swanky Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har problemer med å få koblet min søsters bærbare maskin på nettet. Hun har fått en installasjonsdisk fra Telenor, og det virker som om den gjør 'noe', for Telenor kan bekrefte at linjen er ok. Problemet virker å være at det ikke er angitt noen ip for standard gateway, maskinen finner med andre ord ikke modemet. Modemet er av typen Speedtouch 546t2, dersom det er av betydning. Noen tips? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 har du brukt denne adressa http://10.0.0.1/ eventuelt bruk kabel for å configrer rutern for innkoming av trådløst Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg ville ha avinstallert alt fra den CDen. Antar at det maksimale du behøver å gjøre er å legge inn bruker & passord i routeren manuelt for å logge på internett. Du kan jo sjekke at TCP/IP er satt til å hente adresse automatisk. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 NetSetMan Last ned http://php.digi.no/phpf/prog_r.php?id=233 ver: 1.0 544 kb Hvis man reiser mye har man ofte behov for å bytte mellom nettverk - NetSetMan gjør jobben enklere. Med NetSetMan kan man enkelt hoppe mellom 5 forskjellige nettverkskonfigurasjoner som inkluderer alt man trenger for å koble seg til et nettverk Lenke til kommentar
swanky Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Dette er ikke et trådløst nett, slik at alt av kabler virker å være ok. det lyser også grønt på alle lysene på modemet. Alt er satt til å motta dynamiske ip-adresser. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Dette er ikke et trådløst nett, slik at alt av kabler virker å være ok. det lyser også grønt på alle lysene på modemet. Alt er satt til å motta dynamiske ip-adresser. 7032358[/snapback] Resett modemet og kjør cd'en på nytt.. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Har den bærbare maskinen blitt brukt til internett tidligere? Gå inn på kontrollpanel -> nettverkstilkoblinger og fjern eventuelle haker på bruk av standarstilkoblinger. I IE under verktøy -> Alternativer for internett finner du en arkfane som heter tilkoblinger. Merk s"lå aldri et nummer" og på LANinstillinger skal kun "identifiser instillinger automatisk" være haket av. Restart IE/Nettleser og prøv å gå inn på 10.0.0.138 EDIT: Problemet virker å være at det ikke er angitt noen ip for standard gateway, maskinen finner med andre ord ikke modemet. Har du prøvd å deaktivere for så å aktivere nettverkskortet igjen? Endret 9. oktober 2006 av JacEr Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Om du vil inn på den routern skal du bruke denne adressen: http://10.0.0.138 -Pixi Lenke til kommentar
swanky Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Takk for alle tipsene. Jeg kommer ikke inn på 10.0.0.138, så da er det vel en litt mer seriøs feil et sted... Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Takk for alle tipsene. Jeg kommer ikke inn på 10.0.0.138, så da er det vel en litt mer seriøs feil et sted... 7033745[/snapback] Mest sannsynlig. Jeg har akkurat samme routermodemet og jeg kommer inn på den adressen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå