Gå til innhold

Begynner å tvile på HW-en i Wii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, som jeg hører er Wii sin arkitektur nokså like GC sin, så det er ikke noen grunn til å anta at Wii spillene vil få et ekstremt løft med det første da de får utnyttet den godt fra første stund. Men så ser de peneste Wii spillene også meget bra ut :) Så ser ingen grunn til å klage ennå, dersom dette blir standarden.

Når det gjelder å sammenlikne Xbox1 spill med Wii spill er jeg neimen ikke sikker på hvem som vinner ennå... GC hadde pene spill ja, men ikke i nærheten av de peneste til Xbox. Tviler fremdeles sterkt på at GC ville dradd HALO1, HALO2 og Ninja Gaiden, da disse titlene kjørte så bra som de gjør på grunn av hardisken. RE4 er jo pent og slikt, men sammenligner man områdene der med HALO2 blekner det fort. Men Zelda: TP ser jo ut til å bli både detaljert og få store områder, så skal bli artig å se hvordan det kjører på GC.

Lenke til kommentar

Enig i mye av det du sier der, men står fortsatt på at wii har bedre hw enn xbox. Hvem er uenige i det? Noen av årsakene til at noen av spillene ikke har sett så bra ut enda, kan kanskje være at de er porter fra den eldre genersjonen? vet ikkje jeg...Vi har fortsatt sett lite fra spillene slik de blir så vansklig å trekke en konklusjon utfra det...

Lenke til kommentar
Enig i mye av det du sier der, men står fortsatt på at wii har bedre hw enn xbox. Hvem er uenige i det? Noen av årsakene til at noen av spillene ikke har sett så bra ut enda, kan kanskje være at de er porter fra den eldre genersjonen? vet ikkje jeg...Vi har fortsatt sett lite fra spillene slik de blir så vansklig å trekke en konklusjon utfra det...

7037555[/snapback]

Glemte å nevne at jeg absolutt ikke tviler på at Hardwaren til Wii er bedre enn både GC og Xbox sin! Og det er en ting å se et par filmer fra spillene, men blant annet kommer nok Metroid og Mario Galaxy til å vise seg skikkelig når vi får de inn i husene våre :)

Lenke til kommentar
Ser også frem til final fantasy, resident evil og smash bros.

7037568[/snapback]

Kommer det et nytt Resident Evil til Wii også? :w00t:

Gleder meg i allefall som en unge til Smash Bros ja! Smash Bros Melee er uten tvil det morsomste multiplayerspillet jeg noensinne har spilt! Og at Snake er med er jo toppen av all heftighet!

Lenke til kommentar
At spillutviklerne ikke gjør jobben sin er ikke Nintendo sin skyld.

7031948[/snapback]

Sier noe der.

Alle de Wii spillene jeg har sett som Nintendo har laget selv har veldig bra grafikk (Super Mario Galaxy og Zelta TP bla.).

Kan nok ikke si det samme om spillene fra de andre produsentene.

7032014[/snapback]

Samme med DS'en. Nesten alle spill jeg har sett ligger på GBA-nivå, mens Nintendo sine spill ligger over N64. Hvorfor har 3rd party-utviklerne det så travelt med å slenge ut spilla sine? :no:

Lenke til kommentar

7031948[/snapback]

Sier noe der.

Alle de Wii spillene jeg har sett som Nintendo har laget selv har veldig bra grafikk (Super Mario Galaxy og Zelta TP bla.).

7032014[/snapback]

Samme med DS'en. Nesten alle spill jeg har sett ligger på GBA-nivå, mens Nintendo sine spill ligger over N64. Hvorfor har 3rd party-utviklerne det så travelt med å slenge ut spilla sine? :no:

7037960[/snapback]

Dette kan jeg ikke si meg enig i. Dette er ikke noe som i hovedsak gjelder 3rd party. Nintendo lager en stor del av spilla selv, og det er få av disse som leverer på annet enn det kontrollermessige av det jeg har sett. Ok, jeg skal inrømme at Zelda TP har en viss apell når det gjelder atmosfæren, men å overgå visuelt hva vi har sett på PS2 og xbox gjør det ikke. :)

Lenke til kommentar

Nå må vi også huske på at de har presset boksen ned som bare rakkeren så den ikke skal dominere stua(som du visse andre beist). Og selv om den er knøttliten har de presset ned strømforbruket på den yteligere. Jeg synes det er virkelig imponerende med en så liten boks som har plass til 4x GC kontroller, memorycard, blootooth reciever, SD-card slot in og innebygd trådløst nettverk. De fleste gamere bryr seg jo ikke om størrelse på boksen, bare de får spilt. Men voksne folk vil nok helst ha en så diskre boks som mulig, enten det er de eller ungene dems som skal spille.

Hvorfor nevner ingen grafikken til metroid? Jeg synes nå den er ganske smooth.

Screenie Kanskje ikke det mest representative bildet, men det er bra pent i HD-opptak

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar

7031948[/snapback]

Sier noe der.

7032014[/snapback]

7037960[/snapback]

Nintendos egne DS-spill ligger ikke over N64. DS har eksistert i to år, og på to år hadde vi sett spill som Mario 64, Starfox 64, Wave Race 64, og Banjo Kazooie til N64. Jeg har ikke sett noe som overgår disse spillene grafisk på DS.

EAs spill har også god grafikk til å være DS.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Tallene er hentet fra utviklerverktøyet som utviklere brukte t.o.m april 2006. Mulig det er oppjustert nå. Nintendo selv har uttalt at den blir 2-3 ganger kraftigere enn gamecube, noe som for øvrig er langt kraftigere enn en xbox.

7037465[/snapback]

Etter bildene å dømme, blir den ikke mye sterkere enn XBOX. Zelda ser riktig nok flott ut, men jeg har sett bedre grafikk på XBOX og PS2.

Lenke til kommentar
Etter bildene å dømme, blir den ikke mye sterkere enn XBOX. Zelda ser riktig nok flott ut, men jeg har sett bedre grafikk på XBOX og PS2.

7038510[/snapback]

Wii er sterkere selv om bildene fra spill ikke direkte tyder på det. Selv Gamecube kunne måle seg med Xbox med rundt 40% lavere klokkehastighet. Det derimot Xbox har som sin fordel her er bedre shaderstøtte på skjermkortet som har funksjoner inne Directx. Flipper på Gamecube hadde en mer universal type shader som utviklere sjeldent brukte pga. GC hadde for lite minne.

Wii med mer RAM og forbedret skjermkort vil kunne levere spill godt over Xbox når utviklere får utnyttet konsollen. Jeg personlig trodde dette skulle gå fortere enn en ny konsoll, da Wii er bygd på arkitekturen til GC, men det viste seg ikke å være tilfellet. Derimot har utviklere fokusert på kontrollen og det er det vi ser resultetet av. Vi må nok vente til andre generasjons-spill før vi kan se noe av det Wii kan gjøre grafisk.

Lenke til kommentar

7038510[/snapback]

Du bruker hele tiden Zelda, som er laget for GC og Wii som eksempel.... Så vidt jeg vet er den eneste forskjellen mellom Zelda til GC og Zelda til Wii kontrollen, det er ingen grafisk forskjell. Dvs at Zelda ikke vil utnytte alt som Wii har av kraft, men det ser fortsatt veldig bra ut.

Når det gjelder spillene du påstår ser så mye bedre ut enn spillene som kommer til Wii....

Her er noen bilder fra Halo:

Bilde 1

Bilde 2

Og her er noen bilder fra Red Steel:

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Enough said.

Lenke til kommentar

7038510[/snapback]

Du bruker hele tiden Zelda, som er laget for GC og Wii som eksempel.... Så vidt jeg vet er den eneste forskjellen mellom Zelda til GC og Zelda til Wii kontrollen, det er ingen grafisk forskjell. Dvs at Zelda ikke vil utnytte alt som Wii har av kraft, men det ser fortsatt veldig bra ut.

Når det gjelder spillene du påstår ser så mye bedre ut enn spillene som kommer til Wii....

Her er noen bilder fra Halo:

Bilde 1

Bilde 2

Og her er noen bilder fra Red Steel:

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Enough said.

7038772[/snapback]

Selektiv bildeposting FTW! :roll:

GT Pro Seies (til 550 kr):

26167_5_LRG.jpg

Forza Motorsport:

sim-forza-2.jpg

Lenke til kommentar
Selektiv bildeposting FTW! :roll:

:!:

(PS: Men både for og mot deg...)

edit:

Gamespot har en hands-on med GT Pro Series nå. Virker faktisk ganske lovende:

http://www.gamespot.com/wii/driving/gtpros...tml?sid=6159522

In all, GT Pro Series has a cool look, lots of game modes, and controls that feel good. It's too early (and too optimistic) to say if the game will become the Wii's Gran Turismo series just yet, but we're holding out hope that our favorable early impressions of the game are upheld when the final version is released later this year.
Endret av TCi
Lenke til kommentar

Red Steel

Red Steel igjen...

Splinter Cell DA til Wii

Mer Splinter Cell Wii

Grafikken her er MINST på Xbox-nivå, om ikke høyere.

Og ang. selektiv bildeposting, var vel dette en tråd om hva Wii kan prestere, ikke om hvilke spill som ikke leverer på grafisk plan. Call of Duty 3, Far Cry Vengeance og GT Pro ser elendige ut ja, men de viser på ingen måte hva Wii presterer når den blir godt nok utnyttet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...