huffadhemi Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 [Mente engangsavgiften. Uansett en særavgift... Geir 7041658[/snapback] Vet det. Kunne bare ikke dy meg siden du drev med oppklaring av begreper. Ellers har du særdeles klare og velskrevne innlegg. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ok om vi betaler mva, vi betaler jo mva i det landet vi kjøper fra og gjør vi ikke? Noe burde kuttes. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ok om vi betaler mva, vi betaler jo mva i det landet vi kjøper fra og gjør vi ikke? Noe burde kuttes. 7041813[/snapback] Nei, kjøper du på internett belastes ikke mva i landet du handler fra. (Med mindre du befinner deg i samme landet da...) Geir Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Men prisene fra webshoppene er jo allerede inkludert moms? Det har jeg ihvertfall sett over alt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Men prisene fra webshoppene er jo allerede inkludert moms? Det har jeg ihvertfall sett over alt. 7041901[/snapback] I noen land er de det, men da skal den trekkes fra ved eksportalg. Geir Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det har aldri jeg opplevd i alle fall. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Men prisene fra webshoppene er jo allerede inkludert moms? Det har jeg ihvertfall sett over alt. 7041901[/snapback] Norske, ja, stort sett. For utenlandske er dog bildet langt mer variert; Play sender vel fra Jersey, et skatteparadis uten mva., mens for eksempelvis Amazons vedkommenda så varierer den amerikanske VATen fra stat til stat og prisene er oppgitt uten VAT. Uansett vil butikkene slippe mva ved eksport til utlandet. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ok om vi betaler mva, vi betaler jo mva i det landet vi kjøper fra og gjør vi ikke? Noe burde kuttes. 7041813[/snapback] Det varierer. Noen steder slipper man moms hvis varen sendes til utlandet, andre steder bidrar man til landets statskasse. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Utrolig irriterende at de bruker denne saken som en agenda for å bli valgt før valget. Også snur de når de har fått innpass i nye lokaler. Helvete. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 De fikk da hevet antall liter med vin man kunne dra inn i det minste? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Eh, er ikke denne snuoperasjonen etter hvert ganske gammel? Synes de snudde rett etter valget, jeg. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Eh, er ikke denne snuoperasjonen etter hvert ganske gammel? Synes de snudde rett etter valget, jeg. 7042225[/snapback] De gjorde vel det, men det ble vel aktualisert da statsbudsjettet ble lagt frem. Løftebrudd har en tendens til å bli utsatt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Dessverre har regjeringer en uvane med å tallfeste og tidfeste sine løfter. Det er ikke mulig å utsette et løfte som har fått en dato. Da bryter man løftet, det blir ikke utsatt. Når det er sagt så vet jeg ikke noe om at det ble satt noe dato på dette løftet, men jeg registrerer at representant fra regjeringsparti nå går ut og sier de ikke lenger akter å heve grensen. Så da har de vel i klartekst gått vekk fra løftet, således brutt det. Dette er en uting som jeg har en følelse av at samtlige partier bedriver og er ikke noe som er spesielt for regjeringen som er idag. Men en uting er det og det er ikke noe som hjelper for politikernes integritet og rykte og man har derfor seg selv å takke når politikerforakten øker. Dette har vist seg å ikke være noe annet enn et populistisk utspill, så får vi heller huske på dette til neste valg. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Dette har vist seg å ikke være noe annet enn et populistisk utspill, så får vi heller huske på dette til neste valg. 7042623[/snapback] JA, det skal huskes! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå