Gå til innhold

Begynner å tvile på HW-en i Wii

Anbefalte innlegg

Orker ikke å diskutere stort lenger med deg nå... Hvor vil du hen Dragon Hunter? Enig i at mange spill til wii ikke ser så forferdleig bra ut. Der har du et godt poeng! Men hvordan kan du ut i fra det fastslå at wii har en dårligere hw enn forrige generasjoner? Kom med konkrete beviser så skal jeg gi meg..

7044346[/snapback]

Se på spillene, kun noen få imponerer grafisk. Offisiell statistikk er ikke faststlått etter det jeg har hørt. Jeg utelukker ikke at Wii har bedre HW enn forrige generasjon, men vil gjerne se bevis, siden ingen spill overbeviser meg om at den faktisk er det.

7044383[/snapback]

Av det vi har sett hittill med titler som Mario Galaxy og Zelda TP er den ihvertfall ikke dårligere enn GC. Derfor er det kanskje rimelig å anta at den er bedre, men fortsetter der GC slapp. RE4 var kanskje det peneste spillet på GC, men var tross alt fire år i utvikling. Kanskje det er krevende å få til optimal grafikk, mens grafikk som i nevnte spill ikke krever voldsomt mye. Vi må også huske at Zelda TP er en GC "port". Som tidligere nevnt får vi håpe tech demo perioden er kortvarig og det ikke drøyer altfor lenge før det fulle potensialet utnyttes på alle måter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søk på google etter ordet "owned"

7044597[/snapback]

Tsk tsk.. Jeg vil ikke si det. :hmm: Jeg kan ikke se noen markant holdningsendring. Man må da få lov til å tilnærme seg litt uten at man roper på selvmotsigelser.

Jeg ser heller ingenting som tilsier at han er eid på noe slags vis. :)

Uansett, om man tenker litt over det synes jeg har sett en del slike poster som dette før hvor Wii var byttet ut med en annen viss konsoll. Da var det helt greit at man spekulerte og ikke konkretiserte kritikk.. ;)

Lenke til kommentar
Da kan du altså ikke fastslå at hw-en ikke er bedre enn de forrige generasjoners hw?

Nå motsier du bare deg selv her.. Du åpnet denne tråden med blant annet dette utsagnet: "(...)De lovet vel også at den skulle få bedre HW enn forrige generasjons konsoller? Jeg lot meg lure av begge disse løgnene, og skal heretter ta Nintendos utsagn med en klype salt.(...)"

Slik jeg tolker dette, sier du direkte at hw-en til wii ikke er bedre enn forrige generasjoner, og at nintendo er løgnere. Du har ikke noe som helst grunnlag for å si dette uten å kunne forrankre påstanden i troverdige kilder. Det eneste du har sett i likhet med oss andre, er at flere av lanseringstiltene til wii ikke har den grafikken noen gjerne forventet og se. Ut fra det blir det feil å konkludere med at hw-en virkelig ER dårligere enn forrige generasjoner...

7044472[/snapback]

Hvorfor blir det feil? Det er en del spill til release-datoen, og ingen av dem er over yteevnen til PS2, GC, og XBOX. Hvorfor påstår du at Wii er kraftigere når du ikke kan bevise det? Occam's Razor tilsier derfor at den ikke blir kraftigere.

Hvorfor kryper alltid Dragon Hunter til køys når jeg stiller ham ett spørsmål?

Fordi jeg har et liv utenom HW.no, et eller annet sier meg at du ikke har det.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

Det blir feil fordi du på ingen måte vet hvor kraftig wii er, dermed kan du ikke konkludere med at den er dårligere forrige generasjoner. Ettersom du kom med påstanden først er det vel nesten du som bør begrunne den? Kom med troverdige kilder som bekrefter at wii er svakere enn xbox!

Har du forresten sett alle spillene som kommer til lanseringen? blir litt rart ettersom hele listen ikke har blitt offentliggjort enda, virker nesten som om du har en stilling høyt oppe i Nintendo siden du vet så mye mer enn oss.

Lenke til kommentar
Og fortsatt går det ikkje inn hos folk at Twilight Princess er laget for GC,der kontrollen er einaste forskjellen i mellom Wii og GC-versjonen.

7043518[/snapback]

Det var vel meninga det skulle kommet ut for ei stund siden på GC? Men siden det ble så forsinka uansett la de det til overgangen GC/wii?

7043546[/snapback]

De har forsinket det fordi de skulle få bruke det til å selge Wii maskiner. De er til og med "frekke" nok til å holde igjen GC versjonen til 1 måned etter Wii har kommet ut.

7043766[/snapback]

Ja det veit du sikkert bedre enn oss andre som ikkje sitter med slik informasjon.

Eg tolker det heller som eit spill som har vert i grundig produksjon i så mange år for å kunne gi oss ein spillopplevelse som kan måle seg med OOT. Hadde man ville solgt Wii maskiner som hadde man slettes ikkje gidd det ut på GC i heile tatt. Det der er eit spel folk går mann av husa av for å få fatt i.

7043985[/snapback]

Zelda har vært ferdig lenge nå. Helt opplagt. Den eneste grunnen til at det ikke har kommet til GC for lenge siden er at de bruker det for å selge Wii.

Smart nok det, men også ganske frekt overfor de som har sett frem til dette lenge på GC. Og nå må de også vente enda 1 måned ekstra, eller kjøpe Wii...

Lenke til kommentar
Det blir feil fordi du på ingen måte vet hvor kraftig wii er, dermed kan du ikke konkludere med at den er dårligere forrige generasjoner. Ettersom du kom med påstanden først er det vel nesten du som bør begrunne den? Kom med troverdige kilder som bekrefter at wii er svakere enn xbox!

Har du forresten sett alle spillene som kommer til lanseringen? blir litt rart ettersom hele listen ikke har blitt offentliggjort enda, virker nesten som om du har en stilling høyt oppe i Nintendo siden du vet så mye mer enn oss.

7044811[/snapback]

Og du svelger alt Nintendo sier skjønner jeg. Jeg tror mer på mine egne øyne enn hva sleipe spillselskaper prøver å få meg til å tro. Og akkurat nå sier de at spillene ser ræva ut.

Når de viser meg noe annet, DA er det noe annet. Ikke før.

Sony la også ganske tjukt på når det gjaldt PS2 ytelse. Så veldig mye bedre enn DC endte den ikke opp med å være.

Lenke til kommentar

for meg er det bare ikke grafikken som er viktig,men atmosfæren de skaper i spillet.

på den måten,så er Zelda OoT det beste grafikken på et jeg har sett..også det beste spillet jeg noen sinne har spilt.

Husker første gangen jeg pakket opp spillet,slenge den inn i n64 og så den introen. ingen spill i framtiden har gitt meg slik følelse.

Derfor jeg venter så spent på Zelda TP! Om den overgår OoT,så dæven så bra den kommer til å bli.

Så har vi FF Vii på Ps1. er jo ikke synnsyk grafikk på spillet,men der kommer atmosfæren igjen. FF vii tror jeg ligger på 2.plass på min top 10 spill liste ( som jeg enda ikke har tenkt over hva er)

FF X er jo bedre grafikk,men har ikke samme sjarmen som FF vii. så der kommer det av at for min del,så er ikke grafikken alt,men spillbarhet og atmosfæren( har jeg nevnt atmosfæren?) =)

Men så det. Atmosfæren utgjør mye. Zelda FTW!

Lenke til kommentar
for meg er det bare ikke grafikken som er viktig,men atmosfæren de skaper i spillet.

på den måten,så er Zelda OoT det beste grafikken på et jeg har sett..også det beste spillet jeg noen sinne har spilt.

Husker første gangen jeg pakket opp spillet,slenge den inn i n64 og så den introen. ingen spill i framtiden har gitt meg slik følelse.

Derfor jeg venter så spent på Zelda TP! Om den overgår OoT,så dæven så bra den kommer til å bli.

Så har vi FF Vii på Ps1. er jo ikke  synnsyk grafikk på spillet,men der kommer atmosfæren igjen. FF vii tror jeg ligger på 2.plass på min top 10 spill liste ( som jeg enda ikke har tenkt over hva er)

FF X er jo bedre grafikk,men har ikke samme sjarmen som FF vii. så der kommer det av at for min del,så er ikke grafikken alt,men spillbarhet og atmosfæren( har jeg nevnt atmosfæren?) =)

Men så det. Atmosfæren utgjør mye. Zelda FTW!

7045012[/snapback]

Så du mener altså at maskiner med kraftig hardware ikke kan lage like bra atmosfære i spill ? At PS3/Xbox360 vil slite med å like bra atmosfære fordi de kan lage mye bedre grafikk, AI, fysikk osv ?

Det du sier her er ikke annet enn at du er glad i Zelda.

Har du spilt Shenmue spillene forresten ? Jeg gjetter på at du ikke har det.

Lenke til kommentar

Jeg er en eier av Dreamcast;) så jo,jeg har spilt Shenmue. sinnsykt spill det.

Sier ikke at kraftigere ikke klarer å lage god atmosfære:P

Alle har sin smak,alle har sin egen mening. hva du tror om min mening,det gir jeg blanke f i...er fortsatt min mening:)

Endret av ulven82
Lenke til kommentar
Og du svelger alt Nintendo sier skjønner jeg. Jeg tror mer på mine egne øyne enn hva sleipe spillselskaper prøver å få meg til å tro. Og akkurat nå sier de at spillene ser ræva  ut.

7044989[/snapback]

Etter hva jeg har fått med meg så har ikke Nintendo sagt mye om Wii ytelsen annet enn at den er kraftigere enn Gamecube. Hva folk tror og dikter opp må nok tas med en klype salt eller to.

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke feil sa vel Nintendo at Wii blir kraftigere enn GC, og at man vil si "wow" når man ser grafikken. :)

Og det er jo også tilfelle for min del... syntest Zelda og Metroid viser grafikk verdig et "wow". Derimot viser 3'rd partyspill en grafikk verdig en blanfing av

N64 og PS2, og det eneste 3'rd partyspillet som i allefall ikke ser helt forferdelig ut er Red Steel... CoD3 ser vel også ørlittegrann bedre ut enn et GC spill. Men har fortsatt tro på at tidene blir bedre :)

Så grafikkmessig bekymrer jeg meg ikke... det som blir morsomt å se er hvordan Wii takler "de neste utfordringene", altså AI, fysikk osv...

360 og PS3 briljerer med Assasins Creed her, og jeg er ennå ikke sikker på om Wii vil kunne tilby noe liknende... ser på det som et større problem på nedskjæringene enn grafikk som uansett ser bra nok ut

Lenke til kommentar
GC kan ikke noe som PS2 og XBOX ikke kan.

Den kan laste inn data fra disk til minne raskere enn både PS2 og Xbox. De fleste førsteparts-spill til Gamecube har innlastingstider som knapt er merkbare, spesielt sammenliknet med PS2.

7043784[/snapback]

Fordi den benytter seg av Mini-DVD. Dette er også en ulempe, siden Mini-DVD-ene som GC bruker ikke har mer enn 1,5 GB.

7043893[/snapback]

Så du innrømmer altså at ditt opprinnelige utsagn, at Gamecube ikke kan noe bedre enn PS2 og Xbox, er en løgn siden den faktisk laster inn data fra disk til minne raskere enn PS2 og Xbox klarer?

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Nytter ikke å diskutere med dragon hunter, han motsier bare seg selv hele tiden.

"(...)Og du svelger alt Nintendo sier skjønner jeg. Jeg tror mer på mine egne øyne enn hva sleipe spillselskaper prøver å få meg til å tro. Og akkurat nå sier de at spillene ser ræva ut.

Når de viser meg noe annet, DA er det noe annet. Ikke før.

Sony la også ganske tjukt på når det gjaldt PS2 ytelse. Så veldig mye bedre enn DC endte den ikke opp med å være.(...)"

Hvorfor svelger jeg alt nintendo sier? Min påstand er bare at dragon hunter ikke kan fastslå at hw-en til wii er dårligere enn forrige generasjoner. Det kan han bare si, dersom han har skrudd opp en wii og sett hva som egentlig er inni den lille boksen. Forresten som jeg har sagt mange ganger før, så er jeg 110% enig i at mange av spilla så langt har sett rævva ut, prøver på ingen måte å forsvare dette.

Lenke til kommentar
Hvorfor kryper alltid Dragon Hunter til køys når jeg stiller ham ett spørsmål?

