klilleng Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Vurderer å kvitte meg med en server. Når jeg selger noe pleier jeg som regel bare å legge det ut på QXL, siden det som regel sikrer en god pris. Nå er jeg litt mer i tvil. Spesifikasjonene er: Asus P5P800 SE hovedkort S-775 Celeron D 2,53 GHz (533 MHz bus) "Prescott" EM64T Yeong Yang YY0221BB Server Cube kabinett, støydempet MIST 500w PSU 1 stk WD Raptor 74 GB SATA disk 6 stk WD 250 GB RAID edition SATA disker 2 stk Promise SATA150 TX diskkontrollere (ikke hardware RAID), 4xSATA 2 GB DDR minne (4x512) GeForce 6200 skjermkort NEC 2500A DVD-Brenner Floppydisk + Div. vifter og småplukk Jeg er dog ikke sikker på om en slik maskin vil bli "verdsatt" bra nok på QXL. Noen som tør å komme med en ca verdi på hele maskinen samlet? Alternativt kan jeg plukke den fra hverandre og selge delene løst. Kan det, i dette tilfellet, lønne seg? F.eks. CPU og hovedkortet er jo ikke verdt mye. Minneprisene er derimot ganske gode for tiden. Diskene burde også kunne gi noen kroner, og kabinettet burde la seg selge til rette interesserte.. Er usikker her, ja. Endret 9. oktober 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Pga alle diskene ville jeg tippe at maskinen kan bli solgt for rundt 5-6000. Hvis du ønsker høyest mulig pris er jo QXL det beste valget (pga at det er mange hjernedøde mennesker der). MEN: på finn.no koster det kun kr. 25,- å selge uansett hvor mye salgssummen blir. På QXL må du betale "suksess gebyr" som blir prosentvis beregnet, mao kan du måtte betale gebyr på flere hundre kroner til QXL ved et salg. Ulempen på finn derimot, er all prutingen... Endret 9. oktober 2006 av Caze Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hjernedøde mennesker kjøper skjeldnere filserver med 1,5 TB lagringsplass. Tvilsomt at du finner spesiellt mange som er interessert i dette. Vil kanskje lønne seg å dele den opp i en mindre filserver og mange disker. Ørjan... Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Prøv deg på bruktmarked.no. Tror ikke du vil finne en kjøper på QXL som vet hva dette kan brukes til, min erfaring er at folk på bruktmarked er entusiaster med peiling. Gratis er det også. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Takk for innspill. Da ender det vel med at jeg prøver meg på bruktmarkedet her først, når den er klar til salg. Blir den ikke solgt her er det alltids mulig å ta den på QXL etterpå. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvis noen fikk interesse av denne lille krabaten, så er den nå å finne på bruktmarkedet under Servere. (hvis dette er uønsket reklame, så slett posten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå