Dahl Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Hei, Hvordan fungerer slike programmer som sjekker hvem som har slettet/blokkert deg på Live Messenger? Noen som har en lenke til et kodeeksempel? Endret 9. oktober 2006 av Dahl Lenke til kommentar
gimme Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det vet jeg faktisk ikke Men på www.biip.no kan du registrere deg og se hvem som har blokket deg... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Det vet jeg faktisk ikke Men på www.biip.no kan du registrere deg og se hvem som har blokket deg... 7033668[/snapback] Det er irrelevant, for jeg ønsker ikke å sjekke det selv. Jeg ønsker å vite hvordan man lager slike tjenester. Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 har testa det og det er ikkje bullshit, sånn at det er sagt, men de har vel et program som sender ut ett slags signal og ser om de svarer?? :S har ikkje peiling men det er de eg tipper.. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 har testa det og det er ikkje bullshit, sånn at det er sagt, men de har vel et program som sender ut ett slags signal og ser om de svarer?? :S har ikkje peiling men det er de eg tipper.. 7034580[/snapback] Såpass klarer jo jeg også å skjønne... Problemet er at jeg ikke kjenner til protokollen MSN Messenger/Live Messenger bruker, og jeg har heller ikke tid til å sette meg inn i det. Hvorfor svare hvis dere ikke aner noe om det jeg spør om? Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Hvorfor svare hvis dere ikke aner noe om det jeg spør om? 7034991[/snapback] Rant: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Støy er et vanlig problem på dette forumet. Det at det er flatt (som default i hvertfall) i motsetning til trådet hjelper ikke akkurat. I tillegg er det mange som tror at så lenge man er "snill og hyggelig" og/eller "følger reglene" så er det helt OK å poste vimsvams. Subtilt så klart, men det er ikke alle som lar seg lure. Noen ser det bak, det som _egentlig_ foregår, og det andre - det som _egentlig_ er det viktige. Disse førstnevnte burde naturligvis vært flamet og skjellt høylytt ut; det er sånt man husker og lærer av. Faktisk har dette forumet en historie med /mer/ fokus på hjernedød byråkrati og rævslikking fremfor flamewars og ordentlige diskusjoner. Ofte mangler de som driver med dette ordentlige argumenter; de er rett og slett maktesløse og svake - så de drar inn eksterne hjelpemidler utenfor "dem selv" som trusler om regler (typisk hierakiordning i simple dyresamfunn; ta Islam-land o.l. f.eks.) og bruker disse som våpen for å "få sin rett" (tror de), eller rett og slett strupe den andre slik at de _slepper å høre eller en gang _tenke_ (!) på det som kommer frem_. Det er også slike som tyr til blind og feig vold; de slår deg i bakhodet når du er på byen - eller driver annen feig psykisk vold. Dette er noe jeg vet av erfaring. Desverre er det ofte slik at slike ender opp i leder-roller (svake/små på innsiden, men sterke/store på utsiden); andre som ser at det som foregår er galt har ingen mulighet til å endre på dette da de er nødt til "å bli som dem" for å komme seg til "toppen". Det finnes dog noen ytterst få unntak; men demokratiet feiler - for majoriteten er rett og slett dumme - eller så jukser de med mest penger (blendende reklame fremfor informasjon bør også regnes som juks). ...ok, men - topic at hand... edit: Hm, det ser ut til at jeg har misforstått spørsmålet og at du var ute etter å _se_ hvem som har blokkert _deg_. Tror ikke det du er spør om er mulig - ikke i følge protokollen; kanskje en hack v.h.a. en statussjekk er "godt nok" (online i følge status-sjekk, men offline i følge din MSN-konto), men: "Only people in my allow list can see my status and send me messages" - så det fungerer ikke i mange tilfeller. Det å se hvem som har fjernet deg fra brukerlisten sin er derimot støttet; jeg ser dette i Gaim. Det jeg snakker om under her er derimot hvordan man blokkerer en annen - jeg lar det stå, da man på de samme linkene også finner funksjoner/kode for å sjekke om en bruker har deg på brukerlisten sin. Om du sliter med å finne frem i protokoll/kode får du si i fra. http://www.hypothetic.org/docs/msn/notific...set_details.php (søk etter overskriften "Blocking Principals") ..eller man kan ta en titt på kildekoden til en klient, så ser man hvordan den gjør det: http://svn.sourceforge.net/viewvc/gaim/tru...w=markup#l_1044 der ser man at den kaller `msn_userlist_rem_buddy' for å fjerne personen fra AL om han/hun er der, for så å kalle `msn_userlist_add_buddy' med `MSN_LIST_BL' (Block List) som argument -- akkurat som beskrevet i protokollen jeg linket til over `msn_userlist_rem_buddy' er definert her: http://svn.sourceforge.net/viewvc/gaim/tru...ew=markup#l_615 .. og vi ser at funksjonene i denne filen kaller funksjoner som `msn_notification_****' og disse er definert i `notification.c': http://svn.sourceforge.net/viewvc/gaim/tru...w=markup#l_1360 og http://svn.sourceforge.net/viewvc/gaim/tru...w=markup#l_1338 ..du ser disse genererer strenger for sending til server; og de matcher protokollen.. Endret 10. oktober 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå