Gå til innhold

Radeon X1950 Pro testet

Anbefalte innlegg

Denne effekten de viser til er ikke hele systemet i drift altså? 225watt er ganske mye strøm selv for en kraftigere strømforskyner. F.eks en Qtec 500watts strømforskyner gir ut omtrent akkurat 225watt så denne vil slite hardt i dette systemet. De som gir det de påstår kan også fort begynne å bli ustabile når effekt uttaket nærmer seg det de er påstått å klare.

Har egentlig litt vanskelig for å tro at skjermkortet alene kan forbruke så mye varme. Sett en stekeplate på 350watt og du kan fint koke flere liter vann. Det gir en liten indikasjon på hvor mye effekt dette egentlig er. Og personlig tror jeg det skal mer til enn en liten kjøleribbe til for å holde disse kreftene nede.

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
225 Watt. Jeg synes selv det er nokså varme saker jeg.  :)

7033629[/snapback]

Var det ikke hele systemet under last da?

7033710[/snapback]

Så GPU kjernen gir altså ikke fra seg 225 watt?

7033741[/snapback]

Det hadde vel vært ekstremt, og det er 54 Watt mindre enn Radeon X1900 XT (som det står i artikkelen). Men jeg er ikke helt sikker, så derfor stillte jeg spørsmålet.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dailytech burde absolutt ha skrevet at dette var strømforbruk for hele systemet (dersom det var det.. noe som er høyst sannsynlig).

Tallene kan stemme bra utifra annen hardware.. og det jeg selv har testet.

Lenke til kommentar
Det hadde vel vært ekstremt, og det er 54 Watt mindre enn Radeon X1900 XT
dette er er egentlig helt supre nyheter.... :thumbup:

vi har alltid snakka om hvor bra 7900gt er. kalt osv. men dette kortet har et strømmforbruk på ca 57W og er kraftigere.....megetet bra jobba av ati.

og som EFIKKAN sier, det er på tide at det skjer noe, selv om det er komplisert enn med cpu.

Lenke til kommentar
225 Watt. Jeg synes selv det er nokså varme saker jeg.   :)

7033629[/snapback]

Var det ikke hele systemet under last da?

7033710[/snapback]

Så GPU kjernen gir altså ikke fra seg 225 watt?

7033741[/snapback]

det skal være 225 watt for hele systemet. og siden det da var inkludert en conroe X6800 cpu så synes jeg dette vriker veldig lovende. selv om det ikke er så lenge til G80. eneste fordelen er at ati kortet sannsynligvis blir å finne til under halv pris av G80, og med da to X1950 kort i crossfire så tror jeg nok tilogmed G80 vil får problemer med å holde følge.

personlig så frister det å oppgradere litt intill G80/R600 har modna litt og falt i pris sammen med Conroe og nye amd som kommer snart, men tror jeg heller holder meg til den opprinelige planen om å putte inn et brukt xfx 7800gt til da de er ganske billige nå.

tilbake til topic, dette er bra av ati, de kommer litt sent men de kommer sterkt. har sett dette flere ganger nå. er spent på å raske de er med å få ut R600 på lager i forhold til G80

Lenke til kommentar

For those of you with AGP systems, we’ve heard that Sapphire is prepping an AGP X1950 Pro card as we speak. We weren’t able to get independent confirmation on this from Sapphire, but if true this card could become the AGP upgrade of choice for a lot of users if the price and performance pan out

Jøss kanskje en skal ha seg nytt skjermkort :)

Lenke til kommentar
som sikker kommer til å koste iallefall 1000kr mer enn dette kortet gjør ved release...

7088625[/snapback]

sikkert enda mere enn det. tipper dette kortet legger seg fra 15-1700,- 8800gt rundt 3500,- sånn ren gjetting ihvertfall :yes:

simalarion sitter helt sikkert og kaldsvetter med musa på bestillknappen ;)

Lenke til kommentar

Hvis dette koster 1800 kr. er det knallbra.

Dette er jo nesten akkurat som ett X1900XT, hvorfor betale 400 kr. ekstra for det da?

Hvis de tallene for effektforbruk er for hele systemet, er det fantastisk bra att kortet har 54 watt mindre strømforbruk.

Det må da ha lugget på bare rundt 60% av strømforbruket til X1900XT kortet?

Isåfall er det fantastisk bra. Eneste andre fornuftige alternativ i toppklassen er 7900GTO som har 512 mb, men koster 400 kr. mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...