Gå til innhold

Begynner å tvile på HW-en i Wii

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit: Vil du ikke ha den, så ikke kjøp den.

vil du ha den,så gidd lage slike tråder og kos deg med en Wii når den kommer.

Totalt unødvendig tråd!

7035985[/snapback]

Ja, pokker heller! Ikke klag på Nintendo for pokker. Godta rævkjøringen fra dem eller hold kjeft. *sarkasme*.

Slik virker det på meg når man kritiserer Nintendo littegrann. Nintendo fansen minner om kristne gærninger, helt umulig å prate fornuft til og lever helt i sin egne innelukkede verden.

7036017[/snapback]

Jeg hinter fram til at tråden kommer til å ende opp med fanboys vs fanboys.

allerede nå er det bildekrig på gang. xobx er sterkere enn wii. nei, wii er sterkere enn xbox. osv osv osv!

Kaller meg ikke selv en fanboy når jeg er en eier av nes,ps1,n64,dreamcast,ps2,NGC og en Ds.

skal fikse wii 8.des skal også fikse en 360 og en ps3 nærmere sommer 2007.

altså, you see? jeg er en gamer,ikke fanboy.

noob=)

Endret av ulven82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er gamer i samme kategori som deg ulven. Allikvel reagerer jeg på en person som starter en tråd bare for å slenge dritt! ser liksom ikke hensikten med denne tråden? Alle VET at hw-en til wii er kraftigere enn de forrige generasjoner! Hvor vil du hen dragon hunter?

Lenke til kommentar
Er gamer i samme kategori som deg ulven. Allikvel reagerer jeg på en person som starter en tråd bare for å slenge dritt! ser liksom ikke hensikten med denne tråden? Alle VET at hw-en til wii er kraftigere enn de forrige generasjoner! Hvor vil du hen dragon hunter?

7039581[/snapback]

Jeg undrer meg over at kritikk av Wii automatisk = Dritt.. :dontgetit:

Er en del som er litt rapp i kjeften ja, men dette er et diskusjonsforum for svingende. Det må da være lov til å stille seg kritisk til noe fordi om det heter Wii. ;)

Lenke til kommentar

7039581[/snapback]

Jeg undrer meg over at kritikk av Wii automatisk = Dritt.. :dontgetit:

Er en del som er litt rapp i kjeften ja, men dette er et diskusjonsforum for svingende. Det må da være lov til å stille seg kritisk til noe fordi om det heter Wii. ;)

7039610[/snapback]

Selfølgelig, men det finnes mindre trollete måter å gjøre det på. :)

Lenke til kommentar

Dette er da ikke noe å diskutere lenger vel? Joda, Wii har grafisk sett noen av de mest skuffende og elendige 3'rd party-spillene noensinne... men det er da meeget sikkert at den både er, og blir kraftigere enn Xbox1. Dette får vi tidsnok se uansett. Unasett om RedSteel ikke kan hamle opp med HALO2 grafisk sett nå, betyr ikke det at spill senere vil det... HALO2 er også siste generasjonen av spill til Xbox1, og er laget av Bungie som har hjelp fra MS direkte med å få dette til å funke, samtidig har Bungie noen av de flinkeste på sitt felt på laget. Jeg venter i allefall spent på å se andregenerasjonstitlene til Wii, og jeg tror personlig at Xbox1 vil stille seg litt bak da :)

Lenke til kommentar

Enig i at det ikke er noe å diskutere. Men denne tråden ble startet av en som tror at hw-en til xbox er bedre enn wii sin. jaja ingen hensikt fortsette å diskutere dette, kommer ingen vei.. Må si at jeg også er meget spent på andre generasjons titlene til wii :)

Lenke til kommentar

Jeg husker da jeg var liten. Da hadde vi bilkort. Der stod det hvor mye bilen veide, hvor fort den kunne kjøre, hvor raskt den aksellererte, osv. Så måtte vi konkurrere mot hverandre for å vinne kort. Høyeste tall vant alltid. Det var om å gjøre å velge det beste tallet.

Trådene på gamer.no minner meg om å spille med bilkortene igjen.

Lenke til kommentar
Jeg husker da jeg var liten. Da hadde vi bilkort. Der stod det hvor mye bilen veide, hvor fort den kunne kjøre, hvor raskt den aksellererte, osv. Så måtte vi konkurrere mot hverandre for å vinne kort. Høyeste tall vant alltid. Det var om å gjøre å velge det beste tallet.

7041940[/snapback]

Selv om grafikk ikke er filosofien bak Wii, bør vi vel kunne forvente bedre grafikk enn forrige generasjon? Har sett DS-spill med bedre grafikk enn GT Pro Series.

Tråden er ikke opprettet for å slenge dritt om Wii, men for å trekke fram skuffelsen ang. HW-en. Når man oppretter en tråd som kun er laget for å slenge dritt om Sony, er det ikke trolling, men når man er skuffet over ETT aspekt ved noe Nintendo har laget, DA er det trolling.

Lenke til kommentar
Selv om grafikk ikke er filosofien bak Wii, bør vi vel kunne forvente bedre grafikk enn forrige generasjon? Har sett DS-spill med bedre grafikk enn GT Pro Series.

Hva du ønsker å forvente og hva folk bør forvente er to forskjellige ting. Selv forventer jeg meg ingenting annet enn morsomme spillopplevelser fra Wii. At du legger masse premisser til grunn for underholdningen din, gjør at du får et smalere underholdningsutvalg, og dermed er det du som blir taperen i lengden.

Tråden er ikke opprettet for å slenge dritt om Wii, men for å trekke fram skuffelsen ang. HW-en. Når man oppretter en tråd som kun er laget for å slenge dritt om Sony, er det ikke trolling, men når man er skuffet over ETT aspekt ved noe Nintendo har laget, DA er det trolling.

7042031[/snapback]

For meg virker det mest som tråden er opprettet for å få sympati for ditt eget synspunkt. Noen deler ditt synspunkt, andre gjør det ikke. Dermed er det vel egentlig ikke mer å diskutere?

Forøvrig, for meg er det fantastisk grafikk når en håndtegnet mann i Wario Ware drikker et glass med vann på Wii. Grafikken passer perfekt til spillets stemning, og kunne ikke vært bedre om den hadde vært mip-mappa og pixelshada og rotary-invertert i fjerde kvadrat med 1080p.

Eget grafisk uttrykk slår teknisk overlegen grafikk hver eneste dag, i min bok.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Og jeg tviler sterkt på at den vil få bedre grafikk en de beste Xbox spillene.

Det vil den selvsagt, da den er mye kraftigere. Selv GC slo jo Xbox til tider, og det var med flaskehalser. Wii har eliminert disse flaskehalsene, og samtidig økt kraften generelt og redusert strømforbruket til 1/3 eller noe slikt.

Ja, pokker heller! Ikke klag på Nintendo for pokker. Godta rævkjøringen fra dem eller hold kjeft. *sarkasme*.

Hvis man skal klage på noe, så får det være saklig og basert på fakta. "Den er dårligere enn Xbox" er bare trolling.

Men i og med at det er "gammel" hardware er det jo nettopp bare det, en ny kontroller.

Hardwaren er slett ikke gammel. Både CPU og GPU er bygget opp fra bunnen, og Wii bruker samtidig 1/3 så mye strøm som GC

Blir ometrent som om at microsoft kommer med ny kontroller, og kaller det xbox 2.

Nei det blir ikke det, for Wii er mye kraftigere enn GC, og det er altså samtidig som den bruker 1/3 så mye strøm.

Wii har samme arkitektur som GC, så utviklere vil være i stand til å tyne den for det den er god for allerede fra første stund.

At Wii har samme arkitektur betyr ikke at den ikke er mye raskere. Pentium IV og 386 er jo begge basert på samme arkitektur, men det gjør ikke Pentium IV til en sinke av den grunn.

Og vi ser jo at mange utviklere faktisk ikke utnytter de grafiske mulighetene i Wii, så påstanden din faller sammen så snart du kommer med den.

Opprettet ikke tråden for å slenge dritt om Wii. Det har derimot blitt en populær sport for Nintendo- og XBOX-fanboys å slenge dritt om PS3. Informasjonen mot PS3 er selvfølgelig hentet fra Se og Hør-vennlige fanboy-sider.

Man har all grunn til å kritisere både PS3 og Sony. Prisen på PS3 er horribel, og Sonys arroganse og generelle oppførsel er under enhver kritikk.

Nintendo selv har uttalt at den blir 2-3 ganger kraftigere enn gamecube

Det tror jeg ikke de har. Derimot uttalte en tredjepartsutvikler at tidlige alpha-devkits var minst 2,5 ganger kraftigere enn GC.

Lenke til kommentar

7041940[/snapback]

7042031[/snapback]

Drar du frem ETT elendig utseende spill til Wii for å begynne å klage på hardwaren?

Jeg kunne like gjerne trekke frem Drake of the 99 Dragons til Xbox eller Bomberman Act Zero til 360 og si at jeg tviler på hardwaren der.

Ta det best utseende spillet til Wii og legg frem, utifra det kan du tvile på hardwaren.

Jeg mener ikke du troller, men jeg mener det var dårlig gjennomtenkt kritikk.

Du burde rette kritikken mot GT Pro Series (og med rette spør du meg) ikke mot Wii som konsoll. Call of Duty 3 og Far Cry er nærmere N64-kvalitet grafisk, men de er ikke representative for hva hardwaren klarer.

Lenke til kommentar
Det vil den selvsagt, da den er mye kraftigere. Selv GC slo jo Xbox til tider, og det var med flaskehalser. Wii har eliminert disse flaskehalsene, og samtidig økt kraften generelt og redusert strømforbruket til 1/3 eller noe slikt.

Den sterkeste av gårsdagens konsoller var XBOX. Dette er allmenn kunnskap.

Hardwaren er slett ikke gammel. Både CPU og GPU er bygget opp fra bunnen, og Wii bruker samtidig 1/3 så mye strøm som GC

Det kan godt hende at strømforbruket og den fysiske størrelsen er den eneste forskjellen fra GC-HW.

Nei det blir ikke det, for Wii er mye kraftigere enn GC, og det er altså samtidig som den bruker 1/3 så mye strøm.

Meget velbegrunnet argument. Det ryktes om 729 MHz (tror ikke dette er bekreftet), det er ca. 50% mer enn GC, til tross for lik arkitektur.

At Wii har samme arkitektur betyr ikke at den ikke er mye raskere. Pentium IV og 386 er jo begge basert på samme arkitektur, men det gjør ikke Pentium IV til en sinke av den grunn.

Nei, det er ikke samme arkitektur.

Og vi ser jo at mange utviklere faktisk ikke utnytter de grafiske mulighetene i Wii, så påstanden din faller sammen så snart du kommer med den.

Hvordan vet du hvilke grafiske muligheter den har?

Man har all grunn til å kritisere både PS3 og Sony. Prisen på PS3 er horribel, og Sonys arroganse og generelle oppførsel er under enhver kritikk.

Man har all grunn til å kritisere Nintendo. Prisen på håndkontrollen er fæl, og man betaler 2000 kr for en maskin som ikke er kraftigere enn GC.

PS3 er mange ganger sterkere enn Wii, den kan kjøre 1080p, og bortsett fra å spille spill kan den: spille filmer (BR, selvfølgelig), ta opp filmer, surfe på internett, og den støtter dessuten Linux. Den koster 5000 kr, og er verdt hver øre.

Kutaragi revolusjonerte konsollmarkedet med PS1, han har all grunn til å være stolt.

Lenke til kommentar
Drar du frem ETT elendig utseende spill til Wii for å begynne å klage på hardwaren?

Jeg kunne like gjerne trekke frem Drake of the 99 Dragons til Xbox eller Bomberman Act Zero til 360 og si at jeg tviler på hardwaren der.

Ta det best utseende spillet til Wii og legg frem, utifra det kan du tvile på hardwaren.

Jeg mener ikke du troller, men jeg mener det var dårlig gjennomtenkt kritikk.

Du burde rette kritikken mot GT Pro Series (og med rette spør du meg) ikke mot Wii som konsoll. Call of Duty 3 og Far Cry er nærmere N64-kvalitet grafisk, men de er ikke representative for hva hardwaren klarer.

7042122[/snapback]

Jeg har ikke kritisert Wii som konsoll, håndkontrollen virker f.eks. innovativ og genial.

Det flotteste Wii-spillet jeg har sett, er Red Steel, og jeg har sett spill med bedre grafikk til både PS2 og XBOX.

Lenke til kommentar
PS3 er mange ganger sterkere enn Wii, den kan kjøre 1080p, og bortsett fra å spille spill kan den: spille filmer (BR, selvfølgelig), ta opp filmer, surfe på internett, og den støtter dessuten Linux. Den koster 5000 kr, og er verdt hver øre.

7042191[/snapback]

Hvor er inngangsporten for bildesignaler på PS3?

7042222[/snapback]

http://www.t3.co.uk/news/247/games/playsta...c_and_record_tv

Lenke til kommentar
Har du en artikkel som baserer seg på fakta. Den artikkelen er skrevet for åtte måneder siden, baserer seg på et "lekket" ubekreftet dokument, et dokument som siden har vist seg å stemme dårlig overens med virkeligheten.

7042263[/snapback]

http://arstechnica.com/news.ars/post/20060203-6110.html

Søk på "PS3 recorder", eller "PS3 DVR" på google for å finne mer. Det har lenge vært kjent at PS3 vil kunne ta opp filmer.

Lenke til kommentar
Har du en artikkel som baserer seg på fakta. Den artikkelen er skrevet for åtte måneder siden, baserer seg på et "lekket" ubekreftet dokument, et dokument som siden har vist seg å stemme dårlig overens med virkeligheten.

7042263[/snapback]

http://arstechnica.com/news.ars/post/20060203-6110.html

Søk på "PS3 recorder", eller "PS3 DVR" på google for å finne mer. Det har lenge vært kjent at PS3 vil kunne ta opp filmer.

7042315[/snapback]

Det viste ikke jeg

I såfall burde den hatt innebygget TV tuner

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Den sterkeste av gårsdagens konsoller var XBOX. Dette er allmenn kunnskap.

Og likevel banket GC den til tider.

Det kan godt hende at strømforbruket og den fysiske størrelsen er den eneste forskjellen fra GC-HW.

Nei, det kan ikke godt hende.

Meget velbegrunnet argument. Det ryktes om 729 MHz (tror ikke dette er bekreftet), det er ca. 50% mer enn GC, til tross for lik arkitektur.

Nå klamrer du deg til MHz-myten som enhver kunnskapsrik nerd vet at er tull. Både GPU og CPU er laget fra bunnen av spesielt for Wii, og når flaskehalsene fra GC er fjernet så har MHz veldig lite å si.

Nei, det er ikke samme arkitektur.

Jo, på den måten at du enkelt kan kjøre programmer skrevet for 386 på nyere prosessorer. På samme måte kan Wii kjøre alle GC-spill, men den har i tillegg forbedringer på mange områder.

Hvordan vet du hvilke grafiske muligheter den har?

Nintendos uttalelse om at på en vanlig TV-skjerm kan det bli vanskelig å se forskjell på konsollene.

Man har all grunn til å kritisere Nintendo. Prisen på håndkontrollen er fæl,

Den er faktisk dyr å produsere. Og uansett er prisen omtrent like "fæl" for 360 og PS3-kontrollerne.

og man betaler 2000 kr for en maskin som ikke er kraftigere enn GC.

Vær så snill å slutte å gjenta denne løgnen, ellers vil jeg påkalle en moderators oppmerksomhet.

5000 for billig-utgaven og 6000 for den dyreste. Dette er ekstremt mye penger, særlig siden folk flest ikke har HD, og heller ikke har behov for HD. Surfe kan man gjøre med Wii, forøvrig.

Kutaragi revolusjonerte konsollmarkedet med PS1, han har all grunn til å være stolt.

7042191[/snapback]

Og likevel så har han skutt seg selv i foten med PS3. Dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...