ta 3. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 3 råe egg om dagen skulle sette fart i magan ja.. Om det er 1 eller 2 spiller ingen rolle, du dør ikke om du tar 2. Derfor, ta 3. 7034640[/snapback] Mener du at råe egg er bra? Har ikke tid til å koke/steke egg på morningen så hadde vært fint å bare drikke det sjapt Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 3 råe egg om dagen skulle sette fart i magan ja.. Om det er 1 eller 2 spiller ingen rolle, du dør ikke om du tar 2. Derfor, ta 3. 7034640[/snapback] Mener du at råe egg er bra? Har ikke tid til å koke/steke egg på morningen så hadde vært fint å bare drikke det sjapt 7034649[/snapback] Råe egg skal være både bra og vondt! Klarer du å spise det så er jo det supert. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Kok dem før du legger deg om kvelden og legg dem i kjøleskapet, så har du finfint pålegg til frokost. Hvor mange egg den ulærde kostholdspressen mener er sunt varierer, så jeg ville ikke brydd meg så mye om hva de sier. Spis så mange du orker. Lenke til kommentar
Burned-Toast Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Går sikkert an å vispe eggene sammen med litt melk og en teskje sukker, for å få det lettere ned Edit: Eller bland med appelsinjuice. Det skal det visst være flere som gjør. Endret 11. oktober 2006 av Burned-Toast Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Spiste en omelett med 9 egg en gang. Siste biten var hard å få ned og det kjentes ikke sunt ut etterpå. Setter grensen ved 8 tenker jeg. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Spiste en omelett med 9 egg en gang. Siste biten var hard å få ned og det kjentes ikke sunt ut etterpå. Setter grensen ved 8 tenker jeg. Ha en fin dag. 7057869[/snapback] Dette var frivillig, eller? Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kommer veldig an på. Har du høyt kolesterol bør du kanskje ikke spise så mye egg, men er kolesterolet ditt normalt burde det gå fint med ett egg pr. dag. Det er iallefall hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Nå har jeg ikke så mye peiling på kolestrol, men jeg mener på at totalkolestrolet faktisk går ned. Det har med at det er ldl-kolestrolet som går opp, og ikke hdl-kolestrolet. Derfor er det ikke farlig å spise for mye egg. Råe egg er heller ikke å anbefale. Råe egg hindrer biotinopptaket i kroppen som gjør at du får bare tatt opp rundt 50% av proteinene i egget. Snarveien til salmonella og kanskje ? Ett egg inneholder vel ~7 gram proteiner, så du må spise ganske mye egg for å dekke kroppens trengsel etter proteiner om du trener mye. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Dersom du gjør det kun for proteinene er det vel kun hvitten du er ute etter, men det blir dyrt å kjøpe egg for hvitten. Arild Haugen spiser vel 10 eggehvitter og 1 plomme til frokost, stod det i avisen. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Blir vitten ca. ja. Tenkte ca: 3 eggevitter og 1 plomme hver dag Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 eller så kan man gjøre som oss andre folk og ha noe godt kjøttpålegg til frokost men et variert kosthold er vel det som funker best i lengden. (og tre egg om dagen må jo bli dyrt) det og spise rå egg forstår jeg ikke at folk klarer, og det tar vel ikke mer enn 5 min og lage seg en enkel omelett, et kokt egg eller lage eggehakk, stå opp 5 min tidligere, Lenke til kommentar
Spykar Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Egg er selvfølgelig sunt og bra å spise, men man trenger selvfølgelig ikke å overdrive inntaket heller da. Nå er ikke jeg en ernærings ekspert, men for mye av uansett er vel ikke så bra. Bare man balanserer inntaket så er alt jolly good :!: Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 og det tar vel ikke mer enn 5 min og lage seg en enkel omelett, et kokt egg eller lage eggehakk, stå opp 5 min tidligere, 7068329[/snapback] Nå hater jeg ommelet da, smaker ikke godt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Har vi egg i kjøleskapet hjemme pleier det å gå tre egg om dagen, gjerne fler. Det med at man maksimalt skal spise 1egg om dagen er bare et gammelt kjerringråd, nyere forskning har vist at høyt innhold av kolestrol i kosten ikke har noen sammenheng med høyt kolestrolnivå i blodet å gjøre. Du kan lese mer på www.egg.no Endret 15. oktober 2006 av medlem-105476 Lenke til kommentar
pengegaute Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Kolestrol og egg er bare gammelt pisspreik ja. Spurde faktisk fastlegen min om dette, sa at jeg var glad i egg og likte å spise en 2-4 stk. per dag, burde jeg begrense dette? Han svarte at jeg kunne spise så mye egg jeg ville. Nå spiser jeg 5-6 egg på en bra dag. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Spiste en omelett med 9 egg en gang. Siste biten var hard å få ned og det kjentes ikke sunt ut etterpå. Setter grensen ved 8 tenker jeg. Ha en fin dag. 7057869[/snapback] Dette var frivillig, eller? 7057976[/snapback] Høyst frivllig. Var skrubbsulten etter en lang dag på farten og stakk innom den lokale sjappen og bestillte to skinkeomeletter. Siden eieren kjente meg hev han i ett ekstra egg. Dette er vel en 20 år siden så jeg har så smått begynt å komme til hektene. Maks tre egg i omeletten nå. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Spiste en omelett med 9 egg en gang. Siste biten var hard å få ned og det kjentes ikke sunt ut etterpå. Setter grensen ved 8 tenker jeg. Ha en fin dag. 7057869[/snapback] Dette var frivillig, eller? 7057976[/snapback] Høyst frivllig. Var skrubbsulten etter en lang dag på farten og stakk innom den lokale sjappen og bestillte to skinkeomeletter. Siden eieren kjente meg hev han i ett ekstra egg. Dette er vel en 20 år siden så jeg har så smått begynt å komme til hektene. Maks tre egg i omeletten nå. Ha en fin dag. 7082892[/snapback] lol :!: Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Bruker å blande egg med appelsinjuice og synes det faktisk smaker godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå