sbstn Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Syntes dette var en veldig god ide! Begynner egentlig å bli litt lei av og sitte på PC'en her for og lese nyheter, ender flere ganger med at jeg sitter i senga og leser Hjemme PC istedenfor og sitte her på hardware.no Det er slitsomt når alt kommer på nettet, er noe med den gamle formen aviser og magasiner. Kansje HW burde begynne med ett månedsmagasin som Hjemme PC. Med tester, artikkler og hardware relaterte ting. ~ Medion Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Kansje HW burde begynne med ett månedsmagasin som Hjemme PC. Med tester, artikkler og hardware relaterte ting.7035734[/snapback] Så lenge det holdes unna den kvaliteten som hjemmepc holder seg på så Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Kansje HW burde begynne med ett månedsmagasin som Hjemme PC. Med tester, artikkler og hardware relaterte ting.7035734[/snapback] Så lenge det holdes unna den kvaliteten som hjemmepc holder seg på så 7036216[/snapback] Det må selvfølgelig ha en bedre kvalitet. Hjemme PC er litt surrete. ~ Medion Lenke til kommentar
persistent Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Synes Simen1 fikk sagt det bra. Konseptet han skisserer høres interessant ut. Jeg har selv hatt engelske PCFormat siden 1996, og som han sier, det blir lest overalt. Jeg kan godt ta det med meg på jobben og lese i matpausen, eller på bussen... Et månedsmagasin har helt andre bruksområder (og lesere) enn eks. hw.no. Formatet til et månedsmagasin inviterer til mere utdypende artikler enn hva som er vanlig på nettet. Og uansett hva tissedam mener så nekter jeg å tro at dataverdenen går så fort fremover at ting blir utdatert før de kan omtales i et månedsmagasin. Kan som et eksempel nevne at PCF omtalte Ageia´s fysikkprosessor i 2-3 artikler over et tidsrom på 6mndr før det i hele tatt eksisterte en prototype som kunne testet. Så jeg tror absolutt at et magasin kunne ha livets rett. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Nettet får mer tid enn papir. http://www.bt.no/forbruker/teknologi/article304760.ece Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Et HW.no blad kan lykkes eller ikke lykkes. Ideen er nemlig ikke så dum som den virker. Grunnen til at jeg sier dette er erfaringer fra åpen kildekode-løsningen TYPO3. Noe man skulle tro var ekstremt nettbasert. Allikevel har man i Tyskland klart å etablere et magasin som hovedsaklig omhandler TYPO3. Magasinet heter T3N, Yeebase media solutions Men forutsetningen for å lykkes er etter min mening. Høy kvalitet på artikler (noe HW.no i stor grad mangler, med unntak av en del meget godt skrevet guider). Effektiv produksjonsprosess. T3N skriver alt i TYPO3, og produserer magasinet ved hjelp av XML, XLTS og FOP. Det gir i realiteten nesten ikke noe dobbeltarbeid. Forsinket nettpublisering. Artikler som går i T3N magasinet blir først publisert på nett ca 5 uker etter magsinet er i salg. Artikler er også bare tilgjengelig for registerte brukere. Tror også man for å lykkes må være meget klar på hvem målgruppen er, og hva som vil være interessant stoff for disse. Det er sikkert flere forhold som er viktige. Gode guider, tester, oppsummering av viktige kortnyheter kan være aktuelt stoff. Men ellers er jeg usikker på om HW.no har forutsetningen for å lykkes. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg er veldig fan av en todelt modell, der man f.eks kan abbonere på et reklamespekket blad for 49 kr/mnd eller kjøpe den reklamefrie modellen for 99 kr 7035583[/snapback] Hva med å gjøre noe som nesten ingen andre gjør; å avrunde prisen i stedet for å "lure" folk til å tro at det er billigere? 49 kroner er jo så å si 50. Mye bedre med runde priser. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hva med å gjøre noe som nesten ingen andre gjør; å avrunde prisen i stedet for å "lure" folk til å tro at det er billigere? 49 kroner er jo så å si 50. Mye bedre med runde priser. 7036722[/snapback] Fordi det faktisk virker billigere.. Lenke til kommentar
espenbo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei. Jeg hadde nesten garantert begynt og abonere. Jeg synes PC bladene idag har et par problemer. - Enten er de for vanligfolk (for lite nærdete). - For dyre. Det hender jeg tar meg råd til og kjøpe eks linux format men det er dritdyrt. - Vanskelig og fåtak i. Joda Narvesen har dem. Men det er litt kjedlig og reise til narvesen bare for det. Ønsker meg et blad alla gammle Tekno. Synes det har vært en av de beste igjenom tidene. Espen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hva med å gjøre noe som nesten ingen andre gjør; å avrunde prisen i stedet for å "lure" folk til å tro at det er billigere? 49 kroner er jo så å si 50. Mye bedre med runde priser. 7036722[/snapback] Fordi det faktisk virker billigere.. 7036778[/snapback] Tviler på at jeg er alene om å syns at det ikke gjør det, men derimot virker dumt. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei. Jeg hadde nesten garantert begynt og abonere. Jeg synes PC bladene idag har et par problemer. - Enten er de for vanligfolk (for lite nærdete). - For dyre. Det hender jeg tar meg råd til og kjøpe eks linux format men det er dritdyrt. - Vanskelig og fåtak i. Joda Narvesen har dem. Men det er litt kjedlig og reise til narvesen bare for det. Ønsker meg et blad alla gammle Tekno. Synes det har vært en av de beste igjenom tidene. Espen 7037063[/snapback] Joda, Tekno var bra det. Når det gjelder prisen på datablader generelt er jeg enig i at Narvesen bl.a. er dyrt, men det kan være mye å spare på et abonnement. PCFormat f.eks. koster 160 kr på Narvesen, i abonnement betaler jeg ca 65 kr så det er litt å hente der.... Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei ! Det er utrolig mye kjekkere å sette seg ned med et blad, enn å sette seg ned forran pc`en å lese ! Hvor mange kjøper ikke Pc-world eller Digital world da foresten ? Mvh , Erlend Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Teknisk sett trenger man en grafisk designer, et forlag som kan trykke og sende ut, kundeservice og ikke minst: En god slagplan om hvordan man skal få ørten abonnenter. Jeg synes å huske at dette har vært oppe til diskusjon for noen år siden og den gangen tror jeg konklusjonen ble at vi hadde for små ressurser. (Argumentet om at papir vil dø var også oppe den gang uten at det har blitt noen dramatiske forskjeller siden den gang) 7035583[/snapback] Synes også det ku være en god idè. Selv ville jeg legge mig til å dø - hvis 'papiret' forsvannt Teknisk sett må der vel først foregå en skikkelig markedsanalyse. En poll på forsiden av hw.no kan gi et lite fingerpeg mht interessen - men nok ikke et skikkeligt bilde av, hvor mange der vitterligt ville kjøpe et slikt blad, hvis det kom så langt. Edit\ Enig i at et evt HW-blad må være av en litt 'nerdete' karrakter, for ikke å kollidere med andre etablerte datablade. Kimmer Endret 9. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Jeg hadde nesten garantert begynt og abonere. 7037063[/snapback] Jeg er helt enig! Men, grunnen til at jeg ikke ønsker et HW.no-blad er av en enkel grunn: Ressursene kan brukes på internett. Nettet er der, siden er der, artiklene er der ... Bruk heller de forbaska ressursene på å utdype artiklene bedre da? Som sagt før er det mye enklere å holde oppdaterte nyheter på internett enn i blad-form. Men har man kun tilbudet om utdypende artikler i bladform, og ikke artiklene ligger på nett, er det en selvfølge at mange vil abonere. Nettet får mer tid enn papir.http://www.bt.no/forbruker/teknologi/article304760.ece wink.gif Ja, var det jeg mente. Jo lengre tiden går, jo mer begynner folk å bruker internett. Og ikke minst i den verden vi befinner oss. (den nerdete) Til og med bestemor leser nyheter på nettet (spesielt BT og BA). Linken gjaldt BT, men hvordan tror du det vil se ut hvis HW.no-blad blir lansert, hvor rundt 98 % av kjøperne er nerder, og mye flinkere å bruke intenternett enn resten av befolkningen, Ikke kom her og si at dere ikke har HW.no eller diskusjon.no som startside. EDIT: Leif var her. Endret 10. oktober 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 jeg syntes det var en god ide, det er bedre og lese i blad enn på internett. Lenke til kommentar
morra Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har ikke tenkt å løpe rundt med laptopen bare for å lese litt avogtil. Det blir for tungvint. Uansett forsvinner ikke bladene over natta. Finnes mange eksempler på at utviklingen går senere enn man først tror. Jeg er positiv til dette, men som sagt tror jeg det er vanskelig å få i orden. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Tror nok ikke trykte medier vil dø ut så tidlig som om 5 år. Det vil nok være ett marked for magasiner helt til vi får muligheten for å laste inn hele slike blader på PDA-lignende dingser enten fra internett hjemme, eller i butikker/bladkiosker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg liker denne ideen. Jeg spurte vel i mine tidligere dager om det var mulig til Gamer.no, noe TST mente strengt tatt ikke var mulig. Man må jo tenke på at HW-nettverket hovedsaklig er en nettressurs (?). Om de skulle laget ett blad må de muligens finne enda fler skribenter pga. at guider, omtaler og lignende er lengre og mer utdypende. Dette tar lengre tid enn å lage en en-to siders guide til registeret til XP. Forsåvidt får jo HW-nettverket mulighet til å spres til flere hjem og personer. Det er nok mange som foretrekker å lese ett blad om PHP fremfor en guide om PHP på nett. Men, igjen stiller jeg meg litt negativ ovenfor antall skribenter. De må ha flere om de skal klare å lage like mange nyheter så ofte pluss lange guider som skal komme i ett blad... Men selvfølgelig, jeg hadde ikke hatt noe imot ett HW.no blad! Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg er ganske positiv til ideen om et eget hw.no blad. Selv liker jeg heller å lese på arkformat enn pc, og for folk som reiser med fks tog,fly,buss osv så er jo dette topp. Tror vel ikke blader generelt er døden nær riktig ennå,men at det har blitt vanskligere å overleve pga internett er vel riktig. Hva med reportasjer/artikler som var ekslusivt bare i bladformatet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå