Gå til innhold

Regjeringen snur i saken om tollgrensen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men prisene fra webshoppene er jo allerede inkludert moms? Det har jeg ihvertfall sett over alt.

7041901[/snapback]

Norske, ja, stort sett. For utenlandske er dog bildet langt mer variert; Play sender vel fra Jersey, et skatteparadis uten mva., mens for eksempelvis Amazons vedkommenda så varierer den amerikanske VATen fra stat til stat og prisene er oppgitt uten VAT. Uansett vil butikkene slippe mva ved eksport til utlandet.

Lenke til kommentar

Dessverre har regjeringer en uvane med å tallfeste og tidfeste sine løfter. Det er ikke mulig å utsette et løfte som har fått en dato. Da bryter man løftet, det blir ikke utsatt. Når det er sagt så vet jeg ikke noe om at det ble satt noe dato på dette løftet, men jeg registrerer at representant fra regjeringsparti nå går ut og sier de ikke lenger akter å heve grensen. Så da har de vel i klartekst gått vekk fra løftet, således brutt det.

Dette er en uting som jeg har en følelse av at samtlige partier bedriver og er ikke noe som er spesielt for regjeringen som er idag.

Men en uting er det og det er ikke noe som hjelper for politikernes integritet og rykte og man har derfor seg selv å takke når politikerforakten øker.

Dette har vist seg å ikke være noe annet enn et populistisk utspill, så får vi heller huske på dette til neste valg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...