Fordi jeg har et liv utenom HW.no, et eller annet sier meg at du ikke har det.

7044719[/snapback]

Det virker jo nesten som om du henger her på tråden nesten hele døgnet for å svare på alle innlegg og være frekk mot andre her på forumet. Når du blir kritisert for å komme med løgner og når du kommer med slike utsagn så mister du all troverdighet. Du kommer i hvert fall ingen vei med å være frekk mot andre. Dessuten har jeg sett at du er veldig rask med å konkludere at man er nintendo-fanboy bare fordi man er uenig med deg. Du bruker det nesten som et argument i din kritikk mot de som kritiserer deg.

Jeg synes du virker som en liten (*HOST* ps3-)fanboy selv egentlig, for du har samme tendenser som andre fanboys. Argumentene dine er som regel kun egne meninger uten noen form for rot i virkelighet eller fakta. Du sier bare at det er sånn fordi du har sett et par skjermbilder som du ikke synes imponerer deg personlig.

Du sier at du ikke har sett noe som tyder på at Wii vil bli bedre enn forrige generasjon konsoller, vel, det vet du ikke før Wii har vært på markedet en stund. Når Wii derimot har vært på markedet en stund og det har kommet flere andregenerasjons spill og du fortsatt synes at Wii ikke har vist deg at den er bedre så kan du komme tilbake her å klage. Intil da er det ingen vits, for du kommer bare med tomme argumenter. Jeg er ikke fanboy. Jeg er uenig med deg og vil ikke bli stemplet fordi jeg er det.

Det jeg har sett av Wii hittil imponerer ikke, hvert fall ikke de spillene laget av tredjeparts utviklere, med unntak av Red Steel. Prisen er ikke så bra heller, men det kan neppe sies om noen av konsollene ved launch. Men, jeg gleder meg sinnsykt til kontrolleren som jeg personlig synes virker helt sykt digg å spille spill med. Jeg gleder meg til å spille gamle nintendo og sega klassikere. Jeg gleder meg til å se den lekre lille boksen i stua mi, hvit og stilren. Jeg gleder meg til å spille Zelda og Super Mario Galaxy! :blush:

Denne tråden er strengt tatt unødvendig, den har utviklet seg til bare hetsing og usakeligheter.

Lenke til kommentar
GC kan ikke noe som PS2 og XBOX ikke kan.

Den kan laste inn data fra disk til minne raskere enn både PS2 og Xbox. De fleste førsteparts-spill til Gamecube har innlastingstider som knapt er merkbare, spesielt sammenliknet med PS2.

7043784[/snapback]

Fordi den benytter seg av Mini-DVD. Dette er også en ulempe, siden Mini-DVD-ene som GC bruker ikke har mer enn 1,5 GB.

7043893[/snapback]

Så du innrømmer altså at ditt opprinnelige utsagn, at Gamecube ikke kan noe bedre enn PS2 og Xbox, er en løgn siden den faktisk laster inn data fra disk til minne raskere enn PS2 og Xbox klarer?

7045330[/snapback]

Det er ikke en løgn, for loadetiden er ikke utslagsgivende når det gjelder spillbarhet. Gothic II har sinnsyke loadetider, men allikevel er det det beste spillet jeg har prøvd.

Hvis loadetid er viktig, kan jeg nevne at PS2 og XBOX har flere spill, voksnere spill, bilspill, og støtte for harddisk. Dette er viktigere enn loadetid.

Lenke til kommentar
Hvis loadetid er viktig, kan jeg nevne at PS2 og XBOX har flere spill, voksnere spill, bilspill, og støtte for harddisk. Dette er viktigere enn loadetid.

7045878[/snapback]

Hva prøver du å komme fram til? Logikken der er langt vekke tror jeg. Prøver du å slå ned på at GC har god lastetid, ved å si at de andre konsollene er flere spill som er voksne og bla bla? Jeg gir meg over...

Lenke til kommentar

Det er jo veldig subjektivt da.. For meg er ikke antall spill utslagsgivende, jeg skal ikke kjøpe alle uansett. " Voksnere" spill (er ikke et ord engang) bryr meg midt i ræva, er for gammel til å være opptatt av røde pixler og tøffe menn med pistol. Bilspill spiller jeg ikke. Harddisk derimot er jo greit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...