Gå til innhold

Begynner å tvile på HW-en i Wii

Anbefalte innlegg

Men er det riktig å sammenligne med launch-titlene til PS2? Det er strengt tatt noen år siden... Med maskinkraften til Wii, burde det ikke være noe problem å ha luanch titler som ser ut som siste generasjons PS2 spill, ikke første...

Det må være lov å stille krav til det visuelle også hos Wii. Det er noen få spill som ser OK ut, men dessverre mange som nesten ser ut som 1. generasjons PS2 spill ( satt litt på spissen).

7035885[/snapback]

Jepp, jeg vet og er enig. Men som sagt tror jeg at det er kontrollen som har "skylden" i at grafikken er såpass i skrivende stund. Det kommer seg nok etterhvert.

Tro meg, jeg er ikke ute etter å forsvare Wii hele tiden og er også skuffet over den begredelige grafikken på noen av titlene. Men heldigvis er man ikke tvunget til å kjøpe noe som helst om man ikke ønsker det. Samtidig er det meningsløst å rakke ned på andre som er interessert i en konsoll de mener de vil ha det gøy med. (ikke nødvendigvis rettet mot deg, men generelt)

Hagforce: Ja, jeg er enig, men sånn ble det ikke. Det må vi bare akseptere rett og slett. Uansett, hva ville vi måtte ha betalt hvis Wii hadde samme muligheter som PS3? 8000kr? Hadde det vært interessant for deg?

Og for de som er så opphengt i screenshots:

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/...28055015400.jpg

:)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ute etter å rakke ned på de som ser fram til konsollen. Håper bare det ikke tar lang tid før en er forbi tech demoene som viser fram kontrolleren, til spill som er gjennomførte også grafisk. Mario Galaxy ser bra ut, også Zelda TP, men usikker på om jeg faktisk vil like kontrolleren.

For egen del tror jeg Wii ikke vil være den faste konsollen, men trekkes fram for "casual gaming" når jeg lei av å sitte tilbakelent i sofaen.

Det er uansett for tidlig å si noe før konsollen er i hus og testa over lengre tid. Har tatt feil før....

Endret av jag
Lenke til kommentar
Enkelt og greit: Vil du ikke ha den, så ikke kjøp den.

vil du ha den,så gidd lage slike tråder og kos deg med en Wii når den kommer.

Totalt unødvendig tråd!

7035985[/snapback]

Ja, pokker heller! Ikke klag på Nintendo for pokker. Godta rævkjøringen fra dem eller hold kjeft. *sarkasme*.

Slik virker det på meg når man kritiserer Nintendo littegrann. Nintendo fansen minner om kristne gærninger, helt umulig å prate fornuft til og lever helt i sin egne innelukkede verden.

Lenke til kommentar
Ikke ute etter å rakke ned på de som ser fram til konsollen. Håper bare det ikke tar lang tid før en er forbi tech demoene som viser fram kontrolleren til spill som er gjennomførte også grafisk. Mari Galaxy ser bra ut, også Zelda TP, men usikker på om jeg faktisk vil like kontrolleren.

For egen del tror jeg Wii ikke vil være den faste konsollen, men trekkes fram for "casual gaming" når jeg lei av å sitte tilbakelent i sofaen.

Det er uansett for tidlig å si noe før konsollen er i hus og testa over lengre tid. Har tatt feil før....

7035995[/snapback]

Helt enig med deg i det første utsagnet ditt. Desverre tror jeg at en slik techdemo startfase er helt nødvendig. Bare se på DS og de elendige spillene den stilte med i begynnelsen og se hvor mange fantastiske spill som finnes på den nå! Det samme må ikke nødvendigvis skje med Wii, men sjansene er store.

Hossa: For det første kan det du sier sies om alle fanboys, også PS3-klubben :) For det andre så er ikke det du sier nødvendigvis sant. Jeg er stor fan av Nintendo og det de gjør, men har så absolutt øynene oppe for kritikk. Noe av kritikken er bare regelrett tåpelig, mens noe er beretiget. Det samme kan sies om kritikken mot PS3 og Xbox360 for den saks skyld.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Snip

Nei, Wii er selvsagt ikke fritatt fra det visuelle, men det får da være måte på generalisering...

Så du mener helt ærlig at launchtitlene Twilight Princess og Red Steel ser _dårligere_ ut enn Dreamcast spill? Det er nesten det dummeste jeg har hørt om Wii til nå, minus det utsagnet noen her hadde om at C64 hadde bedre grafikk. Seriøst, noen trenger å ta seg litt sammen. Greit at man husker at disse titlene hadde super grafikk før i tiden og det er naturlig at vi sammenligner med dagens spill, men gjør dere en tjeneste og sammenlign skjermbilder fra PS2 launchtitles, dreamcast spill og Wii-spill. Ser dere ærlig talt ikke forskjell, eventuelt at Wii er dårligere?

Må si meg enig i at noen titler på Wii ser helt forjævelig ut. Ta GT Pro for eksempell. Ser dårlig ut i forhold til dagens standard men det er fortsatt ikke dårligere enn de aller første PS2 spillene...

Jeg tror at grunnen til at en del titler har begredelig grafikk akkurat nå er at utviklerne har i første omgang valgt å legge fokus på kontrollen. Jada, unnskyldninger, unnskyldninger, men hvis vi ser realiteten i øynene kan dette faktisk være tilfellet. Når utviklerne har blitt kjent med kontrollen ordentlig så tror jeg at vi kan fovente noen storspill!

No reason to panic guys, take it easy ;)

7035729[/snapback]

Jeg tror det er andre som trenger å ta seg sammen. Beklager, men jeg tror rett og slett ikke du har tilstrekkelig kjennskap til de titlene jeg nevnte for Dreamcast. :ermm:

De titlene var banebrytende og nyskapende på hver sin måte, og jeg har ikke sett noe på Wii inkludert Red Steel og Zelda TP som overgår de.

-Annet enn måten man kontrollerer på.

Selvfølgelig er det enkelttitler på både xbox og ps2 som var dårlig ved launch, men jeg vil tørre og påstå at tilogmed PS2 som hadde mer eller mindre den dårligeste launch lineup'en i manns minne hadde bedre lanseringstitler grafisk enn det jeg har registrert at Wii kommer med.

Nå er det blitt sagt og argumentert for at Wii er en GC på steroider og skal ikke være noe særlig større utfordring å utvikle for enn GC.

Og jeg trenger ikke å gå tilbake å se etter screenshots. Dreamcasten var seinest i bruk i helga, og PS2 og Xbox'en min kjører støtt gamle titler som Tekken Tag, RidgeRacer V, Halo og DoA3. :)

Lenke til kommentar

Grafikk er ikke allt. Jeg ser det er flere spill med grafikk under mine krav, men det er og mange som jeg er meget fornøyd med grafisk sett.

Edit: Zelda fåes forresten til Gamecube med samme grafikken. Hadde spillet vært Wii only hadde de sikkert kunne forbedret grafikken.

Jeg "tror" de fleste første spillene er utviklet på Gamecube developer kits.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Håer Nintendo har flere visjoner med Wii enn kun måten å styre på. Det kan være litt tynt i lengden tror jeg. Se på MS, de viste nå noen av sine visjoner og på hvilke områder de vil forbedre seg på. Jeg tenker da på f eks Live Anywhere, Peter Jackson, Live (som hadde et godt utgangspunkt). Det tok ett år etter launch før dette kom offisielt fram. Håper Nintendo også har sine fremtidsvisjoner og planer som kommer tilsyne etterhvert.

GC var kanskje den konsollen jeg var mest fornøyd med takket være noen glimrende, men altfor få spill. Kvaliteten til RE4 er etter min mening noe av det beste noensinne, kansjke får vi se mer av dette på Wii?

EDIT: Poenget mitt er at det kanskje ikke er ambisiøst nok med kun ny måte å styre på, det komme noe mer også. Hvor lenge vil det fenge etter Wii Sports 14?! Men som sagt, ambisjonene og planene kommer nok ikke dagen etter lansering...

Etter 360 er vi kanskje litt mer forventningsfulle til hva vi får se fra Wii på samme tidspunkt med hva vi får fra 360 selv om den har vært ett år lenger på markedet (knotete forklart)...

Endret av jag
Lenke til kommentar

7035729[/snapback]

Jeg tror det er andre som trenger å ta seg sammen. Beklager, men jeg tror rett og slett ikke du har tilstrekkelig kjennskap til de titlene jeg nevnte for Dreamcast. :ermm:

De titlene var banebrytende og nyskapende på hver sin måte, og jeg har ikke sett noe på Wii inkludert Red Steel og Zelda TP som overgår de.

-Annet enn måten man kontrollerer på.

Selvfølgelig er det enkelttitler på både xbox og ps2 som var dårlig ved launch, men jeg vil tørre og påstå at tilogmed PS2 som hadde mer eller mindre den dårligeste launch lineup'en i manns minne hadde bedre lanseringstitler grafisk enn det jeg har registrert at Wii kommer med.

Nå er det blitt sagt og argumentert for at Wii er en GC på steroider og skal ikke være noe særlig større utfordring å utvikle for enn GC.

Og jeg trenger ikke å gå tilbake å se etter screenshots. Dreamcasten var seinest i bruk i helga, og PS2 og Xbox'en min kjører støtt gamle titler som Tekken Tag, RidgeRacer V, Halo og DoA3. :)

7036063[/snapback]

Det stemmer at jeg ikke har tilstrekkelig kjennskap til Shenmue, men jeg har spilt Soul Calibur II og tviler egentlig litt på at dette ser dårligere ut enn det første spillet. Beklager om jeg tar feil og bøyer meg i støvet for det, men jeg står allikevel ved det jeg sa.

Stemmer at Wii basically er en "GC på steroider" og jeg tror ikke det tar lang tid før vi får se gode og imponerende titler. Skjer ikke dette blir jeg jo selvsagt skuffet selv om grafikk ikke er alfa omega.

Lenke til kommentar

om å gjøre å være mest grafikk-hore for tiden?

har folk glemt bort hva gameplay er?

er så mye syting på Wii'en forr tiden og jeg skjønner det ikke.

se på DS'en vs PSP'en folk digger rett å slett morsomme spill (hvem hadde trodd)

selv tror jeg det blir det samme med Wii'en.

jeg har en 360 som skal ta seg av mine grafiske "needs" så skal jeg ha det mye morro med wii'en.

Lenke til kommentar
IGN Wii: How big is the Wii Far Cry development team and how long have you been working on the game?

Fabrice Cuny:We started working on Far Cry Vengeance at the same time as Predator. More than 60 people are working on the title.

Fabrice Cuny: We worked hard on this game, we are really glad that Nintendo's fans will be able to discover the Far Cry Universe and we hope that you will enjoy it as much as we enjoy creating it.

De har altså jobbet lenge med denne porten. Over 60 folk til og med.

Og slik ser det ut i forhold til Xbox som kom ut for lenge siden.

Wii

FarWii.jpg

FarWii2.jpg

WiiFar.jpg

Xbox

FarBox.jpg

far-cry-instincts-20050920061603211.jpg

Er det rart folk tviler ?

Lenke til kommentar

se på DS'en vs PSP'en  folk digger rett å slett morsomme spill (hvem hadde trodd)

jeg har en 360 som skal ta seg av mine grafiske "needs" så skal jeg ha det mye morro med wii'en.

7036219[/snapback]

Bærbær og konsoll er helt forskjellige markeder. Kan ikke sammenlignes. Folk vil gjerne ha litt grafikk på sine tv`er. Bærbare maskiner er også mest unger som spiller på.

Så fordi ikke alle er like begeistret for en fremtid med vifte-med-armene-styremåte og 5 års gammel grafikk så er de grafikk horer ?

Wii kontroll er ikke nødvendigvis synonymt med bra gameplay. Den er ikke noen garanti for bra gameplay.

Lenke til kommentar

se på DS'en vs PSP'en  folk digger rett å slett morsomme spill (hvem hadde trodd)

7036219[/snapback]

Det er det som er litt av poenget her også. Man produserer enkle spill med enkel og billig grafikk som har 'spillbarhet' eller 'gameplay' i form av en annerledes kontroller. Slike spill må da ha svært lave utviklingskostnader, eller hva? Ihverfall i forhold til type GoW og Resistance.

Man kan nok ikke forvente seg at Nintendo legger prisinga på spill noe særlig mye lavere enn de andre heller.

Lenke til kommentar

7036219[/snapback]

Bærbær og konsoll er helt forskjellige markeder. Kan ikke sammenlignes. Folk vil gjerne ha litt grafikk på sine tv`er. Bærbare maskiner er også mest unger som spiller på.

Så fordi ikke alle er like begeistret for en fremtid med vifte-med-armene-styremåte og 5 års gammel grafikk så er de grafikk horer ?

Wii kontroll er ikke nødvendigvis synonymt med bra gameplay. Den er ikke noen garanti for bra gameplay.

7036327[/snapback]

Nei, det sier seg selv det siste du sier, men det gjelder jo også grafikk... Grafikk er ingen garanti for bra gameplay/spill.

FHJ: Jo, prisinga på Wii-spilla er 10$ mindre enn Xbox360 i USA. Dette betyr dog ikke at vi i Norge får billigere spill av grunner allerede kjent.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

se på DS'en vs PSP'en   folk digger rett å slett morsomme spill (hvem hadde trodd)

7036219[/snapback]

7036327[/snapback]

Du har flere gode argumenter, men husk at dette ikke er en Nintendo-bashing-tråd. Å opprette en tråd kun for å gjøre narr av en konsoll, vil være å synke ned på samme nivå som Nintendo-fanboyene på forumet. :)

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

7036219[/snapback]

7036327[/snapback]

Nei, det sier seg selv det siste du sier, men det gjelder jo også grafikk... Grafikk er ingen garanti for bra gameplay/spill.

FHJ: Jo, prisinga på Wii-spilla er 10$ mindre enn Xbox360 i USA. Dette betyr dog ikke at vi i Norge får billigere spill av grunner allerede kjent.

7036332[/snapback]

Men bra grafikk trekker jo ikke akkurat opplevelsen ned heller. Hadde vi ikke trengt bedre grafikk hadde man ikke trengt bedre hardware. Og bra hardware er ikke bare for bedre grafikk, men også bedre AI, fysikk osv.

Endret av Hossa
Lenke til kommentar
Pris på 10$US for titler tror jeg ikke du får se. De skal da ha til salt i teen Japanerne også. 60$US har blitt hentydet for lanseringstitlene..

http://wii.qj.net/index.php?pg=49&aid=59178

7036412[/snapback]

Tror du så hva jeg skrev før jeg rettet opp feilen. Det jeg mente var 10USD mindre for Wii-spill en Xbox360. Hvertfall det Nintendo selv sier om firstparty. Er godt mulig de ljuger, men det har jeg ikke noe forutsetning for å vite så jeg tar deres utsagn som god fisk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...