Jonas-Martin Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg en 12" proson sub til Corollaen min, men jeg sliter litt med å finne en plasseringsløsning for den. I og med at jeg hører mye på rock/metall, har jeg forstått så langt at jeg bør ha en bass-inretning som er ventilert (bassrefleks)?! Jeg er ikke så veldig keen på å bygge noe sånnt selv, og jeg orker ikke bruke en tusing eller to på ei kasse å dytte den i. Jeg har lekt litt med tanken på å lage meg ei ny hattehylle i MDF og putte den rett ned i den. Er det noen som har erfaringer med en sånn løsning? Vil lyden bli helt rævva osv? Det er ikke så mye bagasjeplass på DX'n så dette er også en ting jeg vil prøve å ta hensyn til. Noen som har noen gode forslag? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Om du ikke orker å bygge kasse, kikk på en ferdigkasse. Du får ferdiglasser fra 600 kroner og oppover i MDF. Om du ikke får itak i billig materialer og utstyr, samt kan å lage kasse selv får du det ikke stort billigere selv eller. Bare sjekk så volumet stemmer osv. Lenke til kommentar
Jonas-Martin Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Kunne egentlig ha tenkt meg å unngå å ha det i en kasse i bagasjerommet, men hvis det er forjævelig å ha det i ei hattehylle blir vel det siste utvei å bruke kasse. Er det ingen som har montert SUB løst i hattehylle før som kan gi meg noen råd? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Kompis bygde dobbel 12" lukket kasse i MDF for en totalpris på rundt 300,-, espennyh. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Kompis bygde dobbel 12" lukket kasse i MDF for en totalpris på rundt 300,-, espennyh. 7034718[/snapback] Da har han ikke kjøpt materialer for full pris tror jeg. Om man skal kjøpe MDF, Lim, Filt,Terminaler, Dempeull, Skruere bikker man 300 ,- rimelig fort! + at man må ha verktøyet. Endret 9. oktober 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Godt mulig det ikke var full pris, men det er jo heller ikke nødvendig. Man får gjerne prutet på sånt. Kassene var forøvrig 2x35l eller noe slikt. Dobbel lukket kasse med adskilte kammer. Det var ikke under 300,-, men noe mellom 300 og 400. Billig var det i hvert fall. EDIT: er ikke helt sikker på kassevolum, godt mulig det er større. Endret 9. oktober 2006 av fredrik Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Fredrik, regner med det er meg du referer til. De gjorde en liten feil første gangen jeg var å handlet MDF, da fikk jeg 120*300 cm plate 19mm mdf for 150 kroner, dette holdt til dobbel kasse pluss litt mer. Kjøpte samme plata og da måtte jeg betale 320 kroner nå sist.. uansett, ikke mye penger for så mye materiale Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg fant ut det (derfor jeg spurte deg noen dager etter:p) Lenke til kommentar
Z_AGo Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg kjøpte skruer, lim, silikon og materialer til ca 350kr. Fullpris! OT: Ikke bygg bassern i hattehylle. da må du isåfall bygge en kasse under hattehylla til bassern. og da har du egentlig kommet like langt. bassern skal ha et vist volum å utspille seg på. får den ikke det så blir lyden totalt ødelagt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå