Gå til innhold

Intel OC. Kan jeg klokke mer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i det siste, prøvd å finne høyeste stabile hastighet på CPUen min, og tror jeg begynner å nærme meg. Før, da jeg hadde ledningskaos lå temperaturene såp høyt, at den ikke var stabil på 3.5 Ghz engang, men nå har jeg ryddet opp innsiden, og nå er det stabil på 3.6 Ghz (225x16) på 1.5 volt. Idle er ca. 43-45, og Load er ca. 65-66, med stille vifte. Kan jeg klokke mer? Den klarer fint dobbel CPU Burn-in i 4 timer, uten feil (lengste jeg har prøvd).

Takker for alle svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo veldig vanskelig å hjelpe deg noe særlig når man ikke har peiling på hva slags maskinvare du har! :nei:

Kom med litt mer info er du snill!

7034333[/snapback]

Sry :p

Hardware:

CPU: Intel P4 "Presscott" 3.2 Ghz, 1.4 standard volt. (Socket 478)

HK: ASUS P4P800-SE

Minne: Crucial PC-3200 (225 Mhz/450 Mhz effektivt på minnet med OC, 2.85 Volt. (ikke value, men klokker ikke særlig bra.)

CPU Kjøler: BitsPower 12cm (fant ikke link, men amke til denne, både på specs og utseende

EDIT: Der var linkene på plass ;)

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg har i det siste, prøvd å finne høyeste stabile hastighet på CPUen min, og tror jeg begynner å nærme meg. Før, da jeg hadde ledningskaos lå temperaturene såp høyt, at den ikke var stabil på 3.5 Ghz engang, men nå har jeg ryddet opp innsiden, og nå er det stabil på 3.6 Ghz (225x16) på 1.5 volt. Idle er ca. 43-45, og Load er ca. 65-66, med stille vifte. Kan jeg klokke mer? Den klarer fint dobbel CPU Burn-in i 4 timer, uten feil (lengste jeg har prøvd).

Det er bare å øke FSB litt og litt og se om den holder seg stabil. Ser at load tempen din er 65-66 grader...har du orginal kjøler? Jeg vil ikke anbefale en load temp over 70-75 grader over lengere tid..SELV om dette ikke er en farlig høy temp. Ligger selv på ca 55 grader load med en P4 3.0NW @ 3.5 GHz.

EDIT: Så nå at du ikke har orginal kjøler..

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
med temperaturer under 60 load er det bare å trykke på med volt og fsb.... :D

siden du har litt høye temps er jeg litt tvilsom men,

prosessoren der burde klare minst 3.8-4ghz++... om det er en E0 stepping.. :)

happy klokking...

7042405[/snapback]

Er E0 steppingen så dårlig da? Tror jeg har den. Har ikke full peil på steppinger, men i CPU-Z står det "E0" under "Revision". Allikevel klarer den 3.6 stabilt, men bil ikke boote engang på 3.8. (Ja jeg har satt minnet på lav frekvens (166 Mhz) under overklokkingen, så ikke dne begrenser.) Det med 3.8 gjelder uansett hvilken volt jeg har. prøvde 1.7 volt og, men da var idle temp rett etter oppstart (I bios) ca. 70-75 grader, så tok den end igjen ganske kjapt :D)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...