Gå til innhold

Motostorm 720p @ 30 FPS. PS3

Straffa

Anbefalte innlegg

Synes (stabil) 30fps er mer enn bra nok så lenge man har effektiv motion blur, som det virker som Motorstorm har. PGR3 er vel "bare" 30 fps, og det synes jeg er absolutt bra nok.

7031976[/snapback]

30 FPS er greit nok i bilspill inntil farten blir så stor at ting går ikke fortere uansett hvor for du kjører.

30 bilder i sekundet er ikke akkurat mye når du ligger der i 300 kmt og skal få en skikkelig fartsfølelse.

Alle bilspill burde være i 60 FPS.

7032000[/snapback]

Nå går nå ikke bilene i motorstorm så fryktelig fort da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heilt enig,og blur det ser dette spillet ut til å ha i megnder nok. Det funket utemrket i PGR3 syns eg, og der plaget der meg overhode tikkje at spillet gjikk i 30fps. Men i det spillet gjikk det raskt også da.

7032002[/snapback]

Da har du ikke spilt mange bilspill som har 60 FPS. Prøv Burnout så skjønner du hva 60 FPS kan gjøre med et bilspill

PG3 hadde vært 100 ganger bedre om det var i 60 FPS

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Burnout er også ein annen type spill,som etter min meining ikkje gjir "god" fartsfølelse og som samtidig er umåtelig kjedelig.

Legg merke til at dette er min meining

7032036[/snapback]

Hva mener du ikke gir god fartsfølelse? Gameplayet er noe annet da.

Bilspill skal gå fort når du kjører i 300 kmt i timen. Det gjør ikke PG3 i det heletatt.

30 bilder i sekundet er ikke nok når skjermen ikke klarer å oppdatere så fort som du egentlig kjører.

Lenke til kommentar

Syns bare den følelsen Burnout gir er uekte,ikkje bare fordi spillet går så langt i fan virkeligheten som overhodet mulig. Men den er ikkje kompakt nok. No skal eg si at eg dømmer utifra demoen som ligger på Market Place,men burnout har aldri ver noe for meg heller.

Lenke til kommentar
Syns bare den følelsen Burnout gir er uekte,ikkje bare fordi spillet går så langt i fan virkeligheten som overhodet mulig. Men den er ikkje kompakt nok. No skal eg si at eg dømmer utifra demoen som ligger på Market Place,men burnout har aldri ver noe for meg heller.

7032229[/snapback]

Nå snakker jeg ikke om gameplayet men om hva 60 FPS kan gjøre med et bilspill.

Ingen motion blur som kan få en slik fartsfølelse som du får i Burnout eller Ridge Racer i 60 FPS

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Følelsen å kjøre bilen på Burnout er ikkje bra, suget er fraverende.

Men så var det vel Motorstom denne tråden dreiet seg om? Om du syns Burnout har god fartsfølelse så er det dermed ikkje sagt at alle andre skal syns det samme.

EDIT: Ang RR. Det samme går igjen der for min del, det går glatt,absolutt. Men noe avgjørende mangler. Det er sikkert det faktum at eg føler bilene her står i ro,og at det er heile veibanen eg faktisk styrer. Men RR er ein serie for seg sjøl, det kan man heller ikkje legge skjul på.

Eg har sagt mitt der!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ingen motion blur som kan få en slik fartsfølelse som du får i Burnout eller Ridge Racer i 60 FPS

7032246[/snapback]

Hva med TDU? Er ikke det 30fps? Synes det har mye bedre fartsfølelse enn Burnout, når man ser i hoodview. Det går rett og slett dritfort :p

Lenke til kommentar
Følelsen å kjøre bilen på Burnout er ikkje bra, suget er fraverende.

Men så var det vel Motorstom denne tråden dreiet seg om? Om du syns Burnout har god fartsfølelse så er det dermed ikkje sagt at alle andre skal syns det samme.

EDIT: Ang RR. Det samme går igjen der for min del, det går glatt,absolutt. Men noe avgjørende mangler. Det er sikkert det faktum at eg føler bilene her står i ro,og at det er heile veibanen eg faktisk styrer. Men RR er ein serie for seg sjøl, det kan man heller ikkje legge skjul på.

Eg har sagt mitt der!

7032274[/snapback]

Igjen snakker du om gameplay og ikke FPS :)

Ta et objekt som kommer mot skjermen. Den oppdateres 30 bilder i sekundet.

I bilspill vil den overstige 30 bilder sekundet og da ville vi merket det som om spillet "hakket, lagget". Da kommer motion blur inn og selv om objektene ikke går fortere fra 200 kmt til 300 kmt vil det virke sånn siden motion blur effekten trår inn. Man får en slags tunell syn med uklare bilder på siden i stor fart.

60 FPS så kan objektene som rendres i 200 kmt øke opp til hele 60 bilder i sekundet og med andre ord kan de da komme i mot skjermen din i dobbel så stor hastighet (fartsfølelse?)

Der motion blur vanligvis settes inn i 30 FPS spill så vil bilspill i 60 FPS fortsette og rendre objektene i realtime.

Med andre ord så får du dobbel så fort fartsfølelse i 60 FPS enn 30 FPS.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

7032246[/snapback]

Hva med TDU? Er ikke det 30fps? Synes det har mye bedre fartsfølelse enn Burnout, når man ser i hoodview. Det går rett og slett dritfort :p

7032310[/snapback]

Ingen tvil at det ser fort ut selv med 30 bilder i sekundet. Men jeg ville helst sluppet å ha motion blur effekten og heller hatt klare fine bilder med 60 FPS

Lenke til kommentar

For å følge ditt eksempel så feiler Burnout og Ridge Racer totalt med å gi fartsfølelse,selv i 60fps. Og det er det som teller er det ikkje?Fartsfølelse? Klart man foretrekker å spille i 60fps,men det er absolut tingen nødvendighet.

Det er tydelig at folk har ulik oppfatning av de de meiner er god og fornøyelig fartsfølelse,noen spill feiler for andre mens de scorer bingo og jackpot for andre.

Lenke til kommentar
For å følge ditt eksempel så feiler Burnout og Ridge Racer totalt med å gi fartsfølelse,selv i 60fps. Og det er det som teller er det ikkje?Fartsfølelse? Klart man foretrekker å spille i 60fps,men det er absolut tingen nødvendighet.

Det er tydelig at folk har ulik oppfatning av de de meiner er god og fornøyelig fartsfølelse,noen spill feiler for andre mens de scorer bingo og jackpot for andre.

7032405[/snapback]

Ok, skal ikke overtale deg til noe du tydligvis har bestemt deg for :)

Jeg prøver bare å forklare hvorfor bilspill burde være i 60 FPS i stedet for 30 FPS

Lenke til kommentar
Om du tror at eg har bestemt meg for å tvilholde på 30fps så for du legge deg i natt med den troen.

7032426[/snapback]

Vil nok ikke sove noe bedre eller dårligere hva du trur ;)

Jeg håper at Colin McRae:Dirt vil ha 60 FPS og ikke Motion Blur som de fleste dagens Next Gen spill har i dag

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...