eXa Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 noen som vet nøyaktig hvilket panel som sitter i 22" skjermen? samme som i samsung 225BW? 2ms responstid var da veldig lavt Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 2ms GTG, grey-to-grey.. Er nok ikke så heftig reell responstid Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Syns de oppga 8ms på svart til svart. Uansett bra det da. Akkurat det samme på Nec 1770NX'n min, og det funker på spill og alt mulig. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hva er egentlig størrelsesforholdet mellom skjermene? Jeg har tatt en liten titt på dette på hvordan det arter seg mellom ulike skjermstørrelser, og legger ved et bilde som jeg fant på hardware.fr. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Da var jeg ikke så langt unna nei Vet du om den figuren tar utgangpunkt i at venstre nedre hjørne på alle skjermene er like? 24" må være brutalt å spille med.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Wikipedia har også en sak om oppløsning http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_resolution (Klikk for bilde i full størrelse: 2560x2048 pixler, 860kB) Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Da var jeg ikke så langt unna nei Vet du om den figuren tar utgangpunkt i at venstre nedre hjørne på alle skjermene er like? 24" må være brutalt å spille med.. 7035125[/snapback] Jeg tror det ja. Hvis ikke er det ikke vits i å sammenlikne slik. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 24" må være brutalt å spille med.. 7035125[/snapback] Battlefield 2 er rimelig heftig ja. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 off.. orket ikke å lese hele posten, denne gangen.. Men, hvordan vil denne skjermen passe til en Xbox360, for eksempel? Med tanke på oppløsning og alt det andre tekniske!? ..tenker på den 22" til ca 4k, med 1680x1050 -oppløsningen.. Takker! - Bone Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Bra med nye skjermer som presser prisene.Synes denne skjermen virka helt topp jeg. Siden jeg spiller endel er det greit å kunne dra spill i skjermens native oppløsning og det blir vanskelig med 1900x1200. De som har behov for så vanvittig med plass på skrivebordet kan vel bare kjøpe to skjermer. Det skulle bli 3300 x 1050. Det burde være ok selv for ihuga crt-fanatikere. Gir fremdeles ingenting i høyden, og vil heller ha 3x 4:3- eller 5:4-skjermer enn 2 widescreen, skal det være widescreen holder det med én skjerm (det må jo være noe av vitsen, at én bredere skjerm skal erstatte to smale). Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 noen som vet nøyaktig hvilket panel som sitter i 22" skjermen? samme som i samsung 225BW? 2ms responstid var da veldig lavt 7034409[/snapback] Ser denne har oppgitt litt høyere lysstyrke enn samsungen. Noen som vet hvordan de får til det? Lurer på hvilken jeg skal kjøpe Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Gir fremdeles ingenting i høyden, og vil heller ha 3x 4:3- eller 5:4-skjermer enn 2 widescreen, skal det være widescreen holder det med én skjerm (det må jo være noe av vitsen, at én bredere skjerm skal erstatte to smale). 7037950[/snapback] Her glemmer du pivot-funksjon som jeg ser på som en av de største grunnene for WS. To WS hvor en med 90* rotering til browsing og den andre i 0* til film må jo være flott utnyttelse av skjermplass. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 off.. orket ikke å lese hele posten, denne gangen.. Men, hvordan vil denne skjermen passe til en Xbox360, for eksempel? Med tanke på oppløsning og alt det andre tekniske!? ..tenker på den 22" til ca 4k, med 1680x1050 -oppløsningen.. Takker! - Bone 7037718[/snapback] Vel, da må jeg henge meg på her. Ser etter en skjerm, som kan brukes til tv-titting (sansynligvis via tv-kort), men også for å spille Xbox 360 når jeg kjøper det. Har en 21" tv, men siden denne er av den gammeldagse typen (ikke HD), føler jeg at det vil være litt waste å kjøpe Xbox 360 til den. Alternativet er en dataskjerm som funker til alt, eller en HD-tv (som jeg sansynligvis ikke vil få rå til). Hvilken tilkobling vil man kunne bruke, og vil man kunne utnytte HD-oppløsningen? Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 24" må være brutalt å spille med.. 7035125[/snapback] Jeg har en 24" Sony-skjerm med 1920x1200-oppløsning og den er veldig deilig å spille spill som støtter WS-oppløsning med. Dessverre er det alt for mange spill-utviklere som ikke gidder å legge inn WS-støttte i spillene sine, slik som f.eks. Battlefield 2. Halflife 2 og World of Warcraft derimot ser helt strøkent ut. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 WoW kutter store deler av det vertikale bildet for å få bredformat. Det er ikke "strøkent" i mine øyne... Med widescreen forventer man å se mer... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 akkurat det samme kan du gjøre i bf2 også... Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 WoW kutter store deler av det vertikale bildet for å få bredformat. Det er ikke "strøkent" i mine øyne... Med widescreen forventer man å se mer... 7045780[/snapback] Hva mener du med dette? At man får mindre av bildet i WS-format enn ellers? I BF2 blir alle pikslene bare blåst opp i bredden og alle løper rundt og ser ut som halvfeite tyske pølsejegere, mens i WoW gjøres det mer ordentlig. Hvilke store deler av bildet man mister i WoW aner jeg ikke, men jeg har ikke lagt merke til det i hvert fall. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg mener at hvis du spiller i 4:3, så går inn og bytter til 16:9, så vil det være kuttet bilde oppe og nede på skjermen. Altså ser du mindre med widescreen i WoW enn i 4:3. Det var en stor skuffelse for min del, for jeg hadde forventet å få se mer på sidene og null kutting oppe og nede. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg mener at hvis du spiller i 4:3, så går inn og bytter til 16:9, så vil det være kuttet bilde oppe og nede på skjermen. Altså ser du mindre med widescreen i WoW enn i 4:3. Det var en stor skuffelse for min del, for jeg hadde forventet å få se mer på sidene og null kutting oppe og nede. 7053577[/snapback] Vel, jeg forventet å se mer oppe og nede når man gikk fra WS til FS, så jeg er fornøyd AtW Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg mener at hvis du spiller i 4:3, så går inn og bytter til 16:9, så vil det være kuttet bilde oppe og nede på skjermen. Altså ser du mindre med widescreen i WoW enn i 4:3. Det var en stor skuffelse for min del, for jeg hadde forventet å få se mer på sidene og null kutting oppe og nede. 7053577[/snapback] Hm, dette må jeg teste, for mitt inntrykk er at jeg får se mer av bildet på sidene, ikke bare mindre oppe og nede. Uansett om jeg mister bilde oppe og nede er det ikke mer "juks" enn at kameraet på sett og vis zoomer litt inn, noe som ikke er et problem i praksis da jeg stort sett alltid spiller på maksimal avstand. BF2 sin Widescreen-støtte er i hvert fall mye dårligere enn den i WoW, da den bare strekker bildet (så langt jeg har klart å stille det inn i hvert fall). Hvordan er det med HL2, tro? Kutter den bildet oppe og nede også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå