Gå til innhold

Begynner å tvile på HW-en i Wii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snip

Litt smør på flesk der vel?

Du sier først at de går andre veier samtidig skal vi altså sammenligne konsollen med X360/PS3?

7032386[/snapback]

Verken smør eller flesk der :)

Jeg sier ikke noe om å sammenligne med PS3 og 360. Man bør kunne vurdere Wii ut fra hva man burde kunne forvente seg av en nexgen Nintendo konsoll.

Den bør i alle tilfelle kunne prestere bedre enn forrige generasjon. Det har den så absolutt hardware til å kunne gjøre. :)

EDIT: Snippet vekk noe unødvendig.. :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Snip

Litt smør på flesk der vel?

Du sier først at de går andre veier samtidig skal vi altså sammenligne konsollen med X360/PS3?

7032386[/snapback]

Verken smør eller flesk der :)

Jeg sier ikke noe om å sammenligne med PS3 og 360. Man bør kunne vurdere Wii ut fra hva man burde kunne forvente seg av en nexgen Nintendo konsoll.

Den bør i alle tilfelle kunne prestere bedre enn forrige generasjon. Det har den så absolutt hardware til å kunne gjøre. :)

EDIT: Snippet vekk noe unødvendig.. :)

7032477[/snapback]

Den har allerede vist at den er bedre.

Se hva Bungie klarte å få ut av en maskin som har 733Mhz og 64MB ram (Halo)

Nintendo trenger ikke vri seg i håret om de skal kjøre i 720p/1080i/1080p men her kan de altså bruke all maskinvaren de har i den til grafikken.

Det vi har sett nå er sikkert bare overflaten av hva den kan gjøre.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Snip

Nintendo trenger ikke vri seg i håret om de skal kjøre i 720p/1080i/1080p men her kan de altså bruke all maskinvaren de har i den til grafikken.

7032516[/snapback]

Ummm :hmm: Ser ikke helt hva du forsøker å si her. Wii har vist at den er bedre (enn hva?) fordi at Bungie laget Halo på xbox?

Lenke til kommentar
Nintendo lovet vel at uten HDTV ville vi ikke merke forskjell på Wii vs. PS3/360?

Nintendo har lovet veldig lite, men Wii er selvsagt kraftigere enn forrige generasjons kontroller.

De lovet vel også at den skulle få bedre HW enn forrige generasjons konsoller?

Det har den da også. Hvorfor lurer du på det?

Jeg lot meg lure av begge disse løgnene, og skal heretter ta Nintendos utsagn med en klype salt.

Nå har jo du som regel vært skeptisk til Wii, så det overrasker meg ikke :)

Men det er litt dumt å trekke frem ett enkelt spill og generalisere ut fra det.

Lenke til kommentar
Snip

7032516[/snapback]

Ummm :hmm: Ser ikke helt hva du forsøker å si her. Wii har vist at den er bedre (enn hva?) fordi at Bungie laget Halo på xbox?

7032616[/snapback]

Forsøker å si at vi vil nok få se skikkelig bra grafikk på Wii. Selv om hardwaren er dårligere enn X360/PS3, så kan den komme veldig nærme. Grunnen er at de kan bruke alle ressursene til grafikk og lyd og ikke oppløsning

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Lei av sånne "tviler på nintendo Wii" og "Wii ser dårlig ut" -tråder. Vent nå til Wii har vært på markedet en stund og det har kommet flere spill til konsollen først. Og hva er vitsen med å generalisere utifra et skjermbilde som skal sammenligne Wii og ps3 grafikkmessig? Har nintendo noen gang sagt at dem kommer til å kjempe mot ps3 eller 360 på grafikk? Nei.

Jeg tviler hvert fall ikke på at det vil komme masse grafiske perler til den lille søte konsollen. Bare se tilbake på xbox og ps2... Det er jo masse spill som har kommet ut til disse konsollene som faktisk er fine eller fantastiske å se på. Tør jeg nevne Shadow of the Colossus eller Halo. Fable. Ninja Gaiden.

Bare se på Zelda, Metroid, Super Mario Galaxy eller Red Steel... Jeg synes det ser ganske bra ut allerede!

*EDIT* Forøvrig kommer det vel Final Fantasy og Resident Evil spill til Wii også etterhvert. :)

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Lei av sånne "tviler på nintendo Wii" og "Wii ser dårlig ut" -tråder. Vent nå til Wii har vært på markedet en stund og det har kommet flere spill til konsollen først. Og hva er vitsen med å generalisere utifra et skjermbilde som skal sammenligne Wii og ps3 grafikkmessig? Har nintendo noen gang sagt at dem kommer til å kjempe mot ps3 eller 360 på grafikk? Nei.

Jeg tviler hvert fall ikke på at det vil komme masse grafiske perler til den lille søte konsollen. Bare se tilbake på xbox og ps2... Det er jo masse spill som har kommet ut til disse konsollene som faktisk er fine eller fantastiske å se på. Tør jeg nevne Shadow of the Colossus eller Halo. Fable. Ninja Gaiden.

Bare se på Zelda, Metroid, Super Mario Galaxy eller Red Steel... Jeg synes det ser ganske bra ut allerede!

*EDIT* Forøvrig kommer det vel Final Fantasy og Resident Evil spill til Wii også etterhvert.  :)

7034941[/snapback]

Det er vel ca 2 tråder om det ja. :hmm: Det forekommer meg som om Wii er lillebroren som det er rett og slett slemt å kritisere. Det blir liksom fremstilt sånn at Nintendo "kan ikke noe for det" og "er så modig og flinke så"..

Ja, det finnes mye i forrige generasjon som ser virkelig flott ut. Og Wii bør kunne overgå disse, -men launch titlene til Xbox og PS2 så bedre ut enn det jeg har sett til nå. Ja, de spilla jeg har på Dreamcasten min ser bedre ut, og de begynner å nærme seg 8 år gamle nå. Eks. vis Ecco, Soul Calibur og Shenmue.

Er det slik at Wii er fritatt for alt det visuelle pga at de har en fancy kontroller? :dontgetit:

Lenke til kommentar

*EDIT* Forøvrig kommer det vel Final Fantasy og Resident Evil spill til Wii også etterhvert.  :)

7034941[/snapback]

Det er vel ca 2 tråder om det ja. :hmm: Det forekommer meg som om Wii er lillebroren som det er rett og slett slemt å kritisere. Det blir liksom fremstilt sånn at Nintendo "kan ikke noe for det" og "er så modig og flinke så"..

Ja, det finnes mye i forrige generasjon som ser virkelig flott ut. Og Wii bør kunne overgå disse, -men launch titlene til Xbox og PS2 så bedre ut enn det jeg har sett til nå. Ja, de spilla jeg har på Dreamcasten min ser bedre ut, og de begynner å nærme seg 8 år gamle nå. Eks. vis Ecco, Soul Calibur og Shenmue.

Er det slik at Wii er fritatt for alt det visuelle pga at de har en fancy kontroller? :dontgetit:

7035150[/snapback]

Nei, Wii er selvsagt ikke fritatt fra det visuelle, men det får da være måte på generalisering...

Så du mener helt ærlig at launchtitlene Twilight Princess og Red Steel ser _dårligere_ ut enn Dreamcast spill? Det er nesten det dummeste jeg har hørt om Wii til nå, minus det utsagnet noen her hadde om at C64 hadde bedre grafikk. Seriøst, noen trenger å ta seg litt sammen. Greit at man husker at disse titlene hadde super grafikk før i tiden og det er naturlig at vi sammenligner med dagens spill, men gjør dere en tjeneste og sammenlign skjermbilder fra PS2 launchtitles, dreamcast spill og Wii-spill. Ser dere ærlig talt ikke forskjell, eventuelt at Wii er dårligere?

Må si meg enig i at noen titler på Wii ser helt forjævelig ut. Ta GT Pro for eksempell. Ser dårlig ut i forhold til dagens standard men det er fortsatt ikke dårligere enn de aller første PS2 spillene...

Jeg tror at grunnen til at en del titler har begredelig grafikk akkurat nå er at utviklerne har i første omgang valgt å legge fokus på kontrollen. Jada, unnskyldninger, unnskyldninger, men hvis vi ser realiteten i øynene kan dette faktisk være tilfellet. Når utviklerne har blitt kjent med kontrollen ordentlig så tror jeg at vi kan fovente noen storspill!

No reason to panic guys, take it easy ;)

Lenke til kommentar
Wii spill ser vel rett og slett ut som xbox spill, er vel kontrollen som er det store.

Ikke noe for meg :thumbdown:

7035240[/snapback]

Hittil er den ikke i nærheten engang vil nå jeg si. Og jeg tviler sterkt på at den vil få bedre grafikk en de beste Xbox spillene. Jeg tror det når jeg ser det.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke vitsen med wii i alle fall.

Bare ny kontroll, som jeg uansett ikke ønsker.

Billig er den heller ikke.

Kanskje noe for barn?.

7035794[/snapback]

Du skjønner ikke vitsen med Wii? Du skjønner altså ikke Wii-moten kanskje endrer måten vi spiller konsollspill på for alltid? Ikke helt nøyaktig kanskje, men det er et steg i riktig retning.

Så din mening er at vi skal beholde det gamle kontrollsystemet og heller kjøre grafikk, grafikk, grafikk korrekt? Hva skjer så når vi når det punktet hvor man ikke kan få besre grafikk?

Var hos Elkjøp i dag. De sa de ville selge konsollen for 1999. Dette er uten lokketilbud. Jeg synes ikke dette er spesielt dyrt, men det er selvsagt opptil hver enkel.

For barn faktisk... Ville du gitt Zelda, Red Steel eller Call of Duty til ditt barn?

Nå er ikke min oppgave å overbevise deg om at du må kjøpe Wii, da dette bryr meg særdeles lite, men jeg reagerer når du kommer med tullete utsagn :)

Lenke til kommentar

Nei, Wii er selvsagt ikke fritatt fra det visuelle, men det får da være måte på generalisering...

Så du mener helt ærlig at launchtitlene Twilight Princess og Red Steel ser _dårligere_ ut enn Dreamcast spill? Det er nesten det dummeste jeg har hørt om Wii til nå, minus det utsagnet noen her hadde om at C64 hadde bedre grafikk. Seriøst, noen trenger å ta seg litt sammen. Greit at man husker at disse titlene hadde super grafikk før i tiden og det er naturlig at vi sammenligner med dagens spill, men gjør dere en tjeneste og sammenlign skjermbilder fra PS2 launchtitles, dreamcast spill og Wii-spill. Ser dere ærlig talt ikke forskjell, eventuelt at Wii er dårligere?

Må si meg enig i at noen titler på Wii ser helt forjævelig ut. Ta GT Pro for eksempell. Ser dårlig ut i forhold til dagens standard men det er fortsatt ikke dårligere enn de aller første PS2 spillene...

Jeg tror at grunnen til at en del titler har begredelig grafikk akkurat nå er at utviklerne har i første omgang valgt å legge fokus på kontrollen. Jada, unnskyldninger, unnskyldninger, men hvis vi ser realiteten i øynene kan dette faktisk være tilfellet. Når utviklerne har blitt kjent med kontrollen ordentlig så tror jeg at vi kan fovente noen storspill!

No reason to panic guys, take it easy ;)

7035729[/snapback]

Men er det riktig å sammenligne med launch-titlene til PS2? Det er strengt tatt noen år siden... Med maskinkraften til Wii, burde det ikke være noe problem å ha luanch titler som ser ut som siste generasjons PS2 spill, ikke første...

Det må være lov å stille krav til det visuelle også hos Wii. Det er noen få spill som ser OK ut, men dessverre mange som nesten ser ut som 1. generasjons PS2 spill ( satt litt på spissen).

EDIT: I tillegg bygger den videre på GC plattformen som har vært ute noen år, så det visuelle burde være plankekjøring... Litt synd hvis de første spillene i stor grad er tech demoer.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Joda, kontrolleren er jo innovativ.

Men i og med at det er "gammel" hardware er det jo nettopp bare det, en ny kontroller.

Blir ometrent som om at microsoft kommer med ny kontroller, og kaller det xbox 2.

Hadde vært mye bedre med nextgen hardware og kontroller. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...