pjc Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Tenkte jeg måtte lage en tråd om dette, da jeg er gått tom for ideer i forhold til hva som kan være galt med maskinen. Specs: AW9D Max E6600 NesteQ PSU 2GB Corsair PC6400 POV 7800GT TT Big Typhoon PC'en fungerte tålelig bra da jeg monterte utenfor kabinett for å teste. Flasha til 1.2 BIOS, og kjørte en mild OC på processoren. Men opplevde litt utstabilitet også før OC av typen plutselige stopp, osv. Tenkte at det kanskje var pga. for lite volt på CPU/RAM, noe som jeg ikke fikk tid til å finstille. Demonterte alt sammen og pakket ned i påvente av kabinett. I går fikk jeg kabinett, og monterte alt inn i det. Slår på PSU'en og det lyser i hovedkortet (men ikke i de blå led'ene som er litt spesielt for AW9D). Trykker "på" knappen og det skjer...ingenting. Har resatt CMOS uten at det hjalp. EDIT: Fant ut av det. Tok ut batteriet til HK, og satt det inn igjen. Vips, så virka det. Endret 10. oktober 2006 av pjc Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 100% sikker på at "front-panel"-koblingene er riktige? Altså de kablene som bl.a går til power-knappen... Lenke til kommentar
pjc Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) 100% sikker på at "front-panel"-koblingene er riktige? Altså de kablene som bl.a går til power-knappen... 7031179[/snapback] Jo vanligvis ville jeg ha sjekket det, men på dette hovedkortet er det power og reset knapper montert på selve kortet og med disse skjer det heller ikke noe. Endret 9. oktober 2006 av pjc Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei! Sjekk at hovedkortet ikke er kortsluttet med kabinettet. Sjekk at hovedkortet har alle strømledninger på plass. Sjekk at ledningene til på-knappen står riktig vei. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå