Gå til innhold

Reklame på internet-sider (affiliate programs)

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på å putte noe reklame inn på internetsiden min for å sjekke om det går an å tjene noe penger på det. Jeg søkte litt på google, og fant en hel rekke med affiliate-programs (pay-per-click), som betaler deg en sum mellom 0,10 - 5,00$ per klikk. Men hvor seriøse er egentlig disse folkene?

Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom noen tilbyr $5 pr. klikk, så tror jeg du bør styre unna. Det finnes mange norske nettsteder som Advertising.no, Tradedoubler, QXL, Nettklikk og Webclick som tilbyr penger for klikk. Tradedoubler tilbyr også betaling for salg, registeringer og leads for mange av sine samarbeidspartnere!

Lenke til kommentar
Dersom noen tilbyr $5 pr. klikk, så tror jeg du bør styre unna. Det finnes mange norske nettsteder som Advertising.no, Tradedoubler, QXL, Nettklikk og Webclick som tilbyr penger for klikk. Tradedoubler tilbyr også betaling for salg, registeringer og leads for mange av sine samarbeidspartnere!

7058050[/snapback]

Det er ikke nødvendigvis mye for $5 pr. klikk. For søkeord de kjempes hardt f.eks. webhosting kan prisen ofte komme opp i dette. Men vær oppmerksom på at dette er pr. klikk og ikke per sidevisning. Det betyr at du vanligvis bare vil generer noen få kroner pr. tusende besøkende.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noe internasjonale aktører? Vet for eksempel at store betting og spillesider betaler store summer bare folk registrer seg.

7070860[/snapback]

De største i Norge er Advertising.com og Tradedoubler.

Tradedoubler tar et mnd. gebyr for tilgang til en portal der man kan hente ned annonser til siden din.

Advertising.com har også en slik portal, men tar seg ikke betalt. Her er det altså ikke noen utgifter, så alle salg er overskudd.

Begge to har hovedsakelig CPA-kampanjer (Betaler per registrering via en annonse), men etter det jeg kan se, er utbetalingene litt høyere hos Advertising.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noe internasjonale aktører? Vet for eksempel at store betting og spillesider betaler store summer bare folk registrer seg.

7070860[/snapback]

Tradedoubler tar et mnd. gebyr for tilgang til en portal der man kan hente ned annonser til siden din.

Advertising.com har også en slik portal, men tar seg ikke betalt. Her er det altså ikke noen utgifter, så alle salg er overskudd.

Begge to har hovedsakelig CPA-kampanjer (Betaler per registrering via en annonse), men etter det jeg kan se, er utbetalingene litt høyere hos Advertising.

7102895[/snapback]

To participate in Advertising.com's run-of-network programs, your website must receive over one million impressions per month and employ English as its primary language.

Det vil si at du må ha en rimelig aktiv side for å kunne ta del i programmet deres.

Men fant denne siden:

http://www.affiliateguide.com/

De tilbyr gull og grønne skoger. Er dette noen seriøse aktører?

Og funker dette?

Clicksor

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg lurte på å putte noe reklame inn på internetsiden min for å sjekke om det går an å tjene noe penger på det. Jeg søkte litt på google, og fant en hel rekke med affiliate-programs (pay-per-click), som betaler deg en sum mellom 0,10 - 5,00$ per klikk. Men hvor seriøse er egentlig disse folkene?

Noen som har noen erfaringer rundt dette?

7032046[/snapback]

Prøv Nettressurs. De har mange gode produkter og betaler 35-250 pr. salg!

Lenke til kommentar

7070860[/snapback]

7102895[/snapback]

To participate in Advertising.com's run-of-network programs, your website must receive over one million impressions per month and employ English as its primary language.

Det vil si at du må ha en rimelig aktiv side for å kunne ta del i programmet deres.

Men fant denne siden:

http://www.affiliateguide.com/

De tilbyr gull og grønne skoger. Er dette noen seriøse aktører?

Og funker dette?

Clicksor

7103629[/snapback]

Advertising.com har to nettverk.

Det ene kalles Web-nettverk og det andre er Affiliate, eller Select.

Det første er for større sider som du helt riktig skriver og det andre er for mindre sider der det egentlig ikke er noen nedre grense. (Såvidt jeg vet)

På Web-nettverket må siden holde av plass og Advertising.com bestemmer hvilke annonser som kjøres ut i fra et verktøy som hele tiden måler treff og "lærer" hvilke annonser som passer til hvilke tider.

På Select (affiliate) velger man selv hvilke annonser du vil ha på siden din.

Fant linken for å søke tilgang også:

https://publisher.advertising.com/affiliate/home.jsp

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...