kilogram Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Norske Ole André Vadla Ravnås har utviklet oSpy, et verktøy som hjelper deg å finne ut hvordan nettverksprotokoller fungerer, selv om de er kryptert. Les mer Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Prøvde å laste ned applikasjonen. Fant ingen readme filer. Får en feilmelding "Failed to initialize properly" når jeg kjører programmet. Trenger jeg noe i tillegg? //Swiss Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Du trenger .NET-rammeverket, såvidt eg kjenner til. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Håper skype protolollen blirknekt da , det vill vært på høy tid Lenke til kommentar
YoYo Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Dette programmet virker utrolig kjekkt. I motsetning til vanlige pakkesniffere som Ethereal, så overvåker denne på applikasjonsnivå. Samt at du kan få ut data som sendes over https. En etterlengtet applikasjon. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Men vil ikke dette være til stor hjelp for hackere, eller misforstår jeg noe her? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Men vil ikke dette være til stor hjelp for hackere, eller misforstår jeg noe her? 7045257[/snapback] Til mere hjelp for crackere vil jeg tro Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Verktøyet cracker ingenting, det bare overvåker systemet ditt og gir deg informasjon om det som skjer. Ingen kryptering brytes fordi informasjonen leses før den krypteres. Dette har både crackere og reverse engineers drevet med lenge. Det nye er at programmet gjør dette uhyre enkelt. Gevinsten for crackere er minimal, men for reverse engineering er det trolig veldig nyttig. Det igjen gjør det enklere å få støtte for programmer, maskinvare og protokoller inn i Linux, BSD, OSX eller åpner for utvikling av alternative programmer og drivere opp mot maskinvare. Ved å analysere systemkall og minne omgår man protokollen som uansett er laget for å sikre data når det forlater maskinen din, ikke for å sikre deg mot deg selv. Dette er også et av argumentene for 'trusted computing' (som blant annet skal gjøre det umulig for programmer som oSpy å fungere). Men som vi ser i artikkelen vil trusted computing i praksis underbygge forbrukernes frihet til å velge leverandør. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) crackere, hackere, the same shit Men dette kan jo i stor grad bli misbrukt. Men er dette kun for å sjekke programmer på PCn eller kan det også på en eller annen måte bli brukt til å finne ut av nettsider? Ok... greit, da er det ikke særlig nyttig for folk å misbruke det som jeg trodde da. Fin oppklaring tyldom. Endret 11. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
King Saul Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hadde noen brukt dette til å få Pidgin til å forstå Skype-protokollen uten å ha Skype åpent, hadde jeg blitt ekstremt glad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå