Farogbarn Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Trodde du at pappapermisjon var for alle? Da tok du grundig feil! Far har ingen selvstendig rett på fødselspenger/fedrekvote. Fars rettigheterer er prisgitt mors opptjening og tilknytning til arbeidslivet. Det hjelper ikke at far har jobbet og betalt skatt i åresvis. I dag nektes 8000 fedre pappapermisjon fordi mor ikke har jobbet nok. Men i Soria-Moria-erklæringen lover regjeringen å gi far rett til å opptjene selvstendige permisjonsrettigheter. Vi krever at regjeringen innfrir dettet løftet! De må endre loven og bevilge de 250 millioner kroner i året som skal til. Først da blir "pappapermisjon for alle" en realitet. Signér vårt opprop på: http://www.farogbarn.no/opprop --- Fred J. Ødegård, Farogbarn.no Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Dette er et opprop som det er lett å undertegne Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Dette er et opprop som det er lett å undertegne 7031167[/snapback] Ja, det er det. Mange fine løfter som er "vanskelige" å innfri. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det er dessverre litt for mange formål og saker til at alle får penger. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Flyttes til PRS-delen.. Lenke til kommentar
fiskebolleboks Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Skjønner ingenting jeg. Jeg har 1 år permisjon med lønn nå og fruen har aldri hatt fast jobb, hun er skoleelev. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Selv ble jeg nektet å ta permisjon ut over de fire* ukene. Dette fordi jeg er far og ikke mor. Det var krav den gang (6 år siden) at mor enten var i arbeid eller studerte. Hun hadde permisjon uten lønn og da ble jeg nektet å få deler av hennes permisjon, selv om hun ønsket det. Men hun kunne helt fint få permisjon uavhengig av hva jeg gjorde. På spørsmål til trygdekontoret om dette ikke var en smule diskriminerende så var svaret "Ja, det er det helt klart. Men slik er det nå bare". Det er endel merkelige regler ute og går. *Mener å huske at det var fire uker, men muligens det var et par uker mer Lenke til kommentar
fiskebolleboks Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Grunnen til at systemet må være litt vanskelig er vel fordi nordmenn er eksperter på å pumpe penger ut av trygdekassen. Er det et hull man kan utnytte, så gjør man det. ( hull i trygdesystemet altså ) Endret 9. oktober 2006 av fiskebolleboks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå