Gå til innhold

Album å se fram til i år 2007

Jernlov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det objektive meninger om musikk?

7949909[/snapback]

Nei

7949929[/snapback]

Jo, alt kan vurderes objektivt. Men det er vanskelig å holde subjektive meninger ute av en objektiv vurdering.

7952788[/snapback]

Haha, hvordan kan man vurdere noe objektivt? Gi meg et eksempel. Med engang man kritiserer noe vil man trø over linjen som heter objektivitet og inn i subjektivitet.

Du kan godt omformulere noe der; Men det er umulig å holde de subjektive meninger ute av objektiv vurdering, takk

Lenke til kommentar

Eksempel på en objektiv anmeldelse av et album:

Coveret er rødt og blått, og cden inni er rund. Det er 11 sanger på albumet, og hver låt er mellom 3 og 5 minutter langt.

Noe annet enn dette og personlig preferanse bryter inn. Artikkelen var fin den, men sier ingenting om kvaliteten, og det er der anmeldelse kommer inn. Objektive vurderinger kan kun ta hensyn til det tekstene forteller, hvordan musikken høres ut, hvor mange album er solgt, osv, men hvorvidt det er bra eller dårlig kan den ikke nevne.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden, men så ikke dette albumet på første post:

Modest Mouse - We Were Dead Before the Ship Even Sank

Modest Mouse er et av mine definitive favorittband, og denne platen gleder jeg meg sinnsykt til. Spesielt etter jeg fikk høre at Johnny Marr fra The Smiths (også et av mine favorittband) er blitt med i bandet.

Smakebit ligger på www.myspace.com/modestmouse

Albumet kommer ut allerede i mars

Lenke til kommentar
Håper The Mars Volta tar seg sammen. Siste album var så dårlig at jeg har glemt ut navnet på det...

7742013[/snapback]

Please my cheese, Amputechture inneholder noe av det råeste fra TMV. Det var albumet som tok lengst å like, men til gjengjeld likte jeg det best til slutt. Håper på noe lignende i 2007, og ikke noe FtM-greier.

7800793[/snapback]

Det nye albumet blir ikke som Amp.

Tre forskjellige trommiser på samme album. It's going to be a mess. Tipper nr. 5 blir deres crowning achievement.

Den nye skiva kommer til våren, forresten.

EDIT: mens jeg først er her, så kan jeg jo nevne at det kommer TO TMV skiver i år. Den andre er soundracket til filmen The Night Buffalo.

Endret av paranoide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...