nebrewfoz Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 huff så mye tull du prater... tenkte jeg skulle la være og poste mer her, men nå blir jeg jo nesten litt provosert. 7109837[/snapback] Ok, gidder ikke si mer.... du vet tydeligvis ikke så mye om lyd og hva god lyd krever. Orker ikke kommentere mer enn dette, får bare håpe at nybegynnere innen hjemmekino ikke blir villedet av dine påstander 7110833[/snapback] Hvis det er noen trøst, så driter jeg en lang marsj i hva dere begge sier! Kjøp på impuls og overbevis deg selv om at du sikkert gjorde en god deal. Ikke hør på andre - det bare forvirrer. Lenke til kommentar
freke Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 huff så mye tull du prater... tenkte jeg skulle la være og poste mer her, men nå blir jeg jo nesten litt provosert. Hvis du finner Denon mer detaljert og oppløst enn H/K så er nå det din sak. Hvilken Denon og hvilken H/K har du testet da om jeg tørr spørre? Skal ærlig innrømme at denon ikke er det merket jeg har hørt mest på, men har hørt mye på H/K oppmot pioneer. Da tenker jeg på AVR 130, 135, 235, 335, 435, 635 og 7300 oppmot Pioneer 916, 2016, AX2 og AX4. Og min dom er ikke akkurat samme som din.. Og når det gjelder det at man MÅ ha romkorreksjon for å få god lyd så er det bare tull. Ta Primare SPA21 f.eks, beste surroundforsterkeren jeg har hørt. Og den er så godt som ribbet for alt ekstra tullball, OG den låter fantastisk. 7109837[/snapback] Ok, gidder ikke si mer.... du vet tydeligvis ikke så mye om lyd og hva god lyd krever. Orker ikke kommentere mer enn dette, får bare håpe at nybegynnere innen hjemmekino ikke blir villedet av dine påstander Edit: Når du tester ut ett anlegg phax, kan jeg få hvite hvilken fremgangsmåte du bruker? 7110833[/snapback] Støttes. Det er alfa og omega å få stillt høyttalerene riktig. Det blir så fundamentalt feil å si noe annet. Og det er ikke noe jeg har lyst til å sette i gang med, når et godt romkorreksjons program kan gjøre jobben både raskere og bedre enn det jeg hadde klart sjøl (antar jeg hvertfall). Men det følger vel RK med de aller fleste recievere om dagen, og de fleste gjør det vel bra og tenker jeg. Lenke til kommentar
freke Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvis det er noen trøst, så driter jeg en lang marsj i hva dere begge sier! 7111972[/snapback] Slemme mannen!! Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvis det er noen trøst, så driter jeg en lang marsj i hva dere begge sier! Kjøp på impuls og overbevis deg selv om at du sikkert gjorde en god deal. Ikke hør på andre - det bare forvirrer. 7111972[/snapback] Dagens, noen bedre :!: Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Best lyd får du nå hvis du slipper å stresse forsterkeren med korrigering, men dette er ganske OT så jeg skal la være.. 7105529[/snapback] vell tåden er for lengst drevet laaaang inn i offtopic havet og er mestsansynelig tapt for menneskeheten men romkorigsjon er for jenter , og meg ( når jeg får penger til ny forsterker om ca 30 år når huslånet er nedbetalt ^^) Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) men romkorigsjon er for jenter , og meg ( når jeg får penger til ny forsterker om ca 30 år når huslånet er nedbetalt ^^) 7112770[/snapback] Hehe.... legg av noen hundrelapper i måneden du også legger du småpengene dine på en boks eller bøsse, da mener jeg alt fra femmere og nedover. Ved å spare 300 kr måneden vil du ha 3600 kr i løpet av ett år og sikkert over 5000,- med småpenger. Da får du en god receiver Her er forresten den mest sørgelige testen jeg har sett, du fonner den på Dingz.no. Her avslører testperson seg at han har NULL peiling.... slike tester er søppel og sier ingenting om hva forsterkeren presterer noe som er det aller viktigste. Endret 20. oktober 2006 av Zatuu Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 hehe jeg har en "krukke" i stue ( en 10l vin ballong) som jeg putter alt av mynter på , sist jeg talte den var det rundt 5000kr der neida penger stresser jeg ikke med , men når man skal ut med rundt 8000 i måneden på et lån så kan man ikke handle alt på en gang jeg skal uansett ha meg en ny tv snart da da går det jo 20-30k så da må jeg vell vente 2-3 måneder før jeg prøver og lure en ny forsterker rigg inn i stua uten av madamen ser det Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) hehe jeg har en "krukke" i stue ( en 10l vin ballong) som jeg putter alt av mynter på , sist jeg talte den var det rundt 5000kr der neida penger stresser jeg ikke med , men når man skal ut med rundt 8000 i måneden på et lån så kan man ikke handle alt på en gang jeg skal uansett ha meg en ny tv snart da da går det jo 20-30k så da må jeg vell vente 2-3 måneder før jeg prøver og lure en ny forsterker rigg inn i stua uten av madamen ser det 7113150[/snapback] Enkelt... TV til 20-30, med litt pruting får du nesten en forsterker med på kjøpet ' TV til 25 000,- + forsterker til 5 000,- = totalt 30 000,- Du pruter bort 10%, betaler 27 000,- og sier at du nesten fikk den med på kjøpet, enkelt å greit Edit: Samler på småpenger selv uansett om det er 10 eller 20 kronersmynter. Har så mye at jeg ikke orker å telle da det ville tatt en del timer men hadde så klart vært moro å sett. Kjøpte en 5 liters vanndunk som nå er fylt opp, deretter kjøpte jeg en 2,5 liters dunk av samme typen. Den er nå nesten full... kanskje 3/4. Istedefor å telle veide jeg pengene istede og kom frem til 34 kg Endret 20. oktober 2006 av Zatuu Lenke til kommentar
freke Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 hehe jeg har en "krukke" i stue ( en 10l vin ballong) som jeg putter alt av mynter på , sist jeg talte den var det rundt 5000kr der neida penger stresser jeg ikke med , men når man skal ut med rundt 8000 i måneden på et lån så kan man ikke handle alt på en gang jeg skal uansett ha meg en ny tv snart da da går det jo 20-30k så da må jeg vell vente 2-3 måneder før jeg prøver og lure en ny forsterker rigg inn i stua uten av madamen ser det 7113150[/snapback] Enkelt... TV til 20-30, med litt pruting får du nesten en forsterker med på kjøpet ' TV til 25 000,- + forsterker til 5 000,- = totalt 30 000,- Du pruter bort 10%, betaler 27 000,- og sier at du nesten fikk den med på kjøpet, enkelt å greit Edit: Samler på småpenger selv uansett om det er 10 eller 20 kronersmynter. Har så mye at jeg ikke orker å telle da det ville tatt en del timer men hadde så klart vært moro å sett. Kjøpte en 5 liters vanndunk som nå er fylt opp, deretter kjøpte jeg en 2,5 liters dunk av samme typen. Den er nå nesten full... kanskje 3/4. Istedefor å telle veide jeg pengene istede og kom frem til 34 kg 7113181[/snapback] Du gjør som mafiaen ja :!: Forøvrig en snedig plan for å få både forsterker og flatskjerm i hus. Merkelig nok ikke alle damer som er like imponert over innkjøpene vi gjør, så da er det fint å rosemale det litt hehe. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Her er forresten den mest sørgelige testen jeg har sett, du fonner den på Dingz.no. Her avslører testperson seg at han har NULL peiling.... slike tester er søppel og sier ingenting om hva forsterkeren presterer noe som er det aller viktigste. 7113003[/snapback] Det som ofte irriterer meg når jeg leser tester på forsterkere, høyttalere osv er hvordan testpersonen bare kobler det opp mot referanse anlegget sitt, og låter det drit ja da er det et dårlig produkt. Mange testere tenker null på matching av produkter, og det er jo alfa omega når det gjelder god lyd. Nytter ikke bare ta en god forsterker og koble på et par gode høyttalere og forvente at det skal klaffe. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Det som ofte irriterer meg når jeg leser tester på forsterkere, høyttalere osv er hvordan testpersonen bare kobler det opp mot referanse anlegget sitt, og låter det drit ja da er det et dårlig produkt. Mange testere tenker null på matching av produkter, og det er jo alfa omega når det gjelder god lyd. Nytter ikke bare ta en god forsterker og koble på et par gode høyttalere og forvente at det skal klaffe. 7116938[/snapback] Nå er det vel slik at de seriøse testerne har en referanse i hver prisklasse men det var likevel ikke det jeg mente. De nevne romkorreksjon, innganger, utganger og at forsterkeren har mer kraft men sier ingenting om lydkvalitet. De sier at romkorreksjon er nå kommet i den prisklassen (7000 kr) men har ikke fått med at man finner det i forsterkere til under halve prisen. Deretter nevner de at konkurrentene koster mer..... hæh, hva mener han med det? Vil si at mange merker tilbyr forsterkere til samme pris og billigere som kan konkurrere med den testede forsterkeren de har. PS. Som sagt tidligere lurer jeg på hvordan du tester hjemmekinoforsterkere når du hører på dem phax.... hadde vært fint å hørt fremgangsmåten du bruker. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 PS. Som sagt tidligere lurer jeg på hvordan du tester hjemmekinoforsterkere når du hører på dem phax.... hadde vært fint å hørt fremgangsmåten du bruker. 7117521[/snapback] hm.. ikke akkurat noen bestemt fremgangsmåte. kobler opp og bruker produktene over lengre tid.. prøver å få det til og låte best mulig, finne ut hvilke produkter som matcher osv. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 hm.. ikke akkurat noen bestemt fremgangsmåte. kobler opp og bruker produktene over lengre tid.. prøver å få det til og låte best mulig, finne ut hvilke produkter som matcher osv. 7117579[/snapback] Jo, der har vi det... du sier at H/K har like gode detaljer i diskanten som de fremste innen området, som for eksempel Denon, Marantz, osv. Vel det forklarer ihvertfall konklusjonen du har kommet frem til. Nå er det vel slik at receivere i 5-6-7 tusenkronersklassen ikke kan ha alt i en pott, noen er meget bra på musikk med fine oppløste detaljer mens andre disponerer mer trykk og dynamikk. Så klart finnes det noen som tar den gyldne middelvei. H/K er ett merke som setter krefter som førsteprioritet. Her sørger H/K for mye dynamikk i lyden og presis bass med mye trykk noe som egentlig er det aller viktigste i en god hjemmekino. Kobler man en høyttaler med gode bassegenskaper til en slik receiver kan man klare seg uten dedikert woofer, ihvertfall en stund. Denon på den andre siden legger mye i diskant/mellomtonedelen som høres godt hvis man prioriterer musikk. Nå høres det så klart litt rart ut men det er faktisk musikk som blir mest spilt i Norske hjemmekinoer. For å få skikkelig god bass i ett kinooppsett med en Denon i "billigsegmentet" kan man med fordel kjøpe seg en dedikert subwoofer. Skal man ha alt dette, kreftene til H/K og finurligheten til Denon i en og samme forsterker så snakker vi helt klart en annen prisklasse. Men du får selvsagt også forsterkere som legger seg midt på treet og en av disse produsentene vil jeg si er NAD. Når man skal teste receivere og sammenligne disse er det nesten en nødvendighet at man prøver til dels å isolere de lydfrekvensene man hører på enten med styrke og/eller delefilter. Når du tester ett anlegg med H/K så tviler jeg ikke ett sekund på at det gir en rå hjemmekinoopplevelse med utrolig god lyd men har du satt en Denon ved siden av med samme høyttalerne og spilt av god musikk med diskanten/mellomtonen satt høyt på er jeg ikke i tvil om at du ville hørt forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå