Gå til innhold

Zune - Begrensninger

Star

Anbefalte innlegg

Har sittet og tenkt en stund på hva som irriterer meg når jeg kjøper, evnt. vurderer å kjøpe forbrukerelektronikk... Leste tidligere i dag artikkelen om Zune på itavisen (link ) hvor de henviser til Michael Robertsen's blogg. I hovedsak virker det som DRM systemet og WIFI klattet er grunnen til de kvasse anklagene og spådommen rundt enheten som antas og selge mindre enn 50.000 eksemplarer, verden over.

Det aller verste jeg vet enten jeg kjøper mobiltelefon, mp3-spiller, tv, pc eller andre høyteknologiske enheter er "begrensninger". Etter jeg kjøpte en Samsung E720 har jeg irritert meg grenseløs på mangelen av fornuft i produktet og at det konstant varsler lavt batteri med alskens lyd og vibrasjoner og gjerne nekter meg å bruke funksjoner på telefonen for "å spare strøm". Slike smart-ass funksjoner og "bedrevitende holdninger" gjør at jeg får lyst til å sende telefonen i veggen.. Allerede 30-60 minutter før strømmen går nekter den meg å høre musikk, sende mms og se/ta bilder.

Zune spilleren har et snev av det samme.. Innovative flaskehalser som ikke gir mening OVERHODET og er stikk i strid med produsentens tanke og mål for løsningen.

Jeg vet at jeg, og sikkert flere andre, hadde gått lei DRM og tre-dagers-WIFI-musikk og tydd til piratkopiert musikk fordi det er utrolig mye enklere og raskere!

Et annet godt eksempel er en cd jeg kjøpte for en tid tilbake som skulle brukes i bilens stereo og var utrustet med det lusne kopieringssystemet til Sony. Cd'en nektet og spille her, og heller ikke i dvd-spiller på tven fungerte den. Den fungerte imidlertid på en eldre cd-radio i kjelleren og der ligger den i enda.. nesten ikke brukt..

Er jeg alene om å irritere meg på dette? :dontgetit:

Har etter lang tid funnet både en telefon og en mp3 spiller uten alt "hjelpe-crapet" som fungerer - og thats it. Kunne ikke vært mer fornøyd. Mp3 spilleren spiller det den får beskjed om og telefonen lar meg ta bilder til batteriet ryker om jeg vil.

Gidder ikke lengre kaste ut tusenvis av kroner på middelmådig dritt som skal "bestemme" over meg og fortelle meg hva kan/evnt. ikke kan gjøre...

Zune blir definitivt noe jeg styrer unna! :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...