asad Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 harddisk i samma maskin?Har tenkt å sette dem opp i Raid, har ikke erfaring med dette.. Jeg har en 40Gb hd, men driver med en del videoredigering s jeg trenger noe større. kabinettet mitt er et HQ Aopen medium. Er det plass til to harddisker? Må jeg eventuelt kjøpe noen kabler i tillegg? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Er ikke å annbefale å bruke to forskjellige harddisker, Bruk enten 2 ibm/wd/Seagate osv? Er nesten 100% sikker at du kan ha 2 disker i ditt kabinett. Skal du bruke raid så må du ha en ata66 80leders ide kabel, Men hva du bruker nå vet ikke eg så det må du finne ut Lenke til kommentar
asad Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 ok, da kjøper jeg en IBM til da. Noen som vet hva av tilbehør jeg trenger? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Quote: asad skrev (2002-11-04 19:34):Noen som vet hva av tilbehør jeg trenger? Hva mere er det du skal gjøre? Du trenger selvsakt en raid kontroller, To disker, En ata66 kabel. Strøm til den nye disken, 4 skruer til harddisken? Lenke til kommentar
biffo Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 I utgangspunktet skal du ha to identiske disker hvis du skal kjøre raid, i iallefall hvis du skal ha best ytelse, men selvfølgelig funker jo det meste... Ellers er samarbeidsproblemer mellom forskjellige produsenter stort sett en sak som var ille for en del år siden, men ikke nå lenger. Lenke til kommentar
asad Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Sikker på at jeg trenger en raid kontroller??? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Nei??Du har ikke sakt hvilket hovedkort du bruker. Men en raid kontroller må du ha?? Får å kunne bruke raid. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Like sikker som Renault Laguna. Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Du må ha en raidkontroller innebygd i hovedkortet ditt, ellers må du kjøpe en raidkontroller som du setter i en PCI slott. Lenke til kommentar
asad Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Hovedkortet mit er Asus A7-v133. Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Har hatt det HK et selv. Det har ikke innebygd raidkontroller. Ellers er du sikkert interessert i å lese her , her og her Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Mener å huske at A7V 133 har RAID kontroller, men at A7V 133c ikke har det. Har selv et A7V (KT133 brikkesett) kort og det har RAID kontroller og det er vel forgjengeren til A7V 133 (Også KT133 brikkesett) Det er enkelt å se hvis du åpner kabinettet ditt. Hvis du har RAID kontroller på A7V133 HK ditt så er det 4 tilkoblinger til IDE kabler. Da kan du ha opptil 4 * 2 IDE enheter tilkoblet. Lenke til kommentar
asad Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Ok, takk for hjelpen.Hvis kortet mitt ikke har raid-støtta så må jeg nok klare meg med min gamle harddisk en stund... har ikke råd til hd/kontroller på en gang :smile: Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Har vært inn på Asus sine sider og fikke bekreftet at A7V133 har raid kontroller, men ikke A7V133c, så er du heldig så er det ikke c utgaven av kortet du har. Red. Nedtur. Såg i profilen din at du hadde C utgaven. [ Denne Melding var redigert av: andefaen på 2002-11-04 22:36 ] Lenke til kommentar
asad Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 husker jeg sparte en hundrelapp eller noe på å kjøpe C-utgaven av kortet , he he , *etterpåklok* :smile: Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Mitt Asus A7V (kt133) har ikke noen C benevning hverken på esken eller fakturaen. Det hadde IKKE raidkontroller. Det hadde riktig nok 4 IDE kontakter. To vanlige og to som fungerte som UDMA 100 kontroller. Edit: Det er altså ikke sikkert det er nok å sjekke om du har 4 IDE kontakter for å se om du har raid. [ Denne Melding var redigert av: Reggie Regis på 2002-11-05 00:40 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå