Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke disken i bios/min datamskin? HJELP!

Anbefalte innlegg

jeg har 3 harddsier i maskinen min. alle var vistes i min datamaskin, men etter jeg formaterte var harddsiken borte/ vistes ikke på min datamaskin/ kontrollpanel->datamaskinbehandling.

så jeg gikk i bios, alle S-ATA portene var åpne. har bytett på kablen. men får fortsatt i fram diske..

hjelp!

takker for svar! :)

Mvh m0zzdart...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker en av diskene? Kan rett og slett være partisjonsfeil...

Du må atnageligvis partisjonere på nytt. Dette kan du enkelt gjøre med partisjoneringsverktøyet i XP (hvis det er det du bruker). Bare gå på administrative verktøy og finn fram til diskbehandling. Ligger disken der, er det bare å partisjonere:-)

Lenke til kommentar
Funker en av diskene? Kan rett og slett være partisjonsfeil...

Du må atnageligvis partisjonere på nytt. Dette kan du enkelt gjøre med partisjoneringsverktøyet i XP (hvis det er det du bruker). Bare gå på administrative verktøy og finn fram til diskbehandling. Ligger disken der, er det bare å partisjonere:-)

7039052[/snapback]

det er akkorat der jeg ikke finner den...?

Lenke til kommentar

knota i biosen. hehe.. neida. jeg har dell. er en anne type bios da. så jeg tenkte jeg skal sette meg ned å ta en titt p det. for det har jeg ikke giddet. så jeg fant ut at det ikke gikk ant å åpne den andre sata porten p hovedkortet på en merkelig måte :S

så jeg byttet til en annen port som var ledig. så da virket disken :D

men så bootet den p den åpne porten som den stod i ifra før. så jeg slo av den. så nå virker det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...