klilleng Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Alikevel spiller det vel liten rolle om NRK slutter med fotball, for satsen er vel fastsatt, og da går vel bare pengene til noe annet. 7053558[/snapback] Det er ihvertfall et elendig argument - det er jo bare å sette ned satsen. TV-lisensen burde i det minste vært halvert, sånn til å begynne med. Lenke til kommentar
reor Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvor mange TV-er videospillere kan man ha på samme lisens? Mener å huske at man tidligere kunne ha 2. Ett sett på hytta og et hjemme på samme lisensen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 En person kan ha å mange enheter som mulig på samme lisens. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Alikevel spiller det vel liten rolle om NRK slutter med fotball, for satsen er vel fastsatt, og da går vel bare pengene til noe annet. 7053558[/snapback] Det er ihvertfall et elendig argument - det er jo bare å sette ned satsen. TV-lisensen burde i det minste vært halvert, sånn til å begynne med. 7053593[/snapback] Hehe, det jeg mente var jo at uansett om de slutter med å kjøpe fotballrettigheter, så vil nok ikke satsen gå ned, de vil bare bruke pengene til noe annet. Men hva som burde vært gjort er jo noe annet. Hvor mange TV-er videospillere kan man ha på samme lisens? Mener å huske at man tidligere kunne ha 2.Ett sett på hytta og et hjemme på samme lisensen. 7061544[/snapback] Lover og regler står her: http://www.nrk.no/lisens Endret 14. oktober 2006 av MemorX Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Sist jeg sjekka, så var lisensavgiften pr. husstand. Det du sier at siden du får stipend, blir det samme som å si at hvis jeg og madammen ikke hadde vært registret samboere (eller gift) bodd i samme hus og begge hadde hatt hver sin TV registert på seg, så skulle vi betalt 2 lisensavgifter. Blir litt søkt. Ring på nytt og klag. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Hjelper jo egentlig ikke å klage når reglene er så klare som de er. Da må jo eventuelt disse endres. Hadde stått på mitt om det hadde vært noe håp, men det står faktisk svart på hvitt på siden deres, så jeg får nok heller se etter en annen løsning. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jaja, du får bare overføre Tv'n til faren din og si at du ikke har tv. Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 sry for å ta opp en gammel tråd men sliter med samme problemet...situasjonen er slik at jeg er 18 år bor hjemmet og kjøpte en 37" til kjellerstuen. så plutselig for jeg denne giroen..har ringt inn å sagt at jeg bare bruker den til å se film+xbox men det hjalp ikke. så hvordan overføre jeg tvn på faren min sitt navn? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ring lisenskontoret og si at du kjøpte tv'n som en gave til din far. Da den står i hans husstand, så kan de neppe nekte for dette. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det du kan prøve på er å få tak i etgammelt/ ødelagt tv og levere det til en sjappe som selger tver. Få da en bekreftelse fra de at du har levert tven til gjenvinning. Når du har gjort det så sender du denne bekrteftelsen til NRK og hevder du ikke eier noen innretning med TV tuner i.Unødvendig.Den mer lovlige måten er å sende apparatet inn på verksted for å plombere/ ødelegge tuner delen av tven. Da får du en bekreftelse som du bare leverer til NrK.Unødvendig. flytt tven tilbake på henne umiddelbart Unødvendig. Jaja, du får bare overføre Tv'n til faren din og si at du ikke har tv.Unødvendig. Det eneste man trenger å gjøre for å unnslippe lisens, uansett om man har lovlig grunn eller ikke, er å sende en mail til lisens @ nrk.no , hvor man skriver at ens TV-mottaker er frakoblet nettet, grunnet et eller annet. Man kan erklære følgende: -TV/videospiller solgt/gitt bort -TV satt bort -TV koblet fra signal/antenne -TV kastet Alle er gyldige grunner til å slippe lisens, og en kort mail på 3 linjer holder lenge. (Moderator: Kanskje gjøre dette innlegget sticky, for å besvare fremtidige lisens-spm.?) Lenke til kommentar
catocontrol Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 flytt tven tilbake på henne umiddelbart Bor i en studentblokk med flere hundre studenter.. i blokka har vi som policy og ikke slippe inn nrk mannen når han ringer på, dem kommer viftende utenfor hvert år Men du kan banne på at en eller annen godtroende person lukker opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå