inaktiv000 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Hei! Har sendt inn to defekte IBM disker (120GB og 45GB) til komplett. De vil gi meg en Segate Barracuda V (120GB) og en Segate Barracuda IV (60GB) tilbake. Er disse diskene bra? Ser at de er litt billigere, men hvordan er de i forhold til IBM diskene (ytelse, støynivå, holdbarhet)? Håper på raskt svar, ettersom jeg regner med å bli oppringt av komplett i dag. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 min erfaring er kun med 4eren, meget fornøyd, laveste støynivå på 7200 hdd (med unntak av 5eren). byttet selv fra en død ibm.. ytelse er vel noe lavere enn de raskeste hddene til ibm og wd, men det oppveies umiddelbart med lydnivået på disse barracudaene jeg gleder meg til serial barracuda 5 med 8mb cache :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Seagate er bra disker, Men er ikke de raskeste. Ibm og wd er en del raskere en Sg er. Det som Sg er bra på er støyen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Den 2002-11-04 16:02, skrev cecolon:Ser at de er litt billigere, men hvordan er de i forhold til IBM diskene (ytelse, støynivå, holdbarhet)? Ytelse: Barracuda IV og V er ca 10% tregere enn GXP120-serien. Støynivå: Utrolig mye bedre. En drøm å ha i maskinen. Barracuda IV var den desidert stilleste 7200rpm-disken helt til barracuda V ble lansert og satte nok en ny stille-rekord. Holdbarhet: FDB-Motoren (og lagret) har mye bedre holdbarhet enn kulelager. Lesehodene og lesearmen vet jeg ikke helt, men Seagate har i hvertfall et godt rykte på seg. (i motsetning til bl.a. IBM) Jeg mener Seagate er et godt valg ! Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Hei der! Sitter selv med to Seagate Barracuda IV 80GB i raid0. Har en IBM GXP75 45GB i maskinen og, og kan si dette: IBM disken overdøver de to Barracuda diskene.. har faktisk den dag i dag ennå ikke hørt den typiske "tikke" lyden som kommer når man leser/skriver til en disk fra disse to... anbefaler m.tanke på stillhet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå