Gå til innhold

Begynner å tvile på HW-en i Wii

Anbefalte innlegg

http://ps3.qj.net/Gameplay-or-graphics-A-C...pg/49/aid/68779

Nintendo lovet vel at uten HDTV ville vi ikke merke forskjell på Wii vs. PS3/360? De lovet vel også at den skulle få bedre HW enn forrige generasjons konsoller? Jeg lot meg lure av begge disse løgnene, og skal heretter ta Nintendos utsagn med en klype salt.

Misforstå meg rett, Wii trekker det lengste strået når det gjelder håndkontrollen, men jeg kommer til å vente litt før jeg kjøper den, til jeg ser om de nye mulighetene faktisk blir brukt, og ikke bare blir en gimmick, og til prisen blir adskillig lavere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dinsdale som har prøvd konsollen

Konsollen er ren og skjer spilleglede og med den prisen blir jeg overrasket om dette ikke blir årets julegave. Hvis butikker klarer å lage skikkelige stands hvor man kan teste Wii kommer også mor og bestemor til å finne ut hvor moro dette er. Tilomed oldefar kan fiske. Og det skal ikke forundre meg om det dukker opp et hekle-spill til oldemor.
Lenke til kommentar

Det får da være grenser til sammenligninger. Dette blir omtrent det samme som å sammenligne Nintendo DS og PSP. Det er bare dumt. Du kan ikke sammenligne grafikk på maskiner på henholdsvis 3.2GHz og ~1GHz. Og skjermkortene er det enda større forskjell på.

Rister bare oppgitt på hodet når jeg ser sammenligninger på så store maskinvareforskjeller.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Nintendo lovet vel at uten HDTV ville vi ikke merke forskjell på Wii vs. PS3/360?

7031777[/snapback]

Niks

De lovet vel også at den skulle få bedre HW enn forrige generasjons konsoller?

7031777[/snapback]

Og det har den! jay!

Morsomt bilde i den linken though! :p

Lenke til kommentar

Nintendo lovet vel at uten HDTV ville vi ikke merke forskjell på Wii vs. PS3/360? De lovet vel også at den skulle få bedre HW enn forrige generasjons konsoller? Jeg lot meg lure av begge disse løgnene, og skal heretter ta Nintendos utsagn med en klype salt.

Misforstå meg rett, Wii trekker det lengste strået når det gjelder håndkontrollen, men jeg kommer til å vente litt før jeg kjøper den, til jeg ser om de nye mulighetene faktisk blir brukt, og ikke bare blir en gimmick, og til prisen blir adskillig lavere.

7031777[/snapback]

Nintendo har aldri lovet at det man ikke vil merke forskjell uten HDTV, Nintendo har faktisk aldri lovet noe mtp. grafikk.

Den har også kraftigere maskinvare enn forgjengeren, så skjønner ikke hvorfor dette skal være en løgn.

At spillutviklerne ikke gjør jobben sin er ikke Nintendo sin skyld.

Lenke til kommentar

7031948[/snapback]

Sier noe der.

Alle de Wii spillene jeg har sett som Nintendo har laget selv har veldig bra grafikk (Super Mario Galaxy og Zelta TP bla.).

Kan nok ikke si det samme om spillene fra de andre produsentene.

Lenke til kommentar

7031777[/snapback]

Nintendo har aldri lovet at det man ikke vil merke forskjell uten HDTV, Nintendo har faktisk aldri lovet noe mtp. grafikk.

Den har også kraftigere maskinvare enn forgjengeren, så skjønner ikke hvorfor dette skal være en løgn.

7031948[/snapback]

"Ikke gjør jobben sin"? Red Steel er det eneste Wii-spillet jeg har sett som har god grafikk. God grafikk etter dagens standard finnes også på PS2 og XBOX.

Lenke til kommentar
det nye mario spillet har da også god grafikk

7032035[/snapback]

Har sett bedre grafikk på PS2 og XBOX. Daxter på PSP har nesten like god grafikk, om man ser bort i fra at Daxter ikke har fresnel-refleksjoner på figurene.

7032043[/snapback]

Der mistet du ihvertfall all troverdighet. Man kan da ikke sammenligne noe som ser bra ut på en 4 tommers skjerm med noe som skal vises på en stor tv. Om polycounten til daxter var like høy som nesa til mario hadde det fortsatt sett bra ut.

Lenke til kommentar
TP ser ut til å bli noe av det penest eg har sett. Fargebruken,stilen og det artistiske etc. er blandet så godt sammen at eg nesten må grine.

Trenger ikkje extrem teknologi i shadere i hytt og gevær for å få flott grafikk.

7032152[/snapback]

Enig. Se hva de klarer å få til med TP

Lenke til kommentar
TP ser ut til å bli noe av det penest eg har sett. Fargebruken,stilen og det artistiske etc. er blandet så godt sammen at eg nesten må grine.

Trenger ikkje extrem teknologi i shadere i hytt og gevær for å få flott grafikk.

7032152[/snapback]

Ja. Og det er faktisk bygd for Gamecube, ikke Wii. Sier vel litt.

Lenke til kommentar

7032152[/snapback]

Ja. Og det er faktisk bygd for Gamecube, ikke Wii. Sier vel litt.

7032190[/snapback]

Absolutt!

Og etter sigende skal det ikkje vere noen forskjeller grafisk på spillet ;) Gleder meg litt til vi ser ka vi sitter igjen med etter 3-4 år.

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke så forferdelig mye på hardwaren, den er da der den. :)

Det jeg bekymrer meg litt mer for er til hvilken grad de utnytter den. Det jeg har sett av spill til dato spiller nesten kun på hvordan man kontrollerer og drar svært lite nytte av det man har under panseret. Krever wiimoten vanvittig med prosesseringskraft eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Nå er det du som drar inn PS3 og fanboyisme her. Ser ikke at Wii skal være helt utenfor alt som heter kritikk og snike seg unna fordi de går andre veier. ;)

7032367[/snapback]

Det er sant. Er flere sider med Wii som er kritkkverdig. Men å sammenligne grafikken på to helt forskjellige type maskinvare blir å ta det til det ekstreme.

Lenke til kommentar
Nå er det du som drar inn PS3 og fanboyisme her. Ser ikke at Wii skal være helt utenfor alt som heter kritikk og snike seg unna fordi de går andre veier. ;)

7032367[/snapback]

Litt smør på flesk der vel?

Du sier først at de går andre veier samtidig skal vi altså sammenligne konsollen med X360/PS3?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...