Pixi Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Hei. Fikk nettopp det nye modemet fra telenor i hus, da jeg måtte bytte for å få raskere linje. (ADSL MAX) Dette er et såkalt routermodem, slik at jeg ikke trenger noen svitsj for å få flere maskiner på nett. Men jeg har brukt en D-Link DI-624 før som Switch og til WLAN. Nå skulle jeg gjerne hatt opp WLANET med D-link routern via Speedtouch modemet. Men jeg får ikke til å få satt opp D-linken. Usikker på hvordan jeg skal koble det. Noen som har noen tips? -Pixi Endret 9. oktober 2006 av Pixi Lenke til kommentar
holvik Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 - Logg inn på D-link (192.168.0.1 - User name=admin) - "Disable" DHCP - Skift IP adressen på D-linken til en adresse i "rangen" til Speedtouchen (tipper at 10.0.0.140 vil duge) - Save settings - TP kabelen skal så flyttes fra WAN til en av de 4 LAN portene på D-linken. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 - Logg inn på D-link (192.168.0.1 - User name=admin)- "Disable" DHCP - Skift IP adressen på D-linken til en adresse i "rangen" til Speedtouchen (tipper at 10.0.0.140 vil duge) - Save settings - TP kabelen skal så flyttes fra WAN til en av de 4 LAN portene på D-linken. 7036185[/snapback] Gjorde noe av det samme du sa for et par timer siden og det funka Var ikke helt klar i toppen da jeg postet innlegget. Kan forholdsvis mye om nettverk. Men men. Sånn går det når man har mangel på søvn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå