enmannen Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Jeg har nå kommet fram til å kjøpe meg en 5 porters SMC switch. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=6&s=pl Skal bruke denne i et hjemmenettverk, og lurer på hva kablene jeg trenger heter.. Den ene skal gå fra Netopia-ruteren som følger med Bravo-abb. til switchen, (kan jeg bruke den kabelen som følger med som er ment til pc?) og de andre skal gå fra switchen til de forskjellige pc'ene. Jeg vet ikke forskjell på f.eks UTP, og UTP kryssa?? og droppkabel? Har søkt litt på forumet men det virker som mange sier forskjellige ting, så jeg ville bare spørre for å være sikker. Lenke til kommentar
Snask Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 du skal ha vanlige UTP kabler. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Trenger bare UTP kabler. Ikke kryssede ettersom infoen påstår at det er uplink port på den. Dvs. en port som er krysset, om du skulle få behov for det. Kommer litt an på routeren din. Men du trenger ikke kjøpe deg kryssede kabler. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Ok, takker! Da kjøper jeg bare vanlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå