Gå til innhold

Funker det med en IBM og en Seagate...

asad

Anbefalte innlegg

harddisk i samma maskin?Har tenkt å sette dem opp i Raid, har ikke erfaring med dette.. Jeg har en 40Gb hd, men driver med en del videoredigering s jeg trenger noe større. kabinettet mitt er et HQ Aopen medium. Er det plass til to harddisker? Må jeg eventuelt kjøpe noen kabler i tillegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet skal du ha to identiske disker hvis du skal kjøre raid, i iallefall hvis du skal ha best ytelse, men selvfølgelig funker jo det meste...

Ellers er samarbeidsproblemer mellom forskjellige produsenter stort sett en sak som var ille for en del år siden, men ikke nå lenger.

Lenke til kommentar

Mener å huske at A7V 133 har RAID kontroller, men at A7V 133c ikke har det.

Har selv et A7V (KT133 brikkesett) kort og det har RAID kontroller og det er vel forgjengeren til A7V 133 (Også KT133 brikkesett)

Det er enkelt å se hvis du åpner kabinettet ditt.

Hvis du har RAID kontroller på A7V133 HK ditt så er det 4 tilkoblinger til IDE kabler.

Da kan du ha opptil 4 * 2 IDE enheter tilkoblet.

Lenke til kommentar

Har vært inn på Asus sine sider og fikke bekreftet at A7V133 har raid kontroller, men ikke A7V133c, så er du heldig så er det ikke c utgaven av kortet du har.

Red.

Nedtur. Såg i profilen din at du hadde C utgaven.

[ Denne Melding var redigert av: andefaen på 2002-11-04 22:36 ]

Lenke til kommentar

Mitt Asus A7V (kt133) har ikke noen C benevning hverken på esken eller fakturaen. Det hadde IKKE raidkontroller. Det hadde riktig nok 4 IDE kontakter. To vanlige og to som fungerte som UDMA 100 kontroller.

Edit:

Det er altså ikke sikkert det er nok å sjekke om du har 4 IDE kontakter for å se om du har raid.

[ Denne Melding var redigert av: Reggie Regis på 2002-11-05 00:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...