Gå til innhold

Album å se fram til i år 2007

Jernlov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å skrive den omtrentlige sjangeren som artisten tilhører? Er så kjedelig for oss som leter etter tips etter musikk vi liker, men som må søke på wiki bare for å finne ut at det er gørrkjip metal eller skranglete indie-pop det er snakk om. Hadde heller ikke vært dumt om trådstarter kunne ha lagt til dette som en regel i første post.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
[*]Circus Maximus - Isolate (29.08.07) Progressive Metall

9033995[/snapback]

Gleder meg veldig til det albumet. Likte det første meget godt. Får vel prøve å få med meg Circus Maximus live i løpet av nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Gleder meg veldig til det albumet. Likte det første meget godt. Får vel prøve å få med meg Circus Maximus live i løpet av nærmeste fremtid.

9035147[/snapback]

Har store forventninger til det albumet ja. Tenkte jeg skulle få meg dem live på Metal Heart Festivalen i Notodden eller ProgPower i Nederland til høsten^^

Synes det kanskje er det beste norske bandet i tillegg til Pagan's Mind såklart.

Lenke til kommentar

For øyeblikket er CM helt klart mitt norske favorittband.

Tenkte jeg skulle ned til Kvinesdal, men det ble ikke noe av. Notodden har jeg ikke anledning til, men de kommer til en liten Rockefestival på Fosen, noe som ikke er så langt for meg å dra, så da får jeg oppleve de der.

Endret av Zephyros
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men dei heldt på å lage ei studioplate også, den kjem vel neste år.

"Writing is coming along nicely. I have around five tracks ready, or semi-ready. I think it sounds darker than ever before (not saying this to 'sell' the record, I think it really is darker) and more versatile. I have a new ProTools rig that I use to record my demos and it really helped. Everything's faster whereas before it was literally impossible for me to demo entire songs. I have loads of material that I have yet to demo and I've also gotten stuff from Per [Wiberg, keyboards], Mendez [Martin Mendez, bass] and Fredrik [Åkesson, guitar].

"At this point I know that it's going to be a very good record, at least for my taste. There's a sense of confidence in me that I've never really felt before, and I have no idea where it's coming from. I might confuse 'confidence' with 'inspiration' but basically everytime I sit down and play, I come up with something.

"The plan for us at this point is to start rehearsing in October and record in Novemeber. We haven't talked about producers yet, I'm not sure what I want to do. I've talked with Steven Wilson [PORCUPINE TREE] but we'll see. We might do it on our own as we did the last time. We are going back into Fascination Street [in Örebro, Sweden] that's for sure...great studio! Everyone in the band is pretty psyched about this. We feel a little bit like 'underdogs' with everything that's happened, yet I hope the quality of the music will clear all doubts. We still mean business..."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...