Gå til innhold

tastatur/mus til XBOX 360

aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kommer vel uansett til å kjøpe det, har snakket med noen andre som mener at det er mulig å koble på mus og tastatur der...

7032106[/snapback]

Tastatur er ivertfall mulig å koble til vet jeg, men ikke mus.

Vet ikke om alle spill har støtte for tastaturet da eller om det er abre for å skrive meldinger med

Lenke til kommentar

Husk at konsollspill er lagd for å brukes med håndkontroller da; sensitiviteten og sånn er selvfølgelig tilpasset til den slags bruk og det blir ikke det samme som å plugge en håndkontroll i PC'en for så å bruke den i et spill som er lagd primært for mus :)

Ellers så har nok ikke alle 360-spill støtte for mus - dette er viktig blant annet for onlinespilling der jo mus i mange tilfeller hadde gitt spillere en betydelig fordel fremfor de som spiller med håndkontroll. Og da forsvinner jo mye av poenget med en konsoll - nemlig at alle sitter på samme plattform og med samme grunnutstyr og at det dermed er spilleren og ikke utstyret som avgjør hvem som er best.

Jeg er tidligere ivrig PC-spiller og har brukt mus siden Doom, men har ikke noe problem med å bruke en håndkontroll på konsoller - det er bare en vanesak :)

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Vanesak,så absolutt.Eg har spillt FPS på konsoll siden Doom-porten til PSX i de dager,etterfulgt av andre titler på den konsollen. Og selvfølgelig Turuk,GoldenEye etc på N64. Så er egentlig like vant med å spille FPS på PC/konsoll sånn sett.

Wolfenstein,Doom,Corridor 7 og alle de gamle titlene på PC blei ofte spillt bare ved bruk av tastatur også. Var ikkje så nøye om det var mus eller ei den gangen, vi spillte med begge typer :p

Lenke til kommentar
Wolfenstein,Doom,Corridor 7 og alle de gamle titlene på PC blei ofte spillt bare ved bruk av tastatur også. Var ikkje så nøye om det var mus eller ei den gangen, vi spillte med begge typer :p

7032311[/snapback]

Hehe, jepp. Jeg husker faktisk at det var stort oppstyr når man begynte å bruke mus i den typen spill. Det var jo helt vilt å begynne med noe sånt ifølge veldig mange :D

Lenke til kommentar

men er dette mulig eller ikke?

tenker på mus og xbox...

har fått sånn halvveis svar om at det er mulig, men ikke i nettverk...

og ja, det var morro med doom og andre spill, men hva har det å si når jeg spør om det er mulig med mus på xboks??

jeg vil bare vite om det er mulig med mus og tastatur før jeg spytter inn en halv ukes-lønn i en konsole...

Lenke til kommentar
er bare det at jeg ikke klarer å sikte godt med joy-stick, derfor blir spill utrolig lange og kjedelige, og jeg går lei, er kjedelig å gjøre samme saken 50 ganger, fordi man ikke klarer å sikte skikkelig...

7032203[/snapback]

Som det har blitt nevnt, så er dette en vanesak. Dessuten har de fleste moderne spillene bedre implementasjon av sikting enn i GTA (Saints Row er her et bra eksempel på det).

Lenke til kommentar
men er dette mulig eller ikke?

tenker på mus og xbox...

har fått sånn halvveis svar om at det er mulig, men ikke i nettverk...

og ja, det var morro med doom og andre spill, men hva har det å si når jeg spør om det er mulig med mus på xboks??

jeg vil bare vite om det er mulig med mus og tastatur før jeg spytter inn en halv ukes-lønn i en konsole...

7032538[/snapback]

Det er ikke mulig å spille med mus og tastatur på 360. Du kan riktignok koble til tastatur, men det er for å taste inn meldinger/navn/o.l.

Lenke til kommentar

jeg lurer nå bare veldig på hvor jeg skal kjøpe det, hvor er det billigst??

vurderer dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312845

edit: de har også standard-pakke for 1999 på expert, men så ikke helt hva som var med på den pakken, og var ca 800 for harddisk og 250 for headsett, da har jeg jo nesten den pakken komplett hadde, bare at jeg får den i dag :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...