Soundchaser Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Sitter her og kysser billetten min ømt. "I'm Giving You Cancer, With My Mind" Endret 15. februar 2007 av svartskog Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jo, alt kan vurderes objektivt. Men det er vanskelig å holde subjektive meninger ute av en objektiv vurdering. 7952788[/snapback] Jeg kontrer med at ingenting kan vurderes objektivt, man kan kun innstille seg på å prøve så godt man kan å kaste fra seg det som er bevisst subjektivt. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Finnes det objektive meninger om musikk? 7949909[/snapback] Nei 7949929[/snapback] Jo, alt kan vurderes objektivt. Men det er vanskelig å holde subjektive meninger ute av en objektiv vurdering. 7952788[/snapback] Haha, hvordan kan man vurdere noe objektivt? Gi meg et eksempel. Med engang man kritiserer noe vil man trø over linjen som heter objektivitet og inn i subjektivitet. Du kan godt omformulere noe der; Men det er umulig å holde de subjektive meninger ute av objektiv vurdering, takk Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hva om det bare er din subjektive mening? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hva om det bare er din subjektive mening? 7954454[/snapback] Ingenting galt med det, så lenge man erkjenner det. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Eksempel på en objektiv artikkel om et album Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Eksempel på en objektiv anmeldelse av et album: Coveret er rødt og blått, og cden inni er rund. Det er 11 sanger på albumet, og hver låt er mellom 3 og 5 minutter langt. Noe annet enn dette og personlig preferanse bryter inn. Artikkelen var fin den, men sier ingenting om kvaliteten, og det er der anmeldelse kommer inn. Objektive vurderinger kan kun ta hensyn til det tekstene forteller, hvordan musikken høres ut, hvor mange album er solgt, osv, men hvorvidt det er bra eller dårlig kan den ikke nevne. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det er selvsagt. Skal man være objektiv, må man holde seg innenfor visse rammer. Måten man kan gi en objektiv vurdering på, er å henvise til "Det regnes som" og "mange finner", for å ta et par eksempler. Lenke til kommentar
Kremfjes Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden, men så ikke dette albumet på første post: Modest Mouse - We Were Dead Before the Ship Even Sank Modest Mouse er et av mine definitive favorittband, og denne platen gleder jeg meg sinnsykt til. Spesielt etter jeg fikk høre at Johnny Marr fra The Smiths (også et av mine favorittband) er blitt med i bandet. Smakebit ligger på www.myspace.com/modestmouse Albumet kommer ut allerede i mars Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 cannibal corpse - vile (live) Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Nettside om den nye Dimmu skiva, med cover art og siste nytt. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Håper The Mars Volta tar seg sammen. Siste album var så dårlig at jeg har glemt ut navnet på det... 7742013[/snapback] Please my cheese, Amputechture inneholder noe av det råeste fra TMV. Det var albumet som tok lengst å like, men til gjengjeld likte jeg det best til slutt. Håper på noe lignende i 2007, og ikke noe FtM-greier. 7800793[/snapback] Det nye albumet blir ikke som Amp. Tre forskjellige trommiser på samme album. It's going to be a mess. Tipper nr. 5 blir deres crowning achievement. Den nye skiva kommer til våren, forresten. EDIT: mens jeg først er her, så kan jeg jo nevne at det kommer TO TMV skiver i år. Den andre er soundracket til filmen The Night Buffalo. Endret 17. februar 2007 av paranoide Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Det ryktes at Björks nye album, produsert av Timbaland, vil slippes 7. mai. Men ingenting er sikkert. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Høres ikke bra ut, Timbaland er jo en tyv. Lenke til kommentar
sicClown Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Kan være at det allerede er blitt nevnt, men Novembers Doom plata heiter The Novella Reservoir, og kjem ut 20.02. Har nettopp bestillt den fra aftermathshop, limited edition 300 kopier. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Gleder meg til nye skivene til Porcupine Tree, Metallica, Dream Theater, Rush og Neal Morse. Alle skal kjøpes Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 I tillegg til de jeg har nevt før i tråden: Superfamily og Bellman er to av de jeg gleder meg til, og håper å få se live. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Høres ikke bra ut, Timbaland er jo en tyv. 7965469[/snapback] Jeg veit ikke, jeg. Timbaland har jo produsert noen av de mest catchy låtene de siste årene. More Than a Woman av Aaliyah, Maneater og Promiscuous Girl av Nelly Furtado... Blir spennende å se. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det siste jeg vil ha fra Björk er en sang som Maneater, som ikke bare er dårlig, men er utrolig catchy i tillegg slik at jeg ikke får den ut av hodet. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Det siste jeg vil ha fra Björk er en sang som Maneater, som ikke bare er dårlig, men er utrolig catchy i tillegg slik at jeg ikke får den ut av hodet. 7974374[/snapback] Om du liker refrenget så sjekk ut Hall & Oats sin sang med samme tittel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå