Gå til innhold

Vurdering av design på hjemmeside


Anbefalte innlegg

hehe ja blir en smule patetisk å høre en som er 5 år yngre enn meg kalle meg gutt på en nedlatende måte...håper virkelig ikke han svarer sånn til alle nybegynnere...

7074084[/snapback]

Vel... Jeg er kun 13 år, men om noen har en stygg nettside sier jeg "gutt" likevel :ermm:

Den nye netsiden din.... Tja... Grei, men fiks linkene. Liker heller ikke at du har en egen scrollingbar for innholdet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe ja blir en smule patetisk å høre en som er 5 år yngre enn meg kalle meg gutt på en nedlatende måte...håper virkelig ikke han svarer sånn til alle nybegynnere...

7074084[/snapback]

Vel... Jeg er kun 13 år, men om noen har en stygg nettside sier jeg "gutt" likevel :ermm:

Den nye netsiden din.... Tja... Grei, men fiks linkene. Liker heller ikke at du har en egen scrollingbar for innholdet...

7392443[/snapback]

Hehe er det noe jeg ikke er lenger så er det gutt i en alder av 26.

Og ja det hadde vært merkelig om du hadde kalt meg gutt...regner med at jeg ikke er alene om å tenke slik.

 

Fikse linkene?

Hva tenker du på?

Lenke til kommentar

Jo, jeg tror nok du vet hvordan den ser ut, men har du testet den i mer enn 1 browser da?

Sikker på at vi sikter til samme side? http://stud.aitel.hist.no/~philippb/hovedside.php

 

Jeg prøvde nå å gå inn på siden med en annen laptop med IE. Jeg sleit med å finne inngangslinken din. Da jeg endelig klarte å komme inn på siden kunne jeg ikke se hele siden en gang. En god del av siden var bortgjemt og kunne ikke fås fram fordi det ikke var noen scroller på siden, bare til innholdet.

I tillegg var mange av linkene der kunn tykke gråe streker og hovedoverskriften på siden, "Lightnings homepage...", kunne jeg bare se halvparten av.

 

Når vi snakker om linkene dinepå siden så sikter jeg ikke til hovedlinkene, men derimot linkene til høyre på siden din. De som linker til hardware.no, dingz.no, osv.

 

Så var det ikke mer :)

Endret av Rinox
Lenke til kommentar

Du forveksler det å være frekk med å være ærlig.

Har selvsagt prøvd sia i både opera, firefox, og ie både versjon 6 og 7.

Fungerer perfekt her...så vil nesten trenge et skjermbilde for å kunne se hva som er feilen.

Eneste jeg kan tenke meg til er for lav oppløsning, men siden er bygd opp for å være fullstendig dynamisk så burde gå rimelig greit utenom litt overlapping.

 

Videre så bringer startsiden videre etter 10 sekund automatisk så så lang tid kunne det ikke ha gått før du ble overført.

 

Hvilken nettleser er det du bruker?

Lenke til kommentar

Forklaringa er nok så enkel som at du kjører alt for lav oppløsning, er ikke verre enn det. Kjør 1280x1024 så vises sia korrekt.

 

Men du skal ha takk for at du sa ifra Rinox, feiltolket det du sa som at innholdet ble vist feil pga feil koding...ikke feil oppløsning :)

Men har ordnet opp i dette nå så siden vil kjøre 1024x768 problemfritt :)

800x600 vil derimot ikke fungere noe særlig da det blir mye overlapping..men ærlig talt det bryr jeg meg lite om da det er ekstremt få som sitter på en pc med denne oppløsningen.

Endret av Lightning
Lenke til kommentar

Hva du har er uinteressant. Fakta er at siden ikke funker optimalt med de som kjører mindre enn 1280x1024 eller ikke-maksimert vindu. Glem heller ikke alle widescreen-skjermene som har kommet med 8-900px i høyden. WS er fremtiden.

 

Så selv om du tror du er "fremtidsrettet" ved å ha høye krav til oppløsning, er du faktisk det stikk motsatte :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Hehehe...dere har virkelig ingen sans for ironi.

Forventer ikke at folk skal sitte med 2 megapixler skjermer, siden trenger bare minimale forandringer for å tilpasse ned til 1024x768 oppløsning. Har forandret på deler av det nå.

 

Apropo...sitter med widescreen skjerm selv...1680x1050...

Lenke til kommentar
Apropo...sitter med widescreen skjerm selv...1680x1050...

Jeg eier deg, både når det kommer til oppløsning og når det kommer til ironi på nett. :fun:

7398118[/snapback]

 

Hehe har aldri forstått det der uttrykket...og nei du eier meg ikke med mindre du sitter med en større skjerm enn 40" som kjører 1920x1080p...

 

Snakket kun om oppløsninga med bærbaren jeg sitter med nå...

 

Høres litt tvilsomt å si at man eier en av samme kjønn...hehe

 

Grunnen til at jeg har valgt slik jeg har gjort hittil da jeg designet sia var at jeg ikke ønsket at oppløsning skulle begrense designet på sia...liker å leke meg og prøve nye ting. Prøver ikke å gi meg ut for å være noe proff på hjemmeside, gjør det her fordi jeg syns det er artig. Men seff så bør den støtte 1024x768 oppløsning da dette antakeligvis vil inkludere 95 % av samtlige maskiner. Så har forandret litt på den så dette går...bare små forandringer til som trengs :)

Endret av Lightning
Lenke til kommentar
Høres litt tvilsomt å si at man eier en av samme kjønn...

Nå drar jeg det litt OT, og tar på meg det uskyldige fjeset og skylder på klokka.

Hvis du får deg dame - eier du da dama?

 

Skal ikke tolkes direkte, vettu. Uansett, med piksler som er mindre enn en fjerdedel av dine, får jeg skarpt og fint bilde, og slipper dårlige digitale utjevningsteknologier for å få et noenlunde OK bilde. :)

Lenke til kommentar

hehehe....var en spøk!

igjen ironi som vi snakket så pent om istad...men ja har nok litt lite søvn da jeg satt å leste nettverksteknologi hele natta som var...

 

skjønner da det...men syns det bare høres så dumt ut det uttrykket der..

 

når det gjelder tven så er det en testvinner...sony 40w2000, kåret av what hifi til å være årets beste tv i klassen 40-50 tommer. Den konkurrerte da mot tver med lavere oppløsning, både lcd og plasma...så tror tven min skal greie seg fint mot din ;)

 

Men blir artig når jeg får ps3 og blueray og får kjørt fullhd oppløsning :D

Får forhåpentligvis vista fra skolen imorra og....men det er vel kun bissynisse versjonen ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...