Krokan Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg bor ca 4700 m fra sentralen og har pr idag 1500/300 kbps linje som fungerer stabilt pr. idag. Har tidligere hatt både 4 MB og 2 MB (fikk effektivt ca 3,2MB inn til meg), men etterhvert som tiden gikk og flere koblet seg sentralen ble nettet ustabilt, spesielt på kveldstid. Gikk først ned til 2MB som virket fint i flere mnd før det ble ustabilt igjen. Etter dette har jeg hatt 1500/300 kbps. Skulle gjerne ha hatt større hastighet, og tenkte derfor å forhøre meg om det var noen vits/mulighet i å oppgradere linja til ADSL2+. Er det ikke så at modemet da automatisk syncer på høyest mulig hastighet, og automatisk nedjusterer/oppjusterer denne uten at jeg mister kontakten med sentralen? Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg fikk nettopp ADSL2+. Bor 2600 m fra sentralen, og den linja er utrolig ustabil. Går fra 700Kb til 4.8Mbit. Første 2 dagene kunne jeg laste ned 1,3MB/s. I gå var det 128KB/s. Ubrukelig, om du spør meg. (NextGentel) Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg fikk nettopp ADSL2+. Bor 2600 m fra sentralen, og den linja er utrolig ustabil. Går fra 700Kb til 4.8Mbit. Første 2 dagene kunne jeg laste ned 1,3MB/s. I gå var det 128KB/s. Ubrukelig, om du spør meg. (NextGentel) 7031896[/snapback] Er dette hastighetene modemet syncer med, eller er det ved nedlasting fra f.eks ftp.uio.no? Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Har hatt ADSL2+ fra NGT i 5mnd og har faktiskt ikke hatt ett eneste problem med stabiliteten. Får 1,7MB/s inn gjennom min trådløse DGL-4300 router! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Har ADSL2+ og resultatet er 9,800kbps linje lengde ca 2900meter oslo testa nå her på HW Nedlastningshastigheten din er 9632 kbits/sekund*. Endret 9. oktober 2006 av kvase Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Har hatt Adsl2 i over 1år nå fra NGT, har ikke vært et snev av ustabilitet eller nedetid. Laster ned på ca 2MB/s uten noe nedgang i hastigheten. Bor selv ca 1000m unna sentralen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Min erfaring er at modemet synker med sentralen når du slår det på. Denne bruttohastigheten beholder du til modemet blir resatt. Mulig at det vil synke seg opp (fra dslam) ved tap av forbindelse eller for høy biterror? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Min erfaring er at modemet synker med sentralen når du slår det på. Denne bruttohastigheten beholder du til modemet blir resatt. Mulig at det vil synke seg opp (fra dslam) ved tap av forbindelse eller for høy biterror? 7031997[/snapback] Om det er slik har det nok ikke noe særlig for seg å bytte for meg nei :-( Jeg er mer avhengig av stabil linje enn av hastighet, men hadde det gått an å få både i pose og sekk...... Endret 9. oktober 2006 av Krokan Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 ADSL2+ på den lengden der vil ikke gi noe utslag på værken stabilitet eller hastighet desverre. 2+ er akkurat som vanlig ADSL bortsett fra at du har muligheten til å utnytte gode linjer bedre for å oppnå høyere hastighet. Desverre så gjelder ikke dette for linjer som er så dårlig som din. Du ville nok fått akkurat det samme, eller ubetydelig mer fra en 2+ linje. At du i det hele tatt har en linje som klarer en såpass hastighet på 4,7km er egentlig utrolig flaks... -Stigma Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Jeg fikk nettopp ADSL2+. Bor 2600 m fra sentralen, og den linja er utrolig ustabil. Går fra 700Kb til 4.8Mbit. Første 2 dagene kunne jeg laste ned 1,3MB/s. I gå var det 128KB/s. Ubrukelig, om du spør meg. (NextGentel) 7031896[/snapback] Er dette hastighetene modemet syncer med, eller er det ved nedlasting fra f.eks ftp.uio.no? 7031926[/snapback] Fra ftp.uio.no hadde jeg forrige uke 350KB/s. Ikke akkurat det jeg betaler for. EDIT: Er 2060m fra sentralen Endret 10. oktober 2006 av cbs77 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 FYI: Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det er riktig at ADSL2+ standarden har støtte for automatisk justering av linkhastighet uten brudd. Men dette krever at både modem og DSLAM støtter dette, og at dette er aktivert. Heter AutoSRA (SignalRateAdaption) hos noen produsenter. Lenke til kommentar
jaco Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har ADSL2+ fra telenor, meget stabilt. Ligger på 1.3mb/s hele tiden. meget meget stabilt hos meg hvert fall. Ligger vel 500m fra sentralen. 12mbit linje fra telenor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå