Laka Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Har et problem når jeg skal partisjonere de to nye WD diskene som kjøres i RAID. Når jeg velger gjeldene disk finner FDISK bare 20,1GB - men jeg skulle vel hatt 160GB? Må jeg bruke et annet partisjoneringsprogram, fordi FDISK ikke har støtte for RAID/så mye GB? Haster. _________________ Mvh, LasseAndreK --------------------------------> If you got the moves, you play by the rules. If you don't know the rules, you don't got the moves. ---------------------------------> [ Denne Melding var redigert av: LasseAndreK på 2002-11-04 16:21 ] Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Det stemmer. Bruk en XP CD, boot fra denne, og partisjoner RAIDET. -KJ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 LasseAndreK Funket bra hos meg da eg brukte fdisk på 4x46GB diskene mine. Men eg brukte winME oppstart diskette? Men fdisk viste ikke 160GB da eg begynte å lage partisjonene, 4x43GB ferdig partisjoner. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Kunne jo brukt XP Cden eller Partition Magic? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Takk for alle svar :smile: Saken er at jeg ikke får lagd en oppstartdiskett med XP - må bruke en w98s oppstartdiskett. Har XP på en annen disk fra før. Skal prøve å boote fra DVD'en med XP cd'en. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Det var vel nettop det som ble foreslått et par tre ganger ovenfor, da... :smile: Og til alle dere som poster blåkopier av det andre allerede har gjort: SLUTA! Jeg blir så fryktelig lei av å skrolle side opp og ned med akkurat de samme rådene etter hverandre. Har du ikke noe nytt å bidra med, så la vær! -KJ Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-04 17:00, skrev jevel:Det var vel nettop det som ble foreslått et par tre ganger ovenfor, da... :smile:Og til alle dere som poster blåkopier av det andre allerede har gjort:SLUTA!Jeg blir så fryktelig lei av å skrolle side opp og ned med akkurat de samme rådene etter hverandre. Har du ikke noe nytt å bidra med, så la vær!-KJ Jeg mente jo at jeg skulle prøve det dere/du sa. Mener ikke å si at jeg fant det på på egenhånd :smile: Ikke misforstå. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Quote: jevel skrev (2002-11-04 17:00):Og til alle dere som poster blåkopier av det andre allerede har gjort:SLUTA!Jeg blir så fryktelig lei av å skrolle side opp og ned med akkurat de samme rådene etter hverandre. Har du ikke noe nytt å bidra med, så la vær! Jevel, Har du ståttopp på feil fot idag? :wink: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Et spm. til: Nå står maskinen å formaterer disken - men jeg kan vel ikke velge å utvide partisjoner? Hvis jeg vil ha utvidede partisjoner, må jeg da gjøre det i FDISK eller Partion Magic? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Jevel, Har du ståttopp på feil fot idag? :wink: Jau... Har nok det. Men disse trådene til en viss Cristopher får det nesten til å tørne for meg... :wink: Uansett; ferdig med sutring. Klar til dyst! -KJ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Bruker du fdisk så må du formatere en gang til. Bruker du PM så slipper du å formatere etter en utvidelse av partisjonen Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-04 17:42, skrev Kjetil Lura:Bruker du fdisk så må du formatere en gang til. Bruker du PM så slipper du å formatere etter en utvidelse av partisjonen Men skal FDISK nå finne alle GB'ene? Like greit å bruke det :smile: Takker igjen for alle som bidrar til denne tråden. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Har fått et nytt problem: DOS finner ikke noen partisjoner, er det fordi de er NTFS. Fant dem før, da var de FAT. Skal selge min gamle IBM hd, skal da formatere den, men får ikke gjordt det, fordi DOS (bruker oppstartdiskett) ikke finner c:,d:,e: Når jeg starter opp med oppstartdiskett står det c: RAMdrive. Er det riktig? Skulle jo har partisjoner det nye raid parret, men hvordan da? Har ikke PM, får heller ikke lastet det ned (download.com). Andre partisjoneringsprog. som er ikke er så store? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 *bump* Sorry, men dette haster litt :smile: Ingen forslag? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-04 16:32, skrev jevel:Det stemmer. Bruk en XP CD, boot fra denne, og partisjoner RAIDET.-KJ Hvordan får jeg brukt partisjoneringsprogrammet på XP cd'en? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Vil bare si at alt er i orden nå :smile: Det går bare man prøver nok! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Bruk fdisk til å slette partisjonene først. så kan du formatere disken om du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå