Gå til innhold

Vurdering av design på hjemmeside


Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier vel egentlig det meste...men lurte på om dere kunne komme med eventuelle tips og forbedringer til sia mi som er under utvikling...gjerne nye teknikker :)

 

Av feil så vet jeg at det er litt dårlig lesbarhet med den bakgrunnen som er nå...så tar gjerne imot tips for å forbedre det :)

 

Her er linken!

 

Mvh Lightning

 

PS! En del av effektene på sia kommer bare frem i ie

Endret av Lightning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Brukte IE, men kan ikke si at jeg likte det så veldig likevel... Synes ikke noe om å skrive rett på en bildebakgrunn. I så fall ville jeg laget et slags "ark eller noe" midt på siden hvor teksten kan være.

 

Kul effekt på datoen og klokken, men likte ikke siden noe særlig, dessverre.

Lenke til kommentar

Slutt å gi gutten intrykk av at det han har laget er noe bra.

Det er jo ytterst ubehagelig.

* Grusom bakgrund, som på sitt beste gjør teksten uleselig

* Malplasert div med scroll og 3d border man ikke kan skrolle uten å trykke

* stylet rulleheis

* menyen var ikke oppfinnsom, den var kornete, 95, og stygg

* Klokke og dato?

* Koden er WYSIWYG(Håper jeg for din skyld(Ikke bra))

 

Ikke engang doctype'n er noe tess.

Sier ikke dette for å være enda mer dust, men for å ikke få Warn for å komme med duste bemærkninger uten konstruktiv kritikk

Lenke til kommentar

Bestem deg for om han whiner eller gir konstruktiv kritikk, da. Er riktig nok mye negativt og lite positivt i posten til Orsus, og det kunne ha vært sagt på en bedre måte, men det aller meste er riktig.

 

Uansett er det ingen av de vanlige brukerne uten peiling på teknologiene bak som syns innholdet er bedre tilgjengelig for dem - det er vanskelig å lese teksten på sida uansett, blant annet.

Lenke til kommentar

Karen er 26 år gammel, han får tåle negativ kritikk.

På slike sider kan man ikke kommer med detaljert konstruktiv kritikk da sider gir et dårlig intrykk. Er flere faktorer som gjør det. Layout gennerelt er ikke noe særlig.

 

Førstegangs design bør gjøres så enkelt som mulig.

 

Prøv på nytt, prøv å bruk html for å markere best mulig, det som er gøy. Også styler du vidunderet på en typografisk fantastisk måte etterpå :)

Lenke til kommentar

hehehe...vet ikke helt hva jeg skal si jeg

 

men takk for innspillene...er enig at bakgrunnen er alt annet enn optimal...blir nok å enten skifte den ut eller eventuelt legge en boks bak tekstfeltet

 

men konstruktiv kritikk er det noe enkelte har mye å lære av...

 

men men overrasket meg egentlig ikke, forumet her har tatt en negativ vending de siste 3 åra...

Lenke til kommentar

Hehehe...har ikke sagt at det er vanskelig...det som er derimot vanskelig i mine øyne er selve designet...altså bruk av bilder...er ikke alt som blir vellykket og det er derfor man er så dristig å spørre om råd.

 

Men kan jo alltids sjekke den gamle sia mi og si om du syns den er like ille

 

Gammel hjemmeside

 

Vel..hvis det var et forsøk på å være positiv så anbefaler jeg deg en satans svær lykkepille i form av en stikkpille

Lenke til kommentar

Joda...men er jo nettopp det jeg har gjort med den siste hjemmesia...

Det jeg har brukt tid på er funksjonaliteten og å lære meg nye sider ved css...det aller siste jeg har gjort er å lagt på bakgrunn og bilder i menyen og det er der problemet ligger...har ikke funnet noen skikkelig ålreit bakgrunn hvor lesbarheten er bra samtidig som at det blir stilig, likens med ikonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...