Yamato47 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Hepp! Mandrake 9.0 skal visstnok automounte NTFS-disker, men det sjer ikke hos meg. Min hdh er belagt med et dynamisk NTFS-volum, og "mount -t dev/hdh /mount/ntfs" virker ikke. Jeg får feilmelding om at mount pointet ikke finnes. Noen tips? mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Finnes /mount/ntfs da? Hvis ikke : mkdir /mount/ntfs først. Har hatt trøbbel med dynamiske volum i linux selv, men det skal være støttet så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg anbefaler deg og bruke FAT32 når man sitter mye med linux, av den grunn at man ikke kan skrive til NTFS partisjoner (du KAN men det ødelegger en del). Men det er vel forsent og si dette nå når du allerede har ntfs :/ Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Jeg fikk det til, takk for hjelpa. To ganger prøvde jeg å kopiere divx-filmer fra en 50-gig stor fat32-partisjon, og begge gangene havarerte windows. Å spille av direkte fra xine ga også havari. Jeg hadde egentlig forventa at Linux skulle være bunnsolid og aldri kræsje. Det virker som Linux tåler dårligere at programmer skjærer seg enn windows. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå