Howard Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Den første testen av ATIs nye mellomklasseløsning er et faktum. Radeon X1950 Pro yter omtrent som X1900 XT - men bruker mindre effekt. Les mer Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 ATI begynner å kjøre over Nvidia nå Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 ? jaha, g80 slippes snart. Klarer ikke helt å se den overkjøringen noen sted, om det ikke er noe jeg har gått glipp av da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 ATI begynner å kjøre over Nvidia nå 7032739[/snapback] Jeg klarer ikke å se den konklusjonen der "sherlock".. "Care to elaborate?" Lenke til kommentar
frode20 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 vi får se når nvidia lanserer sin nye gpu. Da får vi svaret på hvem som knuser hvem. Men husk alle kort har dårlige sider , selv de beste har det. Men uansett Ati og nvidia får ha lykke til ,begge to er bra produsenter av gpu(grafikk kort). Og begge er like gode som jeg ser det. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 teroetisk sett kommer r600 til å bli beedre enn G80, gjenstår bare å se i prkasis Nvidia hadde jo en liten ledelse foran ATI en stund, med ATI kommer tilbake sterkt Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 ? jaha, g80 slippes snart. Klarer ikke helt å se den overkjøringen noen sted, om det ikke er noe jeg har gått glipp av da. 7032827[/snapback] Husk det er 2 forskjelige verdner det der. også i teknisk utvikling. men grafikk hungrige folk får ingen ting gratis å helller aldri bra nokk utstyr Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 teroetisk sett kommer r600 til å bli beedre enn G80, gjenstår bare å se i prkasis Nvidia hadde jo en liten ledelse foran ATI en stund, med ATI kommer tilbake sterkt 7032907[/snapback] Kan du ikke komme med noen håndfaste beviser på dette? Ellers er det vel kun dine spekulasjoner?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det er på tide at de går over til 80nm, og muligens 65nm. Jeg synest at produsentene av grafikkbrikker henger litt etter her, men de er ikke de eneste. Dette er da grafikkbrikker i toppklasse, ikke øvre middelklasse. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har brukt ATI-kort i mange år, men nå foretrekker jeg nVidia bl.a. p.g.a. at nVidia har bedre GNU/Linux-støtte. Ellers må jeg si at det er trist at skjermkortene mer og mer ligner på svære vifter med skjermkort attåt - enn omvendt... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det er på tide at de går over til 80nm, og muligens 65nm. Jeg synest at produsentene av grafikkbrikker henger litt etter her, men de er ikke de eneste. 7033016[/snapback] Det er nok ikke så enkelt som du tror... Dette er ekstremt kompliserte brikker. Å flytte en high-end brikke til en ny prosess innebærer betydlig risiko, se bare på ATi sin R520-fiasko. Den ble betydlig forsinket. nVidia hadde også prosessproblemer med NV30 når den kom. Dette er en av grunnene til at high-end ikke kommer i ny prosess. R580+ er for eksempel 90nm. nVidia jobber derimot med å flytte over G73 på 80nm teknikk. G80-serien kan jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Legger siste «finish» på PCI Express 2.0 også av inntrese her. Endre nye egenskaper er for eksempel støtte til superkraftige grafikkort med effektbehov på opptil 300 watt, http://www.digi.no/php/art.php?id=342352 testside for pci (egentest)downloade http://www.pcisig.com/specifications/pciex...liance_library/ Endret 9. oktober 2006 av kvase Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det er på tide at de går over til 80nm, og muligens 65nm. Jeg synest at produsentene av grafikkbrikker henger litt etter her, men de er ikke de eneste. 7033016[/snapback] Det er nok ikke så enkelt som du tror... Dette er ekstremt kompliserte brikker. 7033085[/snapback] Jeg har aldri påstått at det er enkelt. Jeg vet godt at det er en god del endringer som må gjøres. Men jeg synest at det bør ha høyere prioritét hos produsentene. Men det hadde kanskje ført til at de bare hadde klokket brikkene langt høyere, så strømforbruket hadde blitt cirka det samme. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 det var hyggelige nyheter, selv om det kansje kan bli litt forvirende med alle kortene som yter ca likt. hvordan er Xfire løsingen her? fungerer det og kjøre to slike kort sammen? hvis det går kan man jo parre det med den asus skermen som også var i nyhetene og du har splitter nytt, high end skerm og grafikk kort til 8k, det vil jeg kalle interesangt, legg til en 7 k for cpu, hk, ram og hdd og du har en ganske rå pc. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har fulgt nVidia trofast fra 3dgfx (voodoo) -dagene og har nå øya på et 7950gt, men om den prisen der er riktig så ... Lenke til kommentar
knut ivar Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) jaja... har lest side opp og side ned om både R600 og G80... og nå dette...225w?? Det folk her ikke tenker på er det som får disse bretta til faktisk å virke, hvilket er ..S.T.R.Ø.M.. Jeg har skjønt slik at når DX10 korta kommer så nytter det ikke å komme med en gammel slitt DELL, HP, COMPAQ, eller andre såkalte "bra" merker for så å bruke disse korta nei...da må du opp i en PSU på ...tja...800w?? 1000w hvis du skal OC i tillegg... er ok det, men hvem betaler strøm regninga, når den maskina varmer opp en liten hybel alene? Endret 9. oktober 2006 av knut ivar berg Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 PSU på ...tja...800w?? 1000w hvis du skal OC i tillegg... Stemmer det? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har fulgt nVidia trofast fra 3dgfx (voodoo) -dagene og har nå øya på et 7950gt, men om den prisen der er riktig så ... 7033294[/snapback] Jeg scorer 6489 poeng på et MSI 7900GTO (med OC, på 714/1642) et X2 3800 (2.7Ghz, 939) system... Lenke til kommentar
G Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 225 Watt. Jeg synes selv det er nokså varme saker jeg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 225 Watt. Jeg synes selv det er nokså varme saker jeg. 7033629[/snapback] Var det ikke hele systemet under last da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå