LittOmAlt Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei har søkt men finner ikke svar. Har trådløst nett hjemme, ASUS WL500g router med innstilling på kun g nettverk. Samme innstilling på nettverkskor, altså kun g. Har to pc er i dette nettet, når jeg kopierer en stor fil og åpner windows taks manager (ctrl+shift+escape) og velger arkfane Networking er det utilization på max 2,5 % av 54 Mbps og den går fra 0-2,5% i rykk og napp (se bilde). Er det noen som kan gi meg tilbakemelding på om dette er det normale eller om jeg har noe unormalt? Jeg syns i hvert fall at dette ikke er noe å skryte av. LoA Clip.bmp Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Vil tro det er normalt. Er ganske likt hos meg... Når avstanden mellom klient og ruter, antall klienter og trafikkmengden øker så blir det ustabilt.. Tråløst nett er vel ikke egnet til å overføre store filer. Jeg bruker alltid kabel når jeg skal overføre mer enn 300 MB.. Når du laster opp bilder så lagre bildene i JPG så blir de mye mindre i størrelse. Endret 10. oktober 2006 av kjartanj Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Vil tro det er normalt. Tull! Et trådløst nett kan være like stabilt som et kablet nett bare det ikke er støy og forstyrrelser på kanalen og routeren ikke er noe skrap. Til trådstarter: Prøv å bytt kanal og se om det hjelper. Jeg liker ikke så veldi godt den innebygde måleren i XP, bruk heller DU-meter, det gir et mye bedre bilde av trafikken. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei jeg har skiftet kanal etter at jeg sjekket hvilke kanaler naboene bruker. Jeg brukernå 11, neste nabo bruker 6. Fortsatt veldig lav download av stor fil fra pc i nett (har bare 2 pcer i nett) Er det noen av dere som har tilsvarende erfaringer ved å laste fra pc a til pc b der begge klienter er wlan 11g, 54 kbit? Er det noen som har erfaringer med ASUS WL500g - som er routeren jeg har? Takker for flere svar. LoA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå