BWW Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei 2 sprøsmål: 1. Prøver meg litt fram for første gang med RAW formatet. Men jeg får ikke importert dem til HD (XP, PS CS)? 2. Annet: Har innstallert Microsoft RAWViewer - men hvor er prog? Ser ikke noe i explorer? Eller viser det kun crw bildene? Lenke til kommentar
hostebo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei2 sprøsmål: 1. Prøver meg litt fram for første gang med RAW formatet. Men jeg får ikke importert dem til HD (XP, PS CS)? 2. Annet: Har innstallert Microsoft RAWViewer - men hvor er prog? Ser ikke noe i explorer? Eller viser det kun crw bildene? 7032307[/snapback] 1. Bruker du minnekortleser? Hvis ikke, skaff deg det. Dette er den sikreste måten å kopiere data fra minnekortet. Ellers må du bruke medfølgende programvare som fulgte med kamraet. 2. Programmet viser ikke i programoversikten, det er som navnet sier: en Viewer. Når du har fått importtert filene, velger du: Åpne i: da viser RawViewer, og du velger dette. mvh Harald Lenke til kommentar
BWW Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Ok Hostebo. Jeg importerer rett fra kamera, 350D. Flyttet til utlandet i det kameraet var nytt så jeg finner ikke CD som fulgte med med ZoomBrowser EX, tror jeg det het. Finnes det noe alternativ til softwaren som fulgte cam? Lenke til kommentar
hostebo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ok Hostebo.Jeg importerer rett fra kamera, 350D. Flyttet til utlandet i det kameraet var nytt så jeg finner ikke CD som fulgte med med ZoomBrowser EX, tror jeg det het. Finnes det noe alternativ til softwaren som fulgte cam? 7035350[/snapback] Hei, svaret er kortleser, kjøp deg en, koster ikke mange kronene og funger mye bedre enn å importere fra kamera. Mulig du kan finne ZoomBrowser på Canon sine sider? mvh Harald Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 "2. Annet: Har innstallert Microsoft RAWViewer - men hvor er prog? Ser ikke noe i explorer? Eller viser det kun crw bildene?" Microsoft RAWViewer gjør sånn at du kan se Thumbnails av RAW-filene fra støttede kameraer når du bruker explorer i f.eks. mappen "Mine Bilder". Det starter opp når du åpner RAWbildet. Tror ikke du kan gjøre stort mer med det enn å lagre som jpeg. Jeg har det installert bare fordi jeg da kan se thumbnails av RAWfilene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